دوشنبه 26 شهریور 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611896
  • 11 شهریور 1403
  • 19:34
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
همکاری شهرداری برای سرعت‌بخشیدن به نهضت ملی مسکن در کرمان

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شد؛

همکاری شهرداری برای سرعت‌بخشیدن به نهضت ملی مسکن در کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، عصر امروز ۱۱ شهریورماه، با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرنا، در این نشست، سیدمحمد موسوی، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، به قرائت نامه‌های رسیده به شورای اسلامی شهر، ازجمله تعیین‌تکلیف و نامگذاری چند معبر در کمیته نامگذاری شهرداری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا اشاره کرد.

در ادامه، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: در نشست این کمیسیون، کوچه شماره ۱۸ خیابان «بهزاد» به نام شهید معزز «علی‌اصغر توفیق»، کوچه ۴۸ خیابان «مهدیه» به نام شهید معزز «محمدحسن شفیعی‌پور» و کوچه شماره ۸ خیابان «صادقیه»، به نام شهید معزز «عبدالرضا میثاقیان» نامگذاری شد.

در ادامه، اعضای شورا با نامگذاری کوچه‌های یادشده، موافقت کردند.

موسوی، به نامه دیگر رسیده به شورا ازسوی شهرداری، مبنی بر ساخت مسکن ملی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، در بزرگراه «امام رضا(ع)»، در محدودۀ «بلدالامین»، اشاره کرد و با تأکید بر سرعت‌بخشیدن به نهضت ملی مسکن گفت: قرار بود ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سهم شهرداری کرمان از زمین این محدوده را واگذار کند، اما متأسفانه پس از چندسال از زمان توافق با شهرداری، مسکنی ساخته نشده و توافق با شهرداری هم اجرایی نشده‌ است.

وی افزود: در ادامه، در جلسه‌ای که با حضور استاندار و معاون وزیر برگزار شد، توافق‌نامۀ بین شهرداری و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تغییر کرد که در توافق جدید، مقرر شد تمام ملک به اداره‌کل راه و شهرسازی و دولت واگذار شود و پس از آن، اداره‌کل راه و شهرسازی، متقاضیان صاحب حق را تعیین‌تکلیف و مشکلات آنها را در رابطه با ساخت مسکن ملی حل کند.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: بنابراین، شهرداری درخواست کرده تا شورای شهر برای لغو توافقات پیشین به شهرداری اجازه دهد.

موسوی، با بیان اینکه براساس توافق جدید، ۱۰ درصد از قطعات مسکونی به‌طور خالص به شهرداری واگذار می‌شود، گفت: در این رابطه شهرداری به مصوبه شورا نیاز دارد تا ساخت مسکن ملی سرعت بگیرد.

در ادامه، پس از رأی‌گیری، این موضوع به تصویب اعضای شورا رسید.

همچنین رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا، به تعیین‌تکلیف ۵۰ خودروی «ون» خریداری‌شده توسط شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: تعیین‌تکلیف این خودروها مدتی طول کشید که بخشی مربوط به ابلاغ آیین‌نامۀ وزارت کشور بود.

حسین چناریان افزود: اخیراً ۴۵ دستگاه خودروی «ون» در قرعه‌کشی قرار گرفت، اما همچنان به‌دلیل اشکالات اداری و مکاتبات، به برنده‌ها واگذار نشده که از شهردار می‌خواهم این مشکل هرچه زودتر رفع و خودروهای «ون» واگذار شود.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا هم، یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم در اواخر شهریور و اوایل مهرماه را موضوع سرویس مدارس دانست و گفت: خوشبختانه فرایند تعیین هزینۀ سرویس مدارس پس از پیشنهاد شهرداری، طی شد و مصوبه شورای اسلامی شهر، از طریق رییس شورا به شهرداری ابلاغ شد، اما طی ارسال جدول نرخ کرایه سرویس مدارس، ازسوی سازمان حمل‌ونقل و بار و مسافر به معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری برای بارگذاری درسامانه «کرمان من»، دو بخش از این مصوبه ارسال نشده است.

محمد امینی‌زاده، تعیین محدودۀ ترافیکی را یکی از بخش‌های حذف‌شده دانست  و گفت: طی آن اگر مبدأ و مقصد در محدودۀ ترافیکی باشد، سرویس‌دهی ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و دوم، شیوۀ تعیین مسافت است که میانگین، حداقل مسافت رفت‌وبرگشت است که فرمول تعیین مسافت نیز به معاونت برنامه‌ریزی ابلاغ نشده است.

وی افزود: این دو موضوع، اثر جدی بر نرخ دارد و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان نرخ را تغییر می‌دهد که این مسأله باید اصلاح شود.

رییس کمیسیون حقوقی نظارت و ارزیابی شورا همچنین، بر مشخص‌کردن یک نماینده از زمان ابلاغ مصوبات شورا تا زمان اجرا در شهرداری تأکید و خاطرنشان کرد: این نماینده باید مصوبات را تا پایان رهگیری کند تا موضوعات این‌چنینی شکل نگیرد.

محمدامین شمسی، رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا نیز بر برگزاری جلسه با استاندار با موضوع «قلاع دختر و اردشیر» تأکید کرد و  گفت: با توجه به ملی‌بودن پروژه قلاع دختر و اردشیر، برای تملک املاک این محدوده، به همکاری استانداری نیاز داریم.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: با توجه به نزدیکی به مهرماه و بازگشایی مدارس و افزایش حجم ترافیک و تردد والدین به‌دلیل خریدهای مدرسۀ دانش‌آموزان، در ساعات اوج ترافیک در بخش عبور و مرور، وضعیت شهر مطلوب نیست و تقریباً در نقاط پرتردد، با حجم انبوهی از خودروها و ترافیک مواجه هستیم و متأسفانه پلیس هم حضور ندارد.

موسوی افزود: بنابراین، از شهردار می‌خواهم در مدت باقی‌مانده تا بازگشایی مدارس، با امکاناتی که شهرداری دارد، در نقاط پرتردد برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد و با همکاری با پلیس، در روان‌سازی ترافیک تلاش کند.

15.5925