شنبه 6 مرداد 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611532
  • 23 اردیبهشت 1403
  • 21:41
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آسفالت معابر اصلی و فرعی را با جدیت دنبال می‌کنیم

شهردار کرمان:

آسفالت معابر اصلی و فرعی را با جدیت دنبال می‌کنیم

شهردار کرمان، از اجرای روکش آسفالت و نوسازی معابر معیوب شهر کرمان، در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، عصر امروز ۲۳ اردیبهشت‌ماه، در نشست با معاونان شهردار، شهرداران مناطق و مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، که با هدف بررسی وضعیت آسفالت شهر کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه ترمیم معابر اصلی و فرعی را با جدیت دنبال می‌کنیم، گفت: باید کوچه‌هایی که خودیاری آنها در سال گذشته پرداخت شده، ابتدا تعیین‌تکلیف شود و فعلاً در سال جدید، خودیاری گرفته نشود

وی افزود: در راستای «جهاد آسفالت»، مناطق هدف نیز از اولویت‌های شهرداری است.

شهردار کرمان، بر روکش آسفالت و نوسازی معابر معیوب، تأکید کرد و آن را در اولویت قرار داد و گفت: آسفالت و زیرسازی منطقه پنج و چهار شهر کرمان به‌دلیل کوچه‌های فرعی و کوچک، به پیمانکار واگذار می‌شود.

شهردار کرمان، یکی از مشکلات پیش‌رو را عدم اجرای طرح فاضلاب در برخی از معابر ذکر و تصریح کرد: اینکه معبری به این دلیل آسفالت نمی‌شود، با نصب بنر به ساکنان و شهروندان، اعلام خواهیم کرد.

در ادامه، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، به اجرای «جهاد آسفالت» در شهر کرمان، اشاره کرد و با ارائه گزارش مربوط به آسفالت معابر گفت: معابر با عرض بیش از ۱۴ متر مدنظر برای آسفالت، ۳۷۰ هزار مترمربع است.

محمدرضا یحیی‌زاده افزود: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، در سال گذشته ۷۰۰ هزار مترمربع از معابری را که خودیاری آنها پرداخت‌ شده بود، زیرسازی و آسفالت کرد.

وی ادامه داد: معابر باقی‌مانده که خودیاری آنها پیش از این در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده، حدود 8442 مترمربع برآورد می‌شود که اغلب مربوط به منطقه دو و سه شهر کرمان است و آسفالت آنها به‌زودی به پایان می‌رسد.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار و ۵۷۷ مترمربع از معابر در مناطق پنج‌گانه باید آسفالت شود که پرداخت خودیاری آنها مربوط به سال ۱۴۰۲ است، گفت: نیاز است به‌صورت متمرکز و براساس بیشترین متراژ، با حضور پیمانکار در یک منطقه، کار زیرسازی و آسفالت را انجام دهیم و سپس در منطقه دیگر اقدام کنیم.

یحیی‌زاده، با اشاره به اینکه معابر هدفی در شهر کرمان  داریم که بخشی از آن در سال گذشته با همکاری مناطق، پیمانکار و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، زیرسازی و آسفالت شد، افزود: معابر هدف در منطقه سه، چهار و پنج شهری قرار دارند.

محمدعلی بهرامی، شهردار منطقه چهار شهر کرمان هم، معابر اصلی و فرعی مورد نیاز برای اجرای  روکش آسفالت را ۳۲ مورد اعلام کرد و گفت:  معابر هدف در منطقه چهار شهر کرمان، ۱۷ هزار و ۳۰۰ مترمربع است که اغلب آنها در سرآسیاب قرار دارد.

مرضیه شاحیدری‌پور، شهردار منطقه پنج شهر کرمان نیز، عرض کم معابر در این منطقه را مشکل اجرای زیرسازی و آسفالت دانست و خواستار حمایت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، برای آسفالت معابر شد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان هم، بر اعلام به‌موقع تعداد معابر زیرسازی‌شده و آماده برای آسفالت تأکید کرد و گفت: در حال حاضر، در حال آسفالت معابر منطقه دو هستیم و معابر منطقه سه در اولویت بعدی قرار دارد.

قاسم بابایی، با بیان اينکه معابر بالای ۱۴ متر مدنظر قرار دارد، افزود: بهتر است که خودیاری به‌روز شود و اولویت آسفالت معابر، براساس پرداخت خودیاری‌های سال  ۱۴۰۲ باشد.

لازم به ذکر است؛ در ادامه، مقرر شد با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، زیرسازی و آسفالت معابر مناطق هدف در منطقه چهار و پنج شهری انجام شود. همچنین تصمیم گرفته شد زیرسازی جدید در مناطق شهری، بر حسب نیاز و با انجام بازدید و  هماهنگی‌های لازم با شهردار باشد.

0