پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606853
  • 24 تیر 1397
  • 14:33
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
پُرکردن غیراصولی بادکنک‌های معلق، حادثه‌ساز است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی:

پُرکردن غیراصولی بادکنک‌های معلق، حادثه‌ساز است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در رابطه با پُرکردن بادکنک‌ها با برخی از گازهای خطرناک هشدار داد و گفت: پُرکردن غیراصولی بادکنک‌های معلق، حادثه‌ساز است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، علی عسکری با بیان این‌که در حال حاضر، شاهد رواج استفاده از برخی بادکنک‌ها در بعضی از جشن‌ها و میهمانی‌ها هستیم که این بادکنک‌ها بسیار خطرناک هستند، گفت: برخی افراد غیرمطلع برای پُرکردن بادکنک از گازهایی استفاده می‌کنند که این گازها می‌تواند سبب حوادث ناگوار شود.

وی افزود: برای بالا رفتن و شناور ماندن بادکنک در هوا، نباید از هر گازی استفاده کرد؛ زیرا هر گازی مخصوص پرکردن بادکنک نیست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در خصوص گازهایی که نباید برای پرکردن بادکنک‌ها مورد استفاده قرار گیرند، گفت: گاز هیدروژن، گاز کربن و گاز بادکنک که به تازگی وارد بازار شده است، بسیار خطرناک بوده و می‌تواند با کوچک‌ترین جرقه، باعث انفجار شود.

عسکری ادامه داد: انواع این گازها آتش‌زا بوده و به‌دلیل ماهیتی که دارند، می‌توانند سبب انفجار و آتش‌سوزی شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در رابطه با نحوه‌ی صحیح بادکردن بادکنک‌ها خاطرنشان کرد: گاز هلیوم، گازی بی‌اثر، بی‌خطر، بدون اشتعال پذیری و بدون اثر شیمیایی است و شهروندان اگر تمایل به استفاده از بادکنک‌های معلق دارند، باید از گاز هلیوم برای پرکردن بادکنک‌های خود استفاده کنند.

15.6251