شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9608227
  • 6 آذر 1398
  • 12:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
جوکر در منطقه پرواز ممنوع و مارادونا با طعم فردوسی‌پور

شـهر فرنگ

جوکر در منطقه پرواز ممنوع و مارادونا با طعم فردوسی‌پور

علیرضا فدایی کرمانی - این هفته درستون شهرفرنگ برای علاقمندان تماشای فیلم در سینما، تماشای فیلم «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر پیشنهاد می‌شود، فیلمی که در آن هادی حجازی‌فر، محمد فیلی، متین کرمانی و...ایفای نقش می‌کنند.

 این فیلم ماجراجویانه، روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند. منطقه پرواز ممنوع در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان جایزه پرمخاطب‌ترین فیلم و همچنین پروانه زرین بهترین بازیگری را از آن خود کرد. تماشای این فیلم در حالی که بخش ناچیزی از تولیدات سینمای ما در گونه کودک و نوجوان است، فرصت مغتنمی است. این فیلم درسینما شهرتماشای کرمان در حال اکران است.
اما برای علاقمندان تماشای فیلم در منزل، فیلم دیدنی «سرخپوست» توصیه می‌شود. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد که برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۸ رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد. سرخپوست در این هفته وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.
اما پیشنهاد ویژه برای علاقمندان فیلم‌های هالیوودی، دیدن فیلم درخشان «جوکر» به کارگردانی تادفیلیپس و با بازی درخشان واکین فینیکس است که برنده شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره ونیز شده و توانسته است با فروش فوق العاده بیش از یک میلیارد دلار به یکی از آثار مطرح سینمای جهان بدل شود.
برای علاقمندان مستند این هفته  مستند «دیه‌گو مارادونا» اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان را  توصیه می‌کنم. این مستند دیدنی در ژانر بیوگرافی  و‏برگرفته از پانصد ساعت فیلم از زندگی این فوتبالیست است که تاکنون دیده نشده و دوران اوج او در تیم ‏فوتبال ناپولی را به تصویر می‌کشد‎. پخش اینترنتی مستند دیه‌گو مارادونا»ی «کاپادیا» در فیلیمو آغاز شده است. این مستند محصول‌سال ۲۰۱۹ به کارگردانی آصف کاپادیا است،که با گزارش عادل فردوسی‌پور ‏و حضور ۲۰هنرمند عرصه دوبله عرضه شده است‎. آصف کاپادیا کارگردان این مستند برنده اسکار است و توانسته چهره‌ای واقعی از اوج و فرود‌های مارادونا و آنچه در ‏زندگی شخصی‌اش اتفاق افتاده است را با تصاویر آرشیوی بکر نشان دهد‎ . تماشای این مستند به علاقمندان به آثار مستند توصیه می‌شود.

15.6305