سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9609169
  • 17 تیر 1399
  • 16:30
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
۱۰ هتل استان واجد دریافت گواهینامۀ استاندارد کیفیت شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان:

۱۰ هتل استان واجد دریافت گواهینامۀ استاندارد کیفیت شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۱۰ هتل استان واجد شرایط استانداردسازی شناخته شدند و به‌زودی گواهینامۀ استانداردسازی به آنها داده می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، فریدون فعالی هفدهم تیرماه در جمع خبرنگاران افزود: درجه‌بندی و ارائه گواهی استاندارد کیفیت هتل‌ها بر اساس درخواست مدیران هتل‌ها مبنی بر درجه‌بندی هتل و پس از بازدید کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره‌کل میراث استان کرمان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۲ هتل کرمان در چرخۀ استانداردسازی قرار دارند، خاطرنشان کرد: هتل‌های استان می‌توانند پس از ارائه درخواست و رعایت ضوابط استانداردسازی، گواهی استاندارد کیفیت و پروانۀ بهره‌برداری سه‌ساله دریافت کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به ظرفیت بالای جذب گردشگر در استان تاکید کرد: باید عرصه‌های قابل واگذاری برای ساخت هتل را شناسایی کرده و سپس سرمایه‌گذاران را دعوت به سرمایه‌گذاری در استان کنیم.
فعالی بیان کرد: در روند اجرای طرح استانداردسازی واحدهای اقامتی و پذیرایی کلیۀ امکانات و تجهیزات کمی و کیفی و خدمات با استانداردهای روز جهانی تطبیق داده شده و به‌روزرسانی می‌شود.
وی یادآور شد: استان کرمان در حال حاضر دارای ۲۹ هتل و هفت هتل‌آپارتمان است که به ارائه خدمات گردشگری در استان مشغول هستند.
گفتنی‌ست استان کرمان با هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبۀ تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می‌شود.

 

0