سه شنبه 1 آبان 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611982
  • 9 مهر 1403
  • 15:52
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
رییس‌کل دادگستری استان کرمان از آتش‌نشانان کرمانی تقدیر کرد

به مناسبت هفته آتش‌نشانی و ایمنی؛

رییس‌کل دادگستری استان کرمان از آتش‌نشانان کرمانی تقدیر کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رییس‌کل دادگستری استان کرمان، به‌همراه محسن تویسرکانی، شهردار کرمان و جمعی از معاونان دادگستری و مدیران شهرداری، ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته آتش‌نشانی و ایمنی، با حضور در مرکز آتش‌نشانی و خدمت ایمنی شهرداری کرمان، با اهدای گل از آتش‌نشانان این مرکز تقدیر کردند.

به گزارش کرنا، رییس‌کل دادگستری استان کرمان در جمع آتش‌نشانان کرمانی، انجام بیش از 4522 مأموریت ازسوی آتش‌نشانان کرمانی در یک‌سال گذشته را نشان‌دهنده عزم راسخ آنان در خدمت‌رسانی به مردم دانست و گفت: دستگاه قضایی، حامی آتش‌نشانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی، آتش‌نشانان را قهرمانان بی‌ادعایی دانست که برای سلامت جان شهروندان تلاش می‌کنند و گفت: مردم و مسئولان باید قدردان زحمات این قشر زحمتکش باشند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان، بر اهمیت شناسایی و ایمن‌سازی ساختمان‌های پُرخطر در کرمان تأکید کرد و گفت: متأسفانه در کرمان با پدیده شوم قاچاق سوخت مواجه هستیم و بخشی از مأموریت آتش‌نشانی، به مهار آتش‌سوزی‌های ناشی از قاچاق سوخت اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات یک‌سال اخیر گفت: آتش‌نشانان کرمانی از مهرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال، در بیش از 4552 مأموریت شرکت کرده‌اند که به‌طور متوسط در هر روز ۱۳ مأموریت را شامل می‌شود.

ابراهیم بابایی افزود: خوشبختانه متوسط زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه در شهر کرمان، از متوسط کشوری و استانداردهای تعریف‌شده کمتر است که جای قدردانی از همکارانم در این سازمان دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۰۸ نفر آتش‌نشان در ۱۰ ایستگاه فعال در شهر کرمان مشغول به خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، افزود: با توجه به پهناوربودن شهر کرمان، نیاز است تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی و آتش‌نشانان افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، با اشاره به قطعی مکرر برق در تابستان امسال گفت: به‌دلیل قطعی مکرر برق و عدم رعایت استانداردهای لازم، تعداد حوادث ناشی از خرابی آسانسور در کرمان روند افزایشی پیدا کرده بود که بخش عمده‌ای از مأموریت‌های آتش‌نشانان به این حوزه اختصاص یافته بود.

15.6418