سه شنبه 29 اسفند 1402
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609154
  • 14 تیر 1399
  • 21:25
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
پیگیریِ ساخت سه ایستگاه آتش‌نشانی در شهر کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد:

پیگیریِ ساخت سه ایستگاه آتش‌نشانی در شهر کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از پیگیری برای ساخت سه ایستگاه آتش‌نشانی در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، رضا میرزایی گفت: ساخت ایستگاه شماره 11 آتش‌نشانی در شهرک مطهری در حال پیگیری است که در این خصوص اداره‌کل راه و شهرسازی موافقت خود را جهت واگذاری زمین اعلام کرده است.

وی افزود: خرید زمین جهت ساخت ایستگاه آتش‌نشانی شماره یک در چهارراه طالقانی (خیابان امام) نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از طراحی محل ایستگاه  شماره دو جهت ساخت ایستگاه و ساختمان اداریِ چندطبقه خبر داد و گفت: در خصوص طراحی و احداث مرکز آموزش آتش‌نشانی و بحران در محل ایستگاه شماره شش در ابتدای جاده کوهپایه نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

میرزایی تجهیز یک دستگاه خودروی «رنو میدلام سنگین» جهت اطفای حریق و تجهیز خودروی «تویوتا وانت» برای امدادونجات شهری را ازجمله اقدامات در دستور کار سال‌جاری دانست و افزود: خرید تجهیزات امدادی و اطفای حریق ازجمله موارد دیگر است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان به تحویل سه دستگاه خودروی «ایسوز شش تن» به سازمان پسماند جهت بازسازی و تبدیل به خودروی پیشروی اطفای حریق اشاره کرد و گفت: این سه دستگاه خودرو هم‌اکنون در حال بازسازی است.

میرزایی تجهیز یک دستگاه خودروی سنگین به تانکر پشتیبانی با حجم آب بالا را ازجمله نیازهای دیگر سازمان آتش‌نشانی ذکر و خاطرنشان کرد: خرید شاسی سنگین و تجهیز خودروی فوماتیک ازجمله دیگر موارد در دستور کار است.

وی به پیگیری جهت اخذ سهمیه نردبان هیدرولیکی 56 متری از سازمان شهرداری‌ها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: آموزش شهروندان و دانش‌آموزان مدارس و اجرای مانورهای متعدد با همکاری دیگر ارگان‌ها نیز، ازجمله اقداماتِ سال 98 بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از خرید 3500 کیلوگرم پرکلرین و 150 دست لباس مخصوص ضدعفونی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

میرزایی تجهیز دو دستگاه خودروی امدادونجات و پیشرو از مدل ایسوز، خرید 12 دستگاه تنفسی، 40 دست لباس عملیاتی و 190 جفت کفش ایمنی مخصوص آتش‌نشانی را نیز ازجمله اقدامات سال گذشته دانست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی همچنین از صدور دستورالعمل ایمنی در زمان اخذ پروانه ساختمانی خبر داد.

میرزایی به کمبود نیروی متخصص در سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: جذب نیروی آتش‌نشان از طریق برگزاری آزمون نیز در حال پیگیری است.

0