سه شنبه 1 آبان 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611959
  • 2 مهر 1403
  • 22:15
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سرعت‌بخشی به پروژه تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» به‌صورت سه شیفت کاری

شهردار کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد:

سرعت‌بخشی به پروژه تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» به‌صورت سه شیفت کاری

عصر امروز، دوم مهرماه سال‌جاری، یکصد و هفتاد و ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان، برگزار شد.

به گزارش کرنا، در ابتدای این نشست، علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن تبریک اعیاد گذشته، سالگرد شهادت شهدای «منا» و جان‌باختن کارگران در حادثه طبس را تسلیت گفت.

در ادامه، محمد موسوی، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، به قرائت نامه‌های رسیده به شورا پرداخت و گفت: نامه‌ای از شهرداری کرمان به کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری در خصوص اصلاح ردیف اعتبار بودجه بابت خرید کارخانه آسفالت فرستاده شده و در این کمیسیون با پیشنهاد شهرداری مبنی بر کسر مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از ردیف بودجه زیرسازی و آسفالت معابر مربوط به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و اضافه‌کردن به ردیف بودجه تجهیز، تعمیر و نگهداری کارخانه آسفالت، به‌منظور خرید کارخانه آسفالت، موافقت شده که در صورت موافقت در صحن علنی به تصویب خواهد رسید.

این موضوع با ۱۰ رأی موافق تصویب شد.

موسوی، دیگر نامه شهرداری کرمان، مربوط به موضوع ترک تشریفات راه‌اندازی کمپ نگهداری بانوان دارای آسیب‌های اجتماعی را قرائت کرد.

وی ادامه داد: در کمیسیون مربوطه، با پیشنهاد شهرداری درخصوص عقد قرارداد برای تکمیل و راه‌اندازی کمپ نگهداری بانوان دارای آسیب‌های اجتماعی (گرمخانه) با شرکت «باغ‌وکاشانه» به نمایندگی آقای علی شمسی گوشکی، به‌عنوان مدیرعامل از طریق ترک تشریفات با افزایش مبلغ ۵۹ میلیارد و ۸۴۸ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۳۷۰ ریال مشروط بر نگهداری بانوان دارای آسیب اجتماعی علاوه بر مسئولیت‌های جاری، به‌صورت گرمخانه موافقت شد.

این موضوع نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان به تصویب رسید.

سپس دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، نامه درخواست شورای اسلامی شهرستان کرمان درخصوص اختصاص دو درصد از اعتبار مصوب این شورا به شورای شهرستان را نیز مطرح کرد که بعد از بررسی، تصویب، و مقرر شد مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال در وجه شورای شهرستان پرداخت شود.

این موضوع نیز مورد تصویب قرار گرفت.

موسوی، نامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان را در خصوص درخواست مجوز اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره خوشنویسی، مطرح کرد و گفت: این سازمان درخواستی مبنی بر برگزاری مسابقه خوشنویسی و اهدای جوایز داشتند که در کمیسیون فرهنگی مطرح شده و با پنج رأی موافق مبنی بر اهدای مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان به افراد برگزیده، به تصویب رسیده است.

وی گفت: برای هر کدام از دو نفر از اساتید خوشنویسی کشوری که دعوت شدند، مبلغ ۱۰ میلیون تومان، برای ۱۰ نفر از اساتید خوشنویسی، هرکدام مبلغ هفت میلیون تومان، و برای ۴۰ نفر فوق‌ممتاز هم، هر کدام سه میلیون تومان، در نظر گرفته شده است.

این مصوبه کمیسیون فرهنگی هم در صحن علنی با هفت رأی موافق به تصویب رسید.

موسوی، نامه دیگر شهرداری در خصوص درخواست مجوز اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه کتابخوانی با موضوع «سفر به دنیای ناشناخته‌ها» را که مربوط به پیشرفت‌های ۴۵ ساله انقلاب اسلامی ایران است، قرائت کرد و گفت: در کمیسیون مربوط، مبلغ ۲۰ میلیون تومان (سه نفر اول چهار میلیون تومان و هشت نفر بعدی نفری یک میلیون تومان) برای برگزیدگان در نظر گرفته شده و با پنج رأی موافق با موضوع موافقت شده است.

در ادامه این موضوع نیز در صحن علنی با ۹ رأی موافق به تصویب رسید.

در ادامه، نامه دیگر شهرداری کرمان درخصوص درخواست هیأت امنای مسجد «انصارالمهدی» از شهرداری کرمان برای تجهیز زیرزمین این مسجد برای ورزش و خرید «تاتامی» به مبلغ ۴۰ میلیون، مطرح شد، و موسوی گفت: این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورا مطرح، و موافقت شد از محل کمک به سازمان‌های مردم‌نهاد، این مبلغ مشروط به اینکه مورد استفاده رایگان عموم قرار بگیرد، به مسجد کمک شود.

این موضوع نیز با ۱۰ رأی موافق در صحن علنی تصویب شد.

بعد از قرائت نامه‌های رسیده به شورا، فتح‌الله مؤیدی، رییس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورا، بر تکریم ارباب‌رجوع در شهرداری کرمان به معنای واقعی تأکید کرد.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، درخصوص احداث پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر گفت: فراخوان توسط شهرداری داده شد و زمین هم خریداری شد، ولی متأسفانه در گزارشی که داده شده، پیشرفت کار خوب نبوده است.

منصور ایرانمنش ادامه داد: خواهشمندیم این کار که اولویت‌دار است و منابع آن هم مشخص است، زودتر پیگیری شود؛ چراکه وضعیت شهر در این مورد به‌ویژه در چهارراه «سمیه» چندان خوب نیست.

وی گفت: به‌نظر می‌رسد اگر شهردار متولی خاص برای این موضوع بگذارد تا پیگیر این مسأله مهم شود، کار بهتر پیش می‌رود.

ایرانمنش اظهار داشت: خوشبختانه درخصوص پل «شهدای خلبان»، با توجه به بازدیدی که داشتیم و گزارشی که ارایه شد، کار سرعت گرفته است؛ همه ما به‌دنبال این هستیم که هم شهرداری به تعهداتش عمل کند و هم قرارگاه سازندگی «خاتم‌الانبیا(ص)»، تا ما در پایان سال شاهد افتتاح این پل باشیم.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان، خاطرنشان کرد: موضوع دیگر، مسأله مسیر لوله فاضلاب اصلی است که از این محل رد می‌شود، که خوشبختانه مسیر آن تغییر کرده و این باعث می‌شود اتفاق خوبی بیفتد؛ چراکه مدت زیادی پیگیر این بودیم که روکش آسفالت بلوار «هوانیروز» انجام شود که خوشبختانه با این جابه‌جایی، تقریباً ضلع شرقی آن مسیر آزاد می‌شود و حداقل یک ضلع این بلوار آسفالت می‌شود تا مردم این محدوده، بعد از چندین‌سال، آسفالت با کیفیتی داشته باشند.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به گزارش عملکرد شش‌ماهه تحقق بودجه گفت: به نظر می‌رسد تحقق بودجه تقریباً ۲۵ درصد است؛ درحالی‌که روند تحقق بودجه در سنوات گذشته به‌ویژه سال گذشته در این ایام، حدود ۳۸ درصد بوده است.

حسین چناریان افزود: درست است بودجه، بیش از دو برابر شده، اما به نسبت این افزایش، باید بیشتر هم تلاش کرد؛ چراکه سال مالی خاصی پیش رو داریم و درصد تحقق درآمدهای غیرنقدی که اقدامات آن دست خود شهرداری است، ۱۳ درصد است؛ بنابراین، باید عملکردها را فعال‌تر کنیم.

چناریان خاطرنشان کرد: درآمد در برخی از مناطق ۳۸ درصد محقق شده و برخی از مناطق زیر ۲۰ درصد تحقق بودجه داشتند، که باید در کمیته درآمد شهرداری این موارد بررسی شود و بر ای مناطقی که زیر ۳۰ درصد تحقق درآمد داشتند، مهلتی تعیین شود تا به میانگین تحقق درآمد برسند.

رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی هم با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به هفته میراث فرهنگی که پیش روی ماست، شهرداری باید برای شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهر کرمان برنامه‌ریزی کند.

محمدامین شمسی، افزود: در سال‌های قبل کارهایی مثل ایجاد زیرساخت و تولید محتوا در این زمینه به زبان‌های خارجی، برای شهر کرمان انجام شد، ولی الان به نظر می‌رسد کمرنگ شده و باید بررسی شود.

وی ادامه داد: همچنین امروز انبارهای شهرداری را بازدید کردیم، اما با اینکه کارهای زیادی انجام شده، هنوز جای کار فراوان و نیاز به ساماندهی سریع‌تر دارد.

شمسی اظهار داشت: از اول این شورا، مطرح کردیم که نقشه‌های آرامستان بهشت کریمان، خوب نیستند و اجرای آنها سخت است؛ قرار بود نقشه‌های جدیدی طراحی و به شورا آورده شود تا آرامستان براساس آنها اجرا شود، اما دیروز گفته شد در حال ساخت پارکینگ برای ۱۰ هزار خودرو هستند؛ این کارها براساس چه نقشه‌ای است؟

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به بازدید از آرامستان «بهشت کریمان» تصریح کرد: به نظر می‌رسد شاهد کوه‌خواری در منطقه بین شهر و آرامستان هستیم و گمانه‌زنی نشان می‌دهد کوه‌ها زخمی شده و معادن مختلف مورد بهره‌برداری قرار گرفته، که این اتفاقات هم فضای شهری و هم فضای محیط‌زیستی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محمود بابایی افزود: باید استانداری و سایر متولیان به میدان بیایند و اقدامات انجام‌شده بررسی شود؛ چراکه این مسیر، گیاهان و طبیعت بکری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه، شهردار کرمان، با بیان اینکه موارد مطرح‌شده در شورا را پیگیری خواهم کرد، گفت: در مورد پارکینگ‌های سطح شهر با موسسه «بسیجیان» وارد مذاکره شده‌ایم و در اسرع وقت، کار شروع خواهد شد.

محسن تویسرکانی افزود: برای سرعت‌بخشی به پروژه پل «شهدای خلبان»، سه شیفت کاری تعریف شده که توسط نیروها درحال اجراست.

وی بیان کرد: در خصوص بودجه که مسأله قابل توجهی است، مرتب جلسه برگزار می‌کنیم؛ سال گذشته در این فصل، تخفیف‌هایی داده می‌شد و مراجعه‌کنندگان زیادتری نسبت به امسال وجود داشت، اما امسال این تخفیفات را اعمال نکردیم و در پی جلسه‌ای که چندی پیش در این خصوص برگزار کردیم، با بررسی‌های دقیق، به این نتیجه رسیدیم که فعلاً نیازی به اعمال این تخفیفات نیست.

شهردار کرمان تأکید کرد: برای هر یک از مناطق و سازمان‌ها تکلیفی به‌صورت ماهانه و با مبلغ معین تعیین می‌کنیم و آنها باید مبلغ تعیین‌شده را وصول کنند، که تاکنون، این روش کارآمد بوده؛ درمجموع درخصوص تحقق بودجه خیلی نگرانی نداریم؛ اگرچه باید برای بهره‌وری بیشتر، تدابیری اندیشیده شود.

تویسرکانی، به مسأله انبارهای شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: انبارهای شهرداری، نابسامان بودند که خوشبختانه یک تیم به‌صورت زیربنایی مشغول ساماندهی این انبارهاست.

وی، خاطرنشان کرد: درخصوص جاده آرامستان «بهشت کریمان»، با استاندار و معاون عمرانی ایشان یک نشست داشتیم، که نتایج خوبی داشت و اگر محقق شود؛ تنها پنج کیلومتر روکش آسفالت، برعهده شهرداری کرمان خواهد بود.

شهردار کرمان ، به لوله آبی که در مسیر پل «شهدای خلبان» وجود دارد و برای جابه‌جایی آن، به ۴۲ میلیارد تومان بودجه نیاز بود نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادم و جلساتی که در تهران با سردار محمدرضا رحمانی داشتم، توانستیم کمک قرارگاه «خاتم‌الانبیا(ص)» را جلب کنیم و بدون هزینه‌کرد ۴۲ میلیارد تومان، لوله آب به سمت دیگر هدایت شود.

تویسرکانی اظهار داشت: مسیر پل «شهدای خلبان» هم باز شده و کسی دیگر مشکل ندارد و تنها یک نقطه حادثه‌خیز کوچک وجود دارد که آن را هم رفع خواهیم کرد.

وی افزود: معارضات انتهای خیابان «شهید سلیمانی» هم رفع شده و صاحبان املاک این منطقه رضایت داده‌اند.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان، در ادامۀ توضیحات شهردار کرمان، درباره جاده آرامستان «بهشت کریمان» گفت: متولی آسفالت پنج کیلومتر اول جاده، اداره راه و شهرسازی است، در این پروژه، تیرهای چراغ‌برق‌ را شهرداری نصب کرده و روشنایی را باید اداره برق تأمین کند.

وی گفت: پنج کیلومتر دوم را در این پروژه، اداره راهداری انجام خواهد، روکش آن را شهرداری و روشنایی را هم راه و شهرسازی انجام خواهد داد؛ درباره آب هم، حفاری با شهرداری و لوله‌گذاری با اداره آب خواهد بود.

0