شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605481
  • 24 مهر 1396
  • 13:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کرایه‌ اتوبوس‌ها گران‌تر نمی‌شود

دبیر ستاد استانی اربعین:

کرایه‌ اتوبوس‌ها گران‌تر نمی‌شود

دبیر ستاد استانی اربعین گفت: کرایه‌ اتوبوس‌ها نسبت به سال قبل افزایش نداشته و مبلغ پنج میلیون تومان است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، خلیل همایی‌راد در جلسه‌ی کمیته‌ی استانی هماهنگی اربعین حسینی، گفت: بیمه‌ی تمامی زائران الزامی است و در سال جاری سقف بیمه نیز افزایش یافته است.

دبیر ستاد استانی اربعین افزود: بیمه‌ی ویژه‌ی اربعین از 20 کیلومتری مرز آغاز می‌شود و تا قبل از آن بر عهده‌ی بیمه‌ی شخص ثالث است.

وی گفت: به دعوت وزارت کشور مدیران چند استان جنوب‌شرق از جمله نماینده‌ی استان کرمان، بازدیدی از استان خوزستان و مرزهای شلمچه و چزابه داشته و قرار است هیاتی به سرپرستی معاونت عمرانی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای راه اندازی قرارگاه دائمی در آن منطقه عزیمت کنند.

وی با اشاره به استقرار کنسول‌گری در استان کرمان، بیان کرد: از 15 مهرماه جاری صدور ویزا در کرمان آغاز شده و توصیه می‌کنیم که زائران به صورت گروهی عزیمت کنند تا کار صدور روادید و تشریفات خروج از مرز با سهولت بیش‌تری انجام شود.

وی همچنین در خصوص تدابیر مربوط به حمل و نقل زائران اربعین، گفت: روزانه 70 دستگاه اتوبوس اعزام زائران اربعین را بر عهده خواهند داشت و کرایه‌های اتوبوس‌ها نیز نسبت به سال قبل افزایش نداشته و مبلغ پنج میلیون تومان است، ضمن آن‌که به منظور افزایش ایمنی مسافران از اتوبوس‌های مدل 86 به بالا استفاده خواهد شد.

همایی راد به تشکیل ستاد استقبال در سپاه ثارالله نیز اشاره و بیان کرد: سپاه ثارالله امکانات و اماکن مربوط به راهیان نور در شلمچه و اهواز را در اختیار زائران اربعین حسینی قرار داده و در شهرستان‌های فهرج، ریگان، بم، کرمان، بردسیر و سیرجان نیز امکانات لازم برای اسکان و پذیرائی از زائران پاکستانی و افغانستانی فراهم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت‌هایی که در خصوص ایمنی و امنیت زائران اربعین حسینی وجود دارد، بر لزوم اقدامات آموزشی برای رانندگان، نظارت بر فرایند حمل و نقل و شدت عمل پلیس راه و راهور استان به منظور اعمال قانون نسبت به متخلفان احتمالی تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص اتوبوس‌هایی که بیش از ظرفیت مجاز اقدام به سوار کردن زائران کشورهای همجوار کرده و از مسیر کرمان تردد می‌کنند، یاد آوری کرد: ماموران انتظامی از حرکت خودروهایی که ایمنی مسافران را به مخاطره می‌اندازند جلوگیری خواهد کرد.

دبیر ستاد استانی اربعین همچنین به قوانین و مقررات کشور عراق و حساسیت‌هایی که نسبت به برخی از داروها وجود دارد و ممکن است توسط ماموران عراقی به عنوان مواد مخدر تلقی شوند اشاره کرد و خواستار آگاه سازی و اطلاع رسانی به زائران محترم شد تا در جریان این سفر زیارتی با مشکل مواجه نشوند.

همایی راد در ادامه‌ی گزارش خود از هماهنگی ستاد عتبات عالیات و کمیته‌ی مشارکت‌های مردمی در راه اندازی 26 موکب از شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت، ارزوئیه، انار، بم، رابر، راور، ریگان، شهربابک، عنبراباد و کهنوج به صورت داوطلبانه و با کمک خیران و علاقه مندان حضرت اباعبدالله الحسین قردانی و اظهار امیدواری کرد که امسال نیز هم‌چون سال‌های گذشته شاهد عزیمت و بازگشت امن و ایمن زائران حسینی باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: اقداماتی در حوزه‌ی امنیتی و انتظامی قبل از ماه محرم و به صوت ویژه در دهه‌ی اول محرم، سیاست گذاری، پیگیری و اجرایی شده و در ادامه برای اربعین حسینی نیز جلساتی با نمایندگان رده‌های درون سازمانی داشته‌ایم.

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر افزود: دستور العملی از ناجا نیز صادر شده که بومی سازی شده و به شهرستان‌هایی که در مسیر زائران قرار دارند، اعلام شده است.

وی با اشاره به این‌که تامین امنیت محل استقرار اعضای کنسولگری عراق نیز انجام شده است، تصریح کرد: عوامل اطلاعاتی در ایستگاه‌های بازرسی نیز بررسی‌های تخصصی را انجام خواهند داد.

وی با تاکید بر این‌که عوامل یگان‌های تکاوری برای تامین امنیت مسیر فعال شده اند، گفت: هر سال تعدادی از نیروها به مرز غربی اعزام می‌شوند و امسال علاوه بر یگان تکاوری، یگان ویژه و یگان‌های تخصصی نیز به مرز اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: رصد کویر را نیز با استفاده از هواپیما انجام خواهیم داد و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

15.6418