یک شنبه 18 شهریور 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611702
  • 11 تیر 1403
  • 18:45
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
برگزاری دوره‌های آموزشی آتش‌نشانان جدیدالورود در سازمان آتش‌نشانی کرمان

برگزاری دوره‌های آموزشی آتش‌نشانان جدیدالورود در سازمان آتش‌نشانی کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از برگزاری دوره‌های تخصصی آتش‌نشانی ویژۀ آتش‌نشانان جدیدالورود خبر داد.

به گزارش کرنا، ابراهیم بابایی، با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی در پی جذب نیروهای جدیدالورود برای فعالیت در ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان پیش‌بینی شده است، گفت: این دوره‌ها به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر آتش‌نشانان با مهارت‌های تخصصی آتش‌نشانی زیر نظر کارشناسان و مربیان این سازمان، از ٣١ خردادماه به مدت یک هفته برگزار شد.

وی افزود: ١٨ نفر از نیروهای جدیدالورود که دارای رشته‌های تحصیلی مرتبط و با عنوان پست آتش‌نشان در دیگر مجموعه‌های شهرداری مشغول به خدمت بودند، پس انجام مصاحبه و بررسی‌های رفتاری و مسئولیت‌پذیری، یک دوره هفت روزه آموزش‌های تئوری و عملی را پشت سر گذاشتند تا در شغل مقدس آتش‌نشانی، مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان ‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، آموزش را رکن اصلی در این حرفه دانست و گفت: آتش‌نشانان با حضور در کلاس‌های آموزشی بدو خدمت، مهارت‌های تخصصی لازم را فرا گرفتند.

بابایی افزود: این دوره‌های آموزشی در سرفصل‌های آموزش تئوری و عملی مختلفی ازجمله رفتارشناسی حریق، نحوۀ مواجهه با حریق وغیره برگزار می‌شود، اما بر این نکته تأکید داریم در کنار مباحث تخصصی، روحیه ایثار و نگاه جهادی ازسوی آتش‌نشانان با تجربه به دیگر آتش‌نشانان انتقال داده شود.

وی اظهار امیدواری کرد با ورود آتش‌نشانان جدیدِ با انگیزه و تحصیل‌کرده، روند روبه‌رشد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سرعت بیشتری بگیرد.

0