سه شنبه 29 اسفند 1402
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606636
  • 3 خرداد 1397
  • 10:38
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کم‌کاری یک بخش صنعت گردشگری، به سایر بخش‌ها ضربه می‌زند

سرپرست میراث فرهنگی کرمان:

کم‌کاری یک بخش صنعت گردشگری، به سایر بخش‌ها ضربه می‌زند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،گفت: صنعت گردشگری از اجزای مختلفی تشکیل شده که کم کاری یک بخش آن می‌تواند به سایر بخش‌های این صنعت ضربه وارد کند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست فعالان صنعت گردشگری استان کرمان افزود: برطرف نشدن بخشی از مشکلات موجود در گردشگری کرمان روند توسعه‌ی این صنعت را کند کرده است.

غلامرضا فرخی با بیان این‌که انتظار می‌رود تمام مدیران مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای پذیرایی و بین راهی و راهنمایان گردشگری استان کرمان با یک‌دیگر همکاری بیش‌تری داشته باشند، تصریح کرد: بدون شک برگزاری نشست‌های مشترک میان فعالان صنعت گردشگری استان و طرح مسائل و مشکلات موجود می‌تواند به پویایی و تحرک بیش‌تر این صنعت کمک کند.

فرخی با اشاره به این‌که در حال حاضر استان کرمان از نبود پروازهای خارجی رنج می‌برد، افزود: اگر مدیران دفاتر خدمات مسافرتی با یک‌دیگر تعامل داشته باشند می‌توانند با چارتر خطوط پروازی مختلف استان کرمان را به سایر نقاط جهان متصل کنند.

وی با تاکید بر این‌که مدیران مراکز اقامتی استان کرمان همواره از کاهش ضریب اشتغال این مراکز در ماه‌های مختلف سال گلایه دارند، گفت: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری می‌توانند با افزایش تعداد تورهای ورودی به استان زمینه‌ی افزایش ضریب اشتغال مراکز اقامتی کرمان را فراهم کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که باید از ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری این استان در راستای افزایش درآمد و اشتغال‌زایی بهره برد، افزود: تمام فعالان صنعت گردشگری باید مانند حلقه‌ی زنجیر به هم متصل باشند و مانع از ایجاد هرگونه اختلاف بین یک‌دیگر شوند.

وی با اشاره به تعلیق انجمن‌های گردشگری استان کرمان تاکید کرد: به زودی فعالیت این تشکل‌ها به شکل کاملا حرفه‌ای آغاز می‌شود.

فرخی با بیان این‌که بخش دولتی همواره از بخش خصوصی صنعت گردشگری استان کرمان حمایت کرده است، خاطرنشان کرد: فعالان صنعت گردشگری استان می‌توانند مسایل و مشکلات خود را اعلام کنند تا در کارگروه گردشگری استان کرمان مطرح شود.

0