شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609250
  • 5 مرداد 1399
  • 18:11
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کاشت بیش از ۲۰۰۰ اصله درخت در پردیسان قائم (عج)

کاشت بیش از ۲۰۰۰ اصله درخت در پردیسان قائم (عج)

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از کاشت 2650 اصله درخت و 62 هزار نهال فصلی از انواع نهال‌های چندساله، در پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، یدالله علیزاده به پوشش گیاهی متنوع در پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه اشاره و بیان کرد: کار کاشت نهال، درخت و درختچه در این مجموعه متوقف نشده و هرساله تدوام دارد.

وی افزود: حدود ۷۰۰۰ اصله درختچه نیز درسال گذشته در مجموعه پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه کاشته شده است.

علیزاده با اشاره به این‌که همواره هرس ولایروبی در پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است، گفت: 18 هزار و 500 متر لایروبی در این مجموعه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، آتش‌سوزی در پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه را تهدیدی برای فضای سبز و درختان این مجموعه دانست و گفت: سال گذشته 30 مورد آتش‌سوزی در این مجموعه رخ داد، اما خوشبختانه امسال آتش‌سوزی در این مجموعه محدود بوده است.

علیزاده افزود: برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی، توسط دو دستگاه تراکتور، علف‌های خشک پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه و پارک جنگلی شهید باهنر، تیلر و جمع‌آوری می‌شود.

وی از گشت موتوری آتش‌نشانی به‌صورت روزانه در مجموعه پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه خبر داد و گفت: خودروهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری نیز که به کپسول‌های اطفای حریق مجهز هستند، بعدازظهرها در این مجموعه گشت‌زنی می‌کنند.

12.0428