شنبه 6 مرداد 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611524
  • 22 اردیبهشت 1403
  • 16:24
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تعامل اداره‌کل محیط زیست استان با شهرداری کرمان برای سرعت‌بخشی به اجرای تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان»

در نشست شهردار کرمان با مدیرکل محیط زیست استان بیان شد:

تعامل اداره‌کل محیط زیست استان با شهرداری کرمان برای سرعت‌بخشی به اجرای تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان»

در نشست شهردار کرمان با مدیرکل محیط زیست استان، بر لزوم جابه‌جایی درِ ورودی اداره‌کل محیط زیست برای اجرای راستگرد تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» و سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه و ایجاد مسیر ایمن برای عبور و مرور کارکنان اداره‌کل محیط زیست تأکید شد.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، شهردار کرمان، صبح امروز در نشست با مدیرکل محیط زیست استان کرمان، که با حضور معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار، شهردار منطقه دو و مدیر اموال و املاک شهرداری برگزار شد، ضمن تشکر از همکاری اداره‌کل محیط زیست استان کرمان درخصوص رفع معارض تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان، گفت: امیدواریم با تعهد پیمانکار، عملیات اجرایی و ساخت این تقاطع به‌سرعت پیش برود و بخشی از پروژه در زمان مقرر افتتاح شود.

محسن تویسرکانی، با تأکید براینکه برای اجرای هرچه زودتر پروژه نیاز است اداره‌کل محیط زیست همکاری کند و انعطاف نشان دهد، درخواست این اداره‌کل برای بخشودگی عوارض و یا پرداخت جریمه دیرکرد آن را منوط به موافقت شورای اسلامی شهر دانست.

در ادامه، معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهردار کرمان، در تشریح پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان، اجرای راستگر پل را با درِ ورود و خروج محیط زیست در تعارض دانست و خواستار  جابه‌جایی آن در نقطه دیگر شد.

محمدرضا یحیی‌زاده، با اشاره با اینکه طراحی وضعیت ترافیکی محدودۀ پروژۀ مذکور در دست اقدام است، جابه‌جایی تیرهای برق را نیز ازجمله اقدامات لازم اعلام کرد و گفت: این اقدام باید توسط شرکت توزیع نیروی برق شمال استان انجام شود.

سعید شجاعی، مدیر املاک و مستغلات شهرداری کرمان نیز، پیگیری موضوع کسب سند مورد درخواست محیط زیست را منوط به اعمال صورتجلسه ماده ۶۹ قانون تنظیم مقررات مالی دولت، اعلام کرد.

در ادامه، مدیرکل محیط زیست استان کرمان، پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان را ازجمله طرح‌های ترافیکی و مورد نیاز مردم دانست و گفت: شهرداری و اداره‌کل محیط زیست، برای پیش‌برد پروژه پای کار هستند.

مجتبی نیک‌طبع، با اشاره به اینکه قبل از رفع معارض و تخریب بخشی از ملک متعلق به محیط زیست، برای ایجاد فضای مورد نیاز پروژه و اجرای راستگرد، نیاز است مراحل قانونی برای کسب سند انجام شود، ادامه داد: درخواست دارم بدهی‌ها و عوارض این اداره‌کل به شهرداری، حل‌و‌فصل و تعیین‌تکلیف شود.

وی تأکید کرد: در راستای اجرای پروژه درخواست دارم مسیر عبور و مرور ایمن و مناسب برای کارکنان محیط زیست فراهم شود.

لازم به ذکر است؛ در ادامۀ این نشست، درخصوص موضوعاتی چون اجرای ترانشه لندفیل شهرداری، طبق اصول و استاندارهای محیط زیست و اجرای ضوابط لازم، درخصوص خودروهای سوخت‌رسان شهرداری گفت‌و‌گو شد.

0