پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606965
  • 18 مرداد 1397
  • 11:52
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کلاهبردار حرفه‌ای در کرمان دستگیر شد

بازپرس شعبه 4 دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی کرمان خبر داد:

کلاهبردار حرفه‌ای در کرمان دستگیر شد

بازپرس شعبه 4 دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی کرمان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای سابقه‌دار در کرمان خبر داد و گفت: شهروندان در صورت هرگونه شکایت می‌توانند به اداره آگاهی شهرستان کرمان مراجعه کنند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، بازپرس شعبه 4  دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی کرمان در تشریح جزئیات این خبر افزود: پس از اعلام گزارش‌های مردمی متعدد مبنی بر کلاهبرداری در حوزه‌ی زمین، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضائی و پلیس قرار گرفت و پس از شناسایی کلاهبردار دستورات قضایی لازم جهت دستگیری وی صادر شد.

سعید عباس آبادی با بیان این‌که متهم از سال 94 تحت پیگرد قضائی قرار داشته است، اعلام کرد: سرانجام طی یک‌سری اقدامات پلیسی، شامگاه گذشته متهم 52ساله در محل مخفیگاهش در روستای سیرچ کرمان دستگیر شد.

وی در رابطه با شیوه‌ی کار این کلاهبردار گفت: متهم  با تهیه اسناد غیراصیل، خود را مالک زمین‌ها معرفی و سپس اقدام به فروش( اموال غیر منقول) کرده و از این طریق میلیاردها ریال کلاهبرداری کرده است.

عباس آبادی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 35 نفر علیه وی در این پرونده شکایت کرده‌اند و پرونده‌ای در 3 جلد  با  بیش از 700 صفحه علیه متهم در شعبه‌ی 4  دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی بیان کرد: متهم علاوه بر پرونده‌ی مطروحه در این شعبه، محکومیت‌هایی مشابه در اجرای احکام دادسرای عمومی وانقلاب دارد که قطعا با دستگیری این کلاهبردار، محکومیت‌های وی اجرا خواهد شد. 

این مقام قضائی توصیه کرد: شهروندان تاجایی که امکان دارد از خریدن زمین‌های فاقد سند ثبتی و رسمی پرهیز و در صورت تمایل به خرید زمین با سند عادی (بنچاق)از شخص قابل اطمینان خریداری کنند.

وی گفت:یکی از شیوه های کلاهبرداران پیشنهاد فروش زمین با قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی ملک در بازار است که در این گونه موارد نیز افراد بایستی دقت لازم را به عمل آورند.

0