یک شنبه 18 شهریور 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611735
  • 20 تیر 1403
  • 13:19
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
افتتاح مسیر راست‌گرد بلوار «هوانیروز» به سمت بلوار «امام حسن(ع)» تا یک ماه آینده

شهردار کرمان در بازدید از تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» خبر داد:

افتتاح مسیر راست‌گرد بلوار «هوانیروز» به سمت بلوار «امام حسن(ع)» تا یک ماه آینده

شهردار کرمان، از رفع معارض و موانع اجرای راست‌گرد تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» و افتتاح مسیر راست‌گرد بلوار «هوانیروز» به سمت بلوار «امام حسن(ع)» تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، در بازدید از پروژه ترافیکی «شهدای خلبان» که با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، رئیس کمیسیون بودجه و منابع پایدار شورای اسلامي شهر کرمان، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار و دیگر مدیران شهرداری، انجام شد، موانع پیش‌ِروی اجرای پروژه را معارض موجود اعلام کرد و گفت: همۀ معارض موجود با پیگیری شهرداری تملک شده و با هماهنگی دادستان و با بازدید از پروژه، آخرین معارض مربوط نیز برطرف می‌شود.

وی، با بیان اينکه معارضی در مسیر اجرای راست‌گرد نداریم، افزود: پس از زیرسازی زمین‌های تملک‌شده، معارض مربوط به تأسیسات آب، برق و گاز هم برطرف می‌شود و پیمانکار تا یک ماه آینده، مسیر راست‌گرد بلوار «هوانیروز» به سمت بلوار «امام حسن(ع)» را بازگشایی خواهد کرد.

شهردار کرمان یادآور شد: طبق قول پیمانکار، دیگر مسیرهای پروژه ازجمله زیرگذر، راست‌گرد «کمیل» به سمت «اختیارآباد»، مسیر شرق به غرب، اجرای مسیر چپ‌گرد از سمت خیابان «کمیل» به بلوار «هوانیروز»، تا آخر سال همراه با زیرگذر  افتتاح می‌شود.

شهردار کرمان، بسته‌شدن راه اصلی و سایر مسیرهای تردد منتهی به پروژه را اجتناب‌ناپذیر دانست و با اشاره به تجمع‌های مردمی و اعتراضی در این خصوص گفت: به خواسته‌های اهالی و کسبه محل اجرای پروژه، توجه داریم و برای تسهیل تردد و عبور و مرور همشهریان، تدابیری خواهیم اندیشید.

تویسرکانی، با بیان اينکه محدودیت‌های پیشِ‌رو برطرف شده و با اهتمام اعضای شورای اسلامی شهر، پروژه به‌خوبی پیش می‌رود، افزود: امیدواریم با تأمین منابع مالی کافی و برطرف‌شدن مشکلات و موانع، دیگر فازهای این طرح نیز کلید بخورد.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان هم، مسیرهای این پروژۀ ترافیکی را شامل راست‌گرد به سمت «اختیارآباد»، راست‌گرد از سمت «هوانیروز» به سمت «کمیل» و چپ‌گرد از سمت «کمیل» به «غدیر یک» دانست و افزود: دو مسیر رفت‌وبرگشت از سمت «کمیل» به «غدیر دو» نیز اجرا خواهد شد.

محمدرضا یحیی‌زاده، طول عرشه از سمت شرق به غرب را ۴۳۰ متر و عرض آن را  ۲۲ متر اعلام و خاطرنشان کرد: جاهایی که پل به‌صورت یک لاین اجرا می‌شود، عرض عرشه ۹ متر طول برآورد می‌شود.

در این بازدید، سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، اجرای پروژه ترافیکی تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» را به‌دلیل اتصال غرب به شرق و اتصال به شمال، مهم دانست و بیان کرد: کار باید به قدری با وجدان کاری و به‌صورت اصولی پیش برود که آیندگان سال‌ها از این طرح به‌خوبی بهره ببرند و به اجرای چنین طرحی در شهر کرمان، افتخار کنند.

مهندس پیمانکار پروژه‌ ترافیکی شهدای خلبان نیز، در تشریح پروژه ترافیکی تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان»، این طرح را از حلقه‌های مفقوده ترافیکی شهر کرمان دانست و گفت: این پروژه از سال 1394 شروع شد، اما به‌دلیل وجود معارض مدتی متوقف ماند.

سنجری، با بیان اینکه 70 درصد فاز اول و 52 درصد فاز دوم رشد داشته است، یادآورشد: اجرای روگذر در فاز اول و اجرای زیرگذر در فاز دوم است و تسهیل تردد به سمت شمال (اختیارآباد) ازجمله مزایای شاخص این طرح ترافیکی خواهد بود.

0