شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609262
  • 11 مرداد 1399
  • 17:30
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
گلبازخان، «خیابانِ شب» می‌شود

شهردار منطقه پنج کرمان:

گلبازخان، «خیابانِ شب» می‌شود

دومین میز گفت‌وگو با موضوع مسایل مربوط به شهرداری منطقه پنج (بافت تاریخی)، با حضور علی‌اکبر قطب‌الدینی، شهردار و معاونان این منطقه در واحد ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آن‌لاین، شهردار منطقه پنج شهر کرمان (بافت تاریخی) در این نشست گفت: پیشنهاد انتخاب خیابان گلبازخان به‌عنوان «خیابانِ شب» و محلی برای استقرار کافه‌ون‌ها ارائه شده و این طرح توسط مشاور در دست بررسی است.

علی‌اکبر قطب‌الدینی افزود: برای انتخاب خیابان گلبازخان بهعنوان «خیابانِ شب» باید مجوزهای لازم دریافت شود و درخصوص استقرار کافه‌ون‌ها در این خیابان نیز باید ابتدا مسایل ترافیکی بررسی شود تا مشکلی برای عبورومرور ایجاد نکند.

وی ادامه داد: خیابان گلبازخان، دسترسی‌های خوبی دارد و به نظر می‌رسد مشکل ترافیکیِ خاصی نداشته باشد.

شهردار منطقه پنج کرمان بیان کرد: در صورت تأیید طرح و دریافت مجوزهای لازم، خیابان گلبازخان به‌عنوان «خیابانِ شب» در سال‌جاری مورد استفادۀ شهروندان قرار خواهد گرفت.

قطب‌الدینی ازجمله مزیتهای انتخاب این خیابان را قرار داشتن در دل بافت تاریخی بیان کرد و افزود: این خیابان دسترسی خوبی به بازار دارد و با توجه به تعداد اندک مغازه‌ها، استقرار موقت کافه‌ون‌ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

اجرای مسیر دوچرخه در بافت قدیم

شهردار منطقه پنج کرمان همچنین گفت: برای اجرای مسیر دوچرخه در منطقه پنج شهر کرمان، باید ضوابط خاصی رعایت شود که در حال حاضر مشاور در حال مطالعه جهت انتخاب بهترین مسیر دوچرخه از لحاظ ایمنی و دسترسی است.

قطب‌الدینی افزود: چندین معبر ازجمله خیابان ناصریه و ادامۀ مسیر خیابان سپه به سمت خیابان گلبازخان، برای اجرای مسیر دوچرخه پیشنهاد شده است.

15.5764