معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، بر ضرورت تحقق بودجه شهرداری کرمان در سالجاری تأکید کرد و گفت: در شرایط بحرانی، باید برای افزایش درآمد شهرداری، چارهاندیشی و برای آن برنامهریزی کنیم.
به گزارش کرنا، رامین امیرمداح، در جلسه معرفی مدیر جدید مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرمان، که با حضور مدیران مالی شهرداری برگزارشد، گفت: بودجه شهرداری در سالجاری باید محقق شود.
وی با اشاره به کاهش درآمدهای ناشی از ساختوساز، بر افزایش درآمد شهرداری و برنامهریزی برای آن تأکید کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون، بهطور تقریبی ۱۴۰۰میلیارد تومان هزینههای پرداختی داشتیم که این رقم به نسبت کسب درآمد، بسیاربالاتر بوده است.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، با اشاره به اینکه مدیریت تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری، بخش مهمی از شهرداری است، درآمد کسبشده در این بخش از شهرداری را از بعضی مناطق شهرداری بالاتر دانست و گفت: مهندس عسکری، مدیر پیشین این مدیریت، تلاشهای زیادی برای کسب درآمد انجام داده و این مدیریت برای رسیدن به اهداف خود در کسب درآمد برای شهرداری، به تلاش مستمر مدیران نیازمند است.
امیرمداح، یکی از موارد مهم را ساماندهی، تجمیع و تجهیز انبارها اعلام کرد و گفت: در کنار این مقوله سلامت کار را هم باید در نظر گرفت.
مدیر پیشین مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرمان نیز، مهمترین اقدام انجامشده درخصوص مدیریت درآمدها را ایجاد کارگروه درآمد ذکر کرد و افزود: این کارگروه بهصورت جدی با هدف تحقق و رصدکردن درآمدها تشکیل شد که در تحقق 95درصد بودجه شهرداری در سال گذشته تأثیرگذار بود.
علی عسکری، پرداخت عوارض بلیط و خودرو را در سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پرداخت غیرحضوری عوارض نوسازی در سرعت پرداخت این عوارض تأثیرگذار است و بهزودی عوارض کسبوپیشه هم غیرحضوری خواهد شد.
وی همچنین تأکید کرد: مدیر درآمد شهرداری باید اهتمام ویژهای برای شروع ممیزی املاک سطح شهر داشته باشد و هرچه سریعتر نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت دارای صلاحیت اقدام کند.
در ادامه، طی حکمی ازسوی رامین امیرمداح، معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، محمدعلی علیزاده، بهعنوان سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرمان، و علی عسکری، بهعنوان رییس اداره تدارکات و پشتیبانی شهرداری معرفی شدند و از زحمات مجتبی احمدی، رئیس پیشین اداره تدارکات و پشتیبانی شهرداری کرمان قدردانی شد.