پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607946
  • 1 مرداد 1398
  • 11:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کرمان اولین استان کشور در اجرای حذف قبوض کاغذی برق

کرمان اولین استان کشور در اجرای حذف قبوض کاغذی برق

معاون فروش شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: کرمان اولین استان کشور است که به‌طور رسمی از اول تیر ماه حدف قبوض کاغذی برق را انجام داده‌ است.

به گزارش کرمان‌شهر آن‌لاین،‌ علی افتخاری در نشست خبری اظهار داشت: بر اساس تصمیم دولت در سال ۹۸ قبوض کاغذی برق که در همه دستگاه‌های خدمات رسان و مصارف خانگی توزیع می‌شود حذف می‌شود.

معاون فروش شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه سال جاری قرار است طرح حذف فیش کاغذی برق مصرفی در کشور اجرا شود، عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت، توزیع برق شمال و به نوعی جنوب استان کرمان به‌عنوان پایلوت کشوری این طرح انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه ما اولین استان کشور هستیم که به طور رسمی از اول تیر ماه حدف قبوض کاغذی را انجام داده‌ایم، بیان داشت: قبل از انجام این طرح، شهرستان زرند به‌عنوان پایلوت استان در نظر گرفته شد و حذف قبوض برق در این شهرستان از اواسط خرداد ماه انجام شد و در نظرسنجی صورت گرفته توسط همکاران ما مردم از اجرای این طرح بسیار رضایتمند بوده‌اند.

افتخاری گفت: ما فکر می‌کردیم به دلیل اینکه وصول مطالبات به شکل الکترونیکی صورت می‌گیرد کاهش پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد بلکه ۱۱ تا ۱۲ درصد افزایش وصول مطالبات داشتیم و با حذف قبوض کاغدی برق بین ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها به وجود آمده است.

معاون فروش شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح دو راه پیش روی ما وجود داشت، عنوان کرد: یکی  اینکه مشتریان برای اطلاع از قبوض خود به سایت شرکت توزیع برق شمال استان مراجعه کنند و اپلیکیشن را نصب و از قبوض خود اطلاع یابند و دوم از طریق ارسال پیامک برای مشتریان بود.

افتخاری افزود: در ابتدای این طرح ما ۵۵ درصد شماره موبایل مشترکان خود را داشتیم که اکنون این رقم به ۸۵ درصد رسیده و باید این عدد را به ۹۶ درصد برسانیم.

وی به چالش ارز دیجیتال اشاره و اظهار کرد: وضعیت تولید برق با مصرف برق در استان سر به سر است اما مصرف تولید ارز دیجیتال بسیار زیاد است و هر دستگاه تولید بیت‌کوین، 72 هزار کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کند که با مصرف چندین ساله چندین مشترک خانگی برابر است.

معاون فروش شرکت توزیع برق شمال استان کرمان افزود نوع مصرف مشترکان که ما با آنها قرارداد داریم مشخص است و مشترک صنعتی، کشاورزی و خانگی است و اگر غیر از این مصارف داشته باشند، خلاف مقررات عمل کرده‌اند ما به آنها اخطار می‌دهیم و می‌توانیم برق آنها را قطع کنیم و تعرفه برق آنها را اساس گرانترین نرخ برقی که داریم محاسبه کنیم.

 

16.9967