جمعه 27 مهر 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9612027
  • 24 مهر 1403
  • 10:03
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تلاش می‌کنیم «جشنواره ملی نان» ثبت ملی شود

شهردار کرمان:

تلاش می‌کنیم «جشنواره ملی نان» ثبت ملی شود

شهردار کرمان، در نشست خبری «دومین جشنواره ملی نان» گفت: تلاش می‌‌کنیم این رویداد ملی، به ثبت ملی برسد.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، با بیان اینکه برگزاری رویدادهای اجتماعی، شادابی و نشاط را به جامعه شهری تزریق می‌کند، و یک شهر را پویا و زنده نگه می‌دارد، افزود: «دومین جشنواره ملی نان»، بخشی از تاریخ و فرهنگ کرمان را بازتاب می‌دهد، که یکی از اهداف مهم ماست.

وی، با اشاره به نان، به‌عنوان قوت غالب مردم ایران، اظهار داشت: آگاهی‌بخشی در مورد فرایند تهیه و مصرف نان، با هدف ارتقای سطح سلامت مردم، یکی دیگر از اهدافی است که در این رویداد دنبال می‌شود و این جشنواره، فرصت خوبی است تا به سلامت و کیفیت نان در استان کرمان، نیز پرداخته شود.

تویسرکانی، با بیان این که تاکنون، ۲۰۰ نوع نان در کشور، شناسایی شده است، گفت: شهرداری کرمان آمادگی دارد برای ارتقای صنعت نان، به دستگاه‌های متولی کمک کند.

وی، با اشاره به رضایتمندی ۷۰ درصدی از اولین «جشنواره ملی نان»، در سال گذشته که اولین تجربه بود، گفت: امیدواریم با تجربه امسال و برگزاری این جشنواره به‌صورت مستمر، به اهداف مطلوب خود برسیم.

شهردار کرمان، گفت: اگرچه متولی‌های اصلی نان، دستگاه‌های دیگر هستند، اما شهرداری کرمان می‌تواند بستر شناسایی، فرهنگسازی و تسهیلگری امور را در مسیر ارتقای صنعت نان، فراهم کند.

وی، با تأکید بر ایجاد نشاط اجتماعی در چارچوب ضوابط و موارد شرعی در این جشنواره، بیان کرد: در بخش «نان و دفاع مقدس»، برای ۷۰۰ نانوای شهید، آیین بزرگداشت برگزار می‌شود.

تویسرکانی، با بیان اینکه بودجه این جشنواره در قالب رسالت اجتماعی سازمان  فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، دیده شده است، گفت: نان، حرمت ویژه‌ای در فرهنگ ایران دارد، که این جشنواره می‌تواند به معرفی و یادآوری آن فرهنگ اصیل به نسل جدید، موثر باشد.

وی، نقش جشنواره‌ها با محوریت مردم را هدف اصلی برگزاری این جشنواره‌ها دانست و تأکید کرد: در حاشیه «جشنواره ملی نان»، نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌هایی نیز برای رده‌های مختلف سنی، برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان نیز گفت: هدف از برگزاری «جشنواره ملی نان» ارتقای سلامت شهروندان در حوزه نان و شناساندن تاریخ و فرهنگ کرمان به هموطنان است.

سیدمرتضی حسینی، با اشاره به تأثیر منفی حوادث تروریستی اخیر در شهر کرمان در افکار عمومی، افزود: برگزاری رویدادها می تواند در معرفی کرمان به‌عنوان شهری تاریخی و فرهنگی، که شکل پویا و بانشاط زندگی، و در امنیت کامل در آن جریان دارد، مؤثر باشد.

وی، برگزاری نشست‌های متنوع و جذاب را در حوزه‌های هنری، فرهنگی و آموزشی در حاشیه «جشنواره ملی نان»، یادآور شد و هدف از این برنامه‌های جنبی را، آشنایی با آداب و رسوم و هنر مناطق مختلف استان و کشور، برشمرد.

گفتنی است؛ «دومین جشنواره ملی نان» از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه به مدت چهار روز با حضور ۲۸ استان کشور، و ۱۵ شهرستان استان کرمان، در بوستان «مادر» برگزار می‌شود.

15.6286