سه شنبه 1 آبان 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611953
  • 1 مهر 1403
  • 21:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آیین پایان بهسازی بوستان «هدایت»

در ادامه طرح «بوستان‌ها گلستان می‌شود» شهرداری کرمان برگزار شد؛

آیین پایان بهسازی بوستان «هدایت»

شامگاه امشب، یکم مهرماه سال‌جاری، آیین پایان بهسازی بوستان «هدایت»، در ادامه طرح «بوستان‌ها، گلستان می‌شود»، و یک‌شنبه‌های افتتاح پروژه‌های شهرداری کرمان (یک‌شنبه‌شهر)، برگزار شد.

به گزارش کرنا، شهردار کرمان، در این آیین که این هفته به یاد شهیدان «حجتی» و با حضور مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری و برخی از معاونان شهردار و مدیران شهرداری برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، گفت: سال‌ها بود کاری برای بهسازی و بازسازی بوستان‌های شهر کرمان انجام نشده بود و این در حالی است که با زندگی آپارتمان‌نشینی و کوچک‌شدن خانه‌ها، مردم و کودکان نیازمند فضاهای سبز و بوستان‌های زیبا و با امکانات هستند.

محسن تویسرکانی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم بوستان‌های پرتردد شهر را بازسازی کنیم و با همراهی اعضای شورای شهر و تلاش همکاران شهرداری در حوزه‌های مختلف، هر یکشنبه، در ادامه یکشنبه‌های افتتاح پروژه‌های شهر کرمان، پایان بازسازی و بهسازی بوستان‌ها را جشن خواهیم گرفت.

شهردار کرمان همچنین تأکید کرد: مادام که شهروندان در پرداخت عوارض با شهرداری همکاری نکنند، شهرداری توفیقی در بهبود اوضاع شهر ندارد.

تویسرکانی گفت: در شهرداری سعی کردیم فرایند پرداخت عوارض را تسهیل کنیم، اما باید فرهنگ‌سازی کنیم تا همه این کار را انجام دهند تا شاهد چنین رویدادها و تحول در شهر کرمان باشیم.

وی در پایان، از زحمات تمام نیروهای شهرداری کرمان که برای پیشرفت و تحول‌ شهر، تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري كرمان نیز در این آیین گفت: از شهردار کرمان به‌خاطر این اقدام شایسته و بهسازی بوستان‌های شهر، در کنار اجرای «جهاد آسفالت» تشکر و قدردانی می‌کنم.

علی شهسواری، افزود در تمام سطح شهر حضور همکاران شهرداری برای اجرای آسفالت و کارهای عمرانی چشمگیر است.

وی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امیدوارم با کار جهادی شهر را در شأن مردم بسازیم که این کار با همدلی و تعامل مردم صورت می‌گیرد و با این همکاری می‌شود شاهد شکوفایی شهر باشیم.

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري كرمان، ادامه داد: اگرچه فضای کلی شهر کرمان، هنوز در شأن شهروندان نجیب این شهر نیست، اما امیدواریم با کاری که شهردار کرمان آغاز کرده، و با همکاری مردم، این شهر کهن و ارزشمند به جایگاه واقعی خود برسد.

شهردار منطقه سه شهر کرمان نیز در این آیین گفت: این کار براساس دستور شهردار کرمان مبنی بر بهسازی بوستان‌های پرتردد مناطق پنج‌گانه شهر کرمان، انجام شده است.

رضا خیاط‌زاده، با بیان اینکه بوستان «هدایت» که از بوستان‌های پرتردد این منطقه است، دارای مشکلاتی بود، ادامه داد: اصلی‌ترین مشکل این بوستان، کمبود روشنایی، فرسوده‌بودن کف‌سازی و جدول‌ها، کمبود امکانات ورزشی، کمبود فضای نشستن و مبلمان شهری و کیفیت پایین فضای سبز بود.

خیاط‌زاده بیان کرد: به‌همین جهت کارهایی ازجمله اجرای فرش موزاییک به مساحت ۱۵۵۰ مترمربع، ۹۵۰ متر جدول‌گذاری، ۱۱۲۰ متر هره‌چینی، اجرای بتن محوطه به متراژ ۸۰۰ مترمربع، اصلاح سرویس بهداشتی، اصلاح روشنایی بوستان با ۷۰ پایه‌چراغ کوتاه و سه عدد برج نور، در این بوستان انجام گرفت.

نصب ۲۹ نیمکت، میز تنیس، سطل زباله و آلاچیق نیز از دیگر مواردی بود که شهردار منطقه سه به آن اشاره کرد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز با بیان اینکه حدود ۲۰ سال از افتتاح بوستان «هدایت» می‌گذرد، گفت: این بوستان مورد استقبال خاص مردم، به‌ویژه برای ورزش همگانی بود، اما کار خاصی در این بوستان صورت نگرفته بود.  

محمود ایرانمنش همچنین خاطرنشان کرد: شهردار کرمان امروز دستور دادند تمام پارک‌های شهر شناسنامه‌دار شوند و یک تابلوی مشخص با همه ویژگی‌ها و حتی سال افتتاح بوستان‌، در آن نصب شود.

وی از شهردار، همه نیروهای شهرداری و شهردار منطقه سه برای بهسازی این بوستان تشکر کرد.

لازم به ذکر است؛ این آیین، با اجرای موسیقی، خاطره‌گویی سردار حجتی، نورافشانی و ورزش همگانی همراه بود

0