جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608429
  • 5 بهمن 1398
  • 13:11
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
۳۱۰ پروژۀ مدرسه‌سازی به‌دلیل کمبود اعتبار متوقف شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

۳۱۰ پروژۀ مدرسه‌سازی به‌دلیل کمبود اعتبار متوقف شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تعداد زیاد دانش‌آموزان در کرمان موجب شده در 1171 مدرسه کلاس‌هایی با بیش از ۳۵ و حتی ۴۸ دانش‌آموز دایر شود و در مقابل برای رعایت عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی همۀ دانش‌آموزان ۷۱۰ مدرسه با جمعیت زیر ۱۰ دانش‌آموز وجود داشته باشد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، احمد اسکندری‌نسب در نشست بررسی نقش بخش خصوصی در توسعۀ فضاهای آموزشی که با حضور فعالان اقتصادی کشور و کرمان برگزار شد، افزود: از 5600 فضای آموزشی استان ۶۱۱ مدرسه فرسوده هستند، ۳۶۱ مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی دارند، ۱۸۱ مدرسه در چادر دایر می‌شوند، ۴۶ مدرسه کپری، ۲۳۲ مدرسه بلوکی و ۱۷۰ مدرسه کانکسی هستند.
وی افزود: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مدرسه بسازد و از سال ۹۰ با تشدید تحریم‌ها علیه ایران، ۳۱۰ پروژۀ مدرسه‌سازی به‌دلیل نبود اعتبار لازم متوقف شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر اینکه وجود فضای آموزشی مناسب در یادگیری دانش‌آموزان اثرگذار است، گفت: فضای نامناسب آموزشی مانند کانکس، کپر، چادر و مدارس غیرقابل استفاده، انگیزۀ معلمان و دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد.
اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون دو هزار کلاس درس با کمک خیران مدرسه‌ساز در سطح استان ساخته شده است و سرانۀ فضای آموزشی استان 4.9 درصد است در حالیکه متوسط این میزان در کشور 5.2 درصد است.

وی افزود: علاوه بر مناطق کمتر توسعه‌یافته به‌دلیل افزایش مهاجرت‌ها به مرکز استان، در شهر کرمان نیز با کمبود مدرسه روبه‌رو هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، خیران مدرسه‌ساز را خیران مدرسه‌یار نیز دانست و افزود: در برخی مناطق به‌دلیل کمبودهای فراوان در پوشاک، تغذیه و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان، خیران به رفع این نیازها نیز کمک می‌کنند.
اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: طرح احداث صد مدرسه در استان کرمان توسط بخش خصوصی و خیران بی‌سابقه است که با کمک دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی در نظر گرفته‌شده برای تکمیل پروژه‌های آموزشی، می‌توان این تعداد مدرسه را تا ۳۰۰ مدرسه افزایش داد.

0