چهارشنبه 28 شهریور 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611918
  • 19 شهریور 1403
  • 21:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما


آغاز نخستین مرحلۀ نمونه‌برداری و آنالیز فیزیکی پسماند شهر کرمان

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان خبر داد:

آغاز نخستین مرحلۀ نمونه‌برداری و آنالیز فیزیکی پسماند شهر کرمان

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان، از آغاز نخستین مرحلۀ نمونه‌برداری و آنالیز فیزیکی پسماند شهر کرمان، از هفدهم شهریورماه خبر داد.

به گزارش کرنا، سمیه فارسی‌زاده، با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند به‌منظور مشخص‌کردن اُفق برنامه‌ریزی و چشم‌انداز اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با مدیریت پسماند در هر شهر، بسیار ضروری است، گفت: مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند شهر کرمان، در سال ۱۳۸۸ انجام شده، اما از آنجاکه طرح مذکور براساس زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی و سایر موارد مرتبط با اقتصاد شهروندان است و تغییر در این موارد موجب تغییر در ماهیت پسماند می‌شود؛ فرآیند به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند با همکاری مرکز پژوهش و مطالعات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، در دستور کار قرار گرفت.

فارسی‌زاده، درخصوص نخستین مرحلۀ نمونه‌برداریِ پسماند در شهر کرمان، بیان کرد: این فرایند در دو فاز مبدأ و مقصد طی هفت روز از هفدهم شهریورماه آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح پس از انتخاب محله‌های واجد شرایط در هر ناحیۀ خدمات شهری، پسماند تعدادی از شهروندان، توسط آموزشگرانی که تحت آموزش نحوۀ جمع‌آوری پسماند قرار گرفتند، برچسب‌گذاری، و در زمان متفاوت با زمان جمع‌آوری زبالۀ شهر، با خودروهای ویژۀ جمع‌آوری، برای نمونه‌برداری به سایت لندفیل منتقل می‌شود. 

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان، درخصوص آنالیز پسماند در مقصد نیز گفت: پس از مشخص‌شدن محله‌های مورد نظر، پسماند خودروهای جمع‌آوری زبالۀ محله‌های مذکور، در سایت لندفیل آنالیز می‌شود.   

فارسی‌زاده همچنین، از اجرای مرحله دوم آنالیز فیزیکی پسماند در دی‌ماه سال‌جاری خبر داد.

15.6429