شنبه 6 مرداد 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611542
  • 26 اردیبهشت 1403
  • 14:47
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
 «زباله بده، جایزه ببر»

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با هدف مدیریت پسماند یک مسابقه برگزار می‌کند؛

«زباله بده، جایزه ببر»

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از برگزاری مسابقه «زباله بده، جایزه ببر» با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا، خبر داد.

به گزارش کرنا، محمد ایلاقی، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، با همکاری سازمان مدیریت پسماند و با هدف فرهنگ‏سازی در زمینه مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا، مسابقه‏‌ای با عنوان «زباله بده، جایزه ببر» برای شهروندان برگزار می‏‌کند. 
وی، اصلی‌ترین هدف تفکیک زباله را پیشگیری از آلودگی محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: این فرایند کمک می‌کند تا مواد قابل بازیافت جمع‌آوری شده و دوباره به چرخه طبیعت بازگردانده شوند. 
ایلاقی، با بیان اینکه در نتیجه این اقدام، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال، در هزینه‌های شهری صرفه‌جویی ‌می‌شود، اظهار داشت: امروزه اهمیت تفکیک زباله از مبدا، برای حفظ زیست‌بوم محلی و حتی حفظ محیط‌زیست در سطح کره زمین، بر کسی پوشیده نیست و از این‌رو، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، براساس رسالت خود و با هدف ارتقای سطح فرهنگ شهروندی در زمینه حفظ محیط‌زیست، به‌عنوان میراثی ارزشمند برای نسل‏‌های آینده، اقدام به برگزاری این مسابقه کرده است. 
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، گفت: متقاضیان شرکت در این سابقه می‌توانند تا پایان خرداد ماه با ارسال عدد ۳ به سرشماره 100031314 و دریافت لینک مربوط به مسابقه، ضمن اطلاع از جزئیات این مسابقه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. 
وی بیان کرد: در این مسابقه به ۲۸ نفر اول جوایزی اهدا می‌شود؛ به این صورت که به سه نفر اول، هریک مبلغ ۵۰ میلیون ریال، و به ۲۵ نفر بعدی، هریک مبلغ ۱۰ میلیون ریال، اهدا می‌شود.

0