جمعه 27 مهر 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9612030
  • 26 مهر 1403
  • 11:16
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح «شهید زنگی‌آبادی» در زمان مقرر

در بازدید از روند پیشرفت تقاطع غیرهمسطح «شهید زنگی‌آبادی» تأکید شد:

ضرورت بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح «شهید زنگی‌آبادی» در زمان مقرر

صبح امروز بیست‌وششم مهرماه، محسن تویسرکانی، شهردار کرمان، به‌همراه نمایندۀ مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، از روند پیشرفت پروژۀ تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» بازدید کردند.

به گزارش کرنا، نمایندۀ مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در جلسه‌ای که در حاشیۀ این نشست برگزار شد، گفت: کار بی‌نظیری در حال اجراست و از شهرداری کرمان و پیمانکار پروژه برای همۀ تلاش‌هایشان تشکر می‌کنم؛ به‌خصوص که نگذاشتند هیچ تنشی در روند اجرای این پروژه ایجاد شود.

شهباز حسن‌پور، با تأکید بر اینکه باید تلاش شود پروژه قبل از سالگرد شهادت سردار سلیمانی به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: اگر اجرای پروژه بیش از موعد مقرر به طول بی‌انجامد، حلاوتی که باید را برای مردم نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: پروژه‌های عمرانی سطح شهر کرمان با کیفیت، دقت و سرعت لازم اجرا شود.

شهردار کرمان هم، ضمن تشکر از اهتمام شرکت «جهاد نصر» در اجرای به‌موقع پروژه، این شرکت را از یادگارهای سردار سلیمانی دانست و اظهار داشت: سردار حاج‌قاسم سلیمانی، اسطوره تلاش، پیگیری و مبارزه بود؛ «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» هم که این تقاطع به نام ایشان نام‌گذاری شده، همین ویژگی‌ها را داشتند.

محسن تویسرکانی، افزود: امیدوارم این پروژه به‌گونه‌ای اجرا شود که در خور شأن شهدای بزرگوار و مردم کرمان باشد؛ همانطور که تاکنون هم نمونه و مصداقی از همدلی و اهتمام مدیران دخیل در پروژه بوده و نشان داده می‌توان کارهای بزرگی را با همدلی و به‌کار گرفتن همۀ ظرفیت‌ها انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: نمود کار، به‌گونه‌ای بوده که تا همین امروز هم رضایتمندی شهروندان را به‌دنبال داشته است.

شهردار کرمان بیان کرد: پیمانکاران، بازوان قدرتمند دستگاه‌های اجرایی هستند و شرکت «جهاد نصر» کرمان هم در این مورد بسیار خوب عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت جهاد نصر کرمان نیز، ضمن تشکر از حسن‌پور، نمایندۀ مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، به‌خاطر پیگیری پروژه‌های عمرانی شهر کرمان، بیان کرد: از شهردار کرمان و معاونان ایشان که وقت می‌گذارند و پیگیر امور هستند، تشکر می‌کنم؛ رفع مشکلات معارضان این پروژه بسیار دشوار بود و قدردان تلاش‌های ایشان در این زمینه هستیم؛ در حال حاضر، هیچ مانعی در اجرای پروژه نداریم.

عباس حسن‌زاده، خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی»، با سرعت خوبی در حال اجراست و امیدوارم بتوانیم این پروژه را طبق برنامۀ زمان‌بندی به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت محور گستر شرق نیز، در این جلسه بیان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی»، با برآورد اولیه ۳۲۰ میلیارد تومان، سی‌ویکم خردادماه سال‌جاری آغاز شد.

جواد کریمی، خاطرنشان کرد: مطالعات ترافیک توسط 40 ایستگاه ترددشماری همزمان انجام شده و بر این اساس، میزان تردد در راستگرد از سمت بزرگراه به خیابان «شرف‌آباد» 1030 عدد در ساعت بوده و حداکثر ترافیک 2978 عدد از سمت شرق به غرب داشتیم.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی تخریب آسفالت و تکمیل فونداسیون‌ها و بتن‌ریزی پروژه، افزود: ۷۵ درصد عملیات بسترکوبی انجام شده؛ تهیۀ دیوارهای مسلح ۵۰ درصد پیشرفت داشته و بتن‌ریزی شمع‌ها که تعداد آنها ۶۴ شمع بوده نیز، تکمیل شده و آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی ستون‌ها نیز 75 درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت محور گستر شرق، اظهار داشت: با توجه به اهمیت کنترل ترافیک ورودی و خروجی پل در حین احداث، با طرح مشاور، نظر شهرداری و مجوز شورای ترافیک، دو سرعت‌گیر برای ایمنی دوربرگردان ضلع غربی اجرا شد.

کریمی ادامه داد: تلاش کردیم تردد در اطراف پل به مشکل نخورد و در حال حاضر، مشکل اساسی نداریم و هدایت ترافیک به‌خصوص صبح‌ها به‌خوبی انجام می‌شود.

0