جمعه 27 مهر 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9612025
  • 23 مهر 1403
  • 16:51
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
صدور مجوز دریافت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کارخانه «پالایش زباله»

در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شد؛

صدور مجوز دریافت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کارخانه «پالایش زباله»

نشست شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان، و معاون مالی و اقتصادی شهردار، برگزار شد و صدور مجوز دریافت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کارخانه «پالایش زباله» ازسوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش کرنا، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، با اعلام دستور صدوهفتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرمان، مصوبات کمیسیون‌‌ها را به‌‌منظور تأیید و تصویب اعضای شورا تشریح کرد.

سیدمحمد موسوی در این جلسه، به تعیین‌تکلیف چند ملک مسیری اشاره کرد که دراین خصوص رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا، ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) گفت: در مورد املاک مسیری ایرادی وجود دارد؛ به این دلیل که صراحت و شفافیتی درخصوص اینکه انشعابات و متعلقات ملک، کارشناسی می‌شود یا نمی‌شود، وجود ندارد.

حسین چناریان، افزود: انشعابات املاک مسیری، در هر صورت امتیاز است و در تشخیص بهای قیمت ملک طرف قرارداد، باید طبق ارزش و امتیاز ملک تصویب شود تا برای استفاده محفوظ بماند؛ بنابراین، تأکید دارم طبق تذکر رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر، متعلقات و امتیازات املاک مسیری، به ارزش ریالی تبدیل و بر این اساس ارزیابی شود.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، در ادامه، به نامه شهرداری مبنی بر مطالبات شرکت پیمانکاری «کرمان فراراه» در مورد صورت‌وضعیت متعلق به سال‌های گذشته اشاره کرد و با بیان اينکه شهرداری باید مبلغ ۱۴ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال را به‌عنوان بدهی به این شرکت بپردازد، افزود: طبق نظر کمیسیون بودجه، این مبلغ باید از محل دیون عمرانی پرداخت شود، که این موضوع مورد تصویب اعضای شورای اسلامی قرار گرفت.

موسوی، در ادامه، موضوع ایستگاه آتش‌نشانی شهرک «شهید مطهری» را مطرح و بیان کرد: پیش از این در کمیسون بودجه، اعتباری برای ساخت این ایستگاه در نظر گرفته شده و اعتباری دیگر نیز، ازسوی دولت از محل اعتبارات عمومی به ساخت این ایستگاه اختصاص یافته است .

وی افزود: در این‌باره شهرداری پیشنهاد داده به‌‌دلیل‌ اختصاص اعتبار دولتی به ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک «شهید مطهری»، اعتبار مصوب شورای اسلامی شهر، به ایستگاه آتش‌نشانی در بلوار «شهید آیت‌الله صدوقی» منتقل شود.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: طبق نامه ارسالی ازسوی شهرداری، درخواست شده تا اعتبار اختصاص‌یافته شورا، برای ایستگاه آتش‌نشانی «شهید مطهری»، به ایستگاه دیگر انتقال یابد، اما با توجه به اینکه جمعیت قابل ملاحظه‌ای در  شهرک «شهید مطهری» ساکن هستند، و به هیچ ایستگاه آتش‌نشانی نزدیک به این منطقه، دسترسی نیست، نباید نادیده گرفته شود.

حسین چناریان، با بیان اینکه ایستگاه آتش‌نشانی در بلوار «شهید آیت‌الله صدوقی» نیز، مدت‌ها از ساختمان و امکانات لازم برخوردار نیست، ادامه داد: ازسوی شهرداری تقاضا شده که طبق نقشه آماده و موجود، اعتبار مصوب به این ایستگاه پرداخت، و ایستگاه «شهید مطهری» هم راه‌اندازی شود؛ بنابراین، انتقال امکانات ایستگاه «شهید قرنی» به ایستگاه «شهید مطهری» و اختصاص اعتبار به ایستگاه «شهید آیت‌الله صدوقی» تا حدودی منطقی است.

علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان، بودجه استانی را شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ذکر کرد و پیشنهاد داد: بهتر است که تجهیز ایستگاه آتشنشانی بلوار «شهید آیت‌الله صدوقی»، آغاز شود و با بودجه اختصاص‌یافته دولتی، ساخت ایستگاه «شهید مطهری» نیز در دستور کار قرار گیرد.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز بیان کرد: با توجه به جمعیت شهرک «شهید مطهری» و آماده‌بودن نقشه، نیاز است کار ساخت ایستگاه در این شهرک، آغاز شود؛ چراکه ایستگاه بلوار «شهید آیت‌الله صدوقی» نیز فعال است و بعداً هم می‌تواند تجهیز شود، اما به مصلحت نیست که بودجه جابه‌جا شود .

محمد امینی‌زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت وارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان، به وضعیت نامطلوب ایستگاه «شهید آیت‌الله صدوقی» اشاره کرد و با بیان اینکه اولویت همیشه با شهرک «شهید مطهری» بوده، مطالبه مردم این شهرک را ساخت ایستگاه آتش‌نشانی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود که برای ایجاد ایستگاه موقت، تجهیزات ایستگاه «شهید قرنی» به شهرک «شهید مطهری» انتقال یابد و با تهیه نقشه و جذب اعتبارات استانی، کار مورد نظر در این شهرک نیز شروع شود؛ بنابراین، بودجه باید در محل مناسب خود اختصاص یابد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد تومان، برای ساخت ایستگاه شهرک «شهید مطهری»، شرایط ایستگاه آتش‌نشانی بلوار «شهید آیت‌الله صدوقی» را بسیار نامناسب دانست و از افتتاح ایستگاه «شهید قرنی» تا هفته‌های آینده خبر داد و گفت: با اینکه امکانات از این ایستگاه به ایستگاه «شهید مطهری» منتقل شود، موافق نیستم، به این دلیل که درخصوص ایجاد تجهیزات و استقرار گروه جدید تردید وجود دارد؛ بنابراین، درخواست دارم تا آماده‌شدن نقشه‌های ایستگاه جدید، بودجه دولتی جذب شده برای تجهیز ایستگاه «شهید آیت‌الله صدوقی» صرف شود.

در ادامه، با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر، با پیشنهاد شهرداری مبنی بر جابه‌جایی اعتبار به ایستگاه «شهیذ صدوقی» موافقت شد.

در ادامه، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، درخواست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را، برای اختصاص اعتبار برای اهدای جوایز جهت برگزاری بعضی از مسابقات، مطرح و خاطرنشان کرد: درخواست شده با مجوز شورا، برای اهدای جوایز در مسابقات، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در ماههای باقی‌مانده از سال، تا سقف تعیین‌شده کمک شود که این موضوع در کمیسون بودجه مطرح و با پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، برای پرداخت هدایا موافقت شد .

در این خصوص امینی‌زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان، گفت: رویدادهای فرهنگی در پایان سال کمتر است و توجیهی برای پرداخت وجود ندارد؛ چراکه پیش از این، طبق مجوز همین شورا، مقداری بودجه فرهنگی در اختیار شهردار قرار داده شده است؛ بنابراین، با اختصاص اعتبار دیگر، موافق نیستم.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرمان، اصل موضوع و پیشنهاد شهرداری را برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به‌منظور مشارکت مردم در محلهها، درست دانست و ادامه داد: نباید برای پرداخت این مبلغ مانع شویم؛ چراکه رویکرد ما در شورای اسلامی شهر، تشویق فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و حرکت به این سو است و بنابراین، باید براي بالابردن سطح مشارکت با شهرداری همکاری کنیم.

چناریان افزود: پرداخت کارت هدیه به مردم مغایرتی با این هدف ندارد و نباید دست شهرداری را ببندیم؛ بنابراین، با مصوبه کمیسیون بودجه برای پیش‌پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در محله‌ها و رویداد‌ها موافق هستم.

در ادامه، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، با تأکید بر اینکه در کمیسون فرهنگی مانع اهدای جوایز نیستیم، ادامه داد: جوایز اهدایی چندان زیاد نیست و حتی در بعضی مواقع در پرداخت آن تأخیر وجود دارد.

محمود بابایی، با تأکید بر این که هویت‌دادن و ارتباط با محله‌ها در دستور کار است، یادآورشد: هر پرداختی، مبتنی بر اعطای گزارش کار و مشارکت ارگان‌هاست و اگر مجوز شورا برای این منظور داده شود، فشاری بر گرده سازمان فرهنگی وارد نمی‌شود.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز، سقف مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را ناچیز اعلام کرد و به‌منظور فعال‌شدن محله‌های شهر، تأیید این مصوبه را خواستار شد.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر، نیز، ارائه این‌گونه مجوزها را نامتعارف ندانست و افزود: البته تایید و رد موارد، مبتنی بر شناخت و شفاف‌سازی ماموریت‌های سازمان فرهنگی است.

که با هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر، پیشنهاد شهرداری مورد تصویب و تایید اعضای شورا قرار نگرفت و رای لازم داده نشد.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، درخواست شهرداری در مورد وصول عوارص نوسازی، صنوف و خودرو را مطرح کرد و گفت: شهرداری پیشنهاد داده تا مبلغ  ۴۰۰ میلیون تومان در قالب مشوق به مردم پرداخت شود.

موسوی، افزود: شهرداری درخواست داده تا هرکس که در بازه زمانی سه ماه آینده، برای پرداخت عوارض نوسازی، صنفی و خودرو اقدام کند، مبلغی را به‌صورت قرعه‌کشی به افراد پرداخت کند، که مبلغ پیشنهادی برای مشوق، در کمیسیون بودجه مطرح و با آن موافقت شده است.

امینی‌زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان، این پیشنهاد را مثبت دانست و بیان کرد: البته نیاز است برای تشویق خوشحسابی، سازِکار و ساختاری معین مشخص شود.

وی افزود: قرعه‌کشی برای خوش‌حسابی، نیازمند ایده و طرح منسجم در چارچوب مشخص است؛ در غیر این‎ صورت بهتر است انجام نشود.

چناریان، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا نیز با تأکید بر اینکه برای مشارکت شهروندان در پرداخت به‌موقع عوارض، اراده خوبی ایجاد شده است، گفت: نیاز است با اصل موضوع برای فرهنگ‌سازی با هدف پرداخت عوارض در ارایه خدمات بهتر موافقت و بر این اساس، برنامه‌، نحوه اجرای کار و چگونگی پرداخت بعداً ارائه شود.

نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز بر فراهم‌آوردن زیرساخت‌های تسهیل پرداخت عوارض تأکید کرد و گفت: به‌جای قرعه‌کشی، بهتر است زمان و مبلغ پرداخت عوارض را مشخص و به‌موقع اطلاع‌رسانی کنیم.

در ادامه، با جمع نظر اعضای شورای اسلامی، درخواست شهرداری مورد پذیرش قرار نگرفت.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، درخواست شهرداری در مورد افزایش کرایه‌تاکسی درون‌شهری را مطرح کرد و گفت: درصد پیشنهاد‌شده تا سقف ۲۵ درصد افزایش کرایه‌تاکسی است که با توجه به مذاکرات انجام‌شده ۱۵ درصد افزایش کرایه در کمیسیون مربوط، مصوب شده است.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر، در دفاع از این مصوبه، به وضعیت نامناسب اقتصادی رانندگان تاکسی‌ در سطح شهر و تحت‌تأثیر قرار گرفتن کاسبی آنها توسط تاکسی‌های اینترنتی و شخصی اشاره کرد.

منصور ایرانمنش، هزینه استهلاک خودروهای تاکسی را زیاد و درآمد کسب‌شده را پایین اعلام کرد و گفت: در تصویب کرایه‌تاکسی قبلی، متأسفانه کمیته انطباق طبق تورم درصد پیشنهادی افزایش کرایه را کاهش داده که برای تاکسی‌رانان به‌صرفه نیست؛ بنابراین، پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی تا آخر سال معقولانه است، که هرچند خدمت خاصی به رانندگان تاکسی‌ ارائه نمی‌شود، اما افزایش ناچیز کرایه تا حدودی از فشار اقتصادی بر آنها، می‌کاهد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، افزایش نرخ کرایه را دارای تبعاتی چون افزایش بار روانی برای جامعه دانست و پیشنهاد داد تا با اختصاص تسهیلات بانکی، تخفیف بیمه‌ها، لاستیک و مواردی از این‌دست، به رانندگان تاکسی کمک شود.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرمان، نیز تعیین نرخ کرایه‌تاکسی را از وظایف شورای اسلامی شهر دانست و ضمن انتقاد از اینکه بر خودروهای شخصی و اینترنتی نظارتی نیست و هر کس با هر نوع خودرویی بدون ضوابط قانونی در حملونقل عمومی مشارکت و دخالت می‌کند، اصل حمل‌ونقل عمومی و اعتماد مردم را به رانندگان تاکسی نسبت داد و بر حمایت جدی و قانونی از رانندگان تاکسی تأکید کرد.

امینی‌زاده، ریس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان هم، با اشاره به اینکه در زمان تصویب افزایش نرخ کرایه‌تاکسی، هیأت تطبیق آن را رد کرد، اما شورا باید بر آن پافشاری می‌کرد، گفت: افزایش نرخ، طبق هزینه‌های تحمیل‌شده بر تاکسی‌رانان تصویب شده بود، اما هیأت تطبیق بر خلاق قانون، آن را تغییر داد؛ بنابراین، افزایش کرایه آن هم دوبار در سال برای مردم بار روانی دارد.

محمدرضا کمساری، نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان، با بیان اینکه درخواست داریم با توجه به مشکلات تاکسی‌رانان این افزایش قانونی انجام شود، گفت: افزایش ۱۵ درصدی کرایه با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو، چندان چالش‌برانگیز نیست.

در این خصوص با جمع آرا، افزایش کرایه‌تاکسی مورد پذیرش قرار نگرفت و رأی نیاورد .

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، در خواست شرکت مهندسی «تردد راهنما» را مطرح کرد و گفت: مقرر شد با توجه به مصوبه کارگروه فنی پایش تصویری شهر کرمان، اقدامات قانونی لازم برای پرداخت حق‌وحقوق شرکت مهندسی مذکور انجام و گزارشی از اقدامات انجام‌شده در دو هفته دیگر به این شورا ارائه شود.

این مصوبه مورد تصویب اعضا شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

موسوی، همچنین به نامه شهرداری درخصوص درخواست آقای «محمود ملک‌شاهی»، بهره‌بردار پارکینگ «فتحعلیشاهی» مبنی بر تعطیلی این پارکینگ به‌دلیل مشکلات ایجاد‌شده اشاره کرد و گفت: با توجه به اظهارات مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، درخصوص روزهایی که پارکینگ پلمب بوده، به مدت یک ماه بدون اجاره به قرارداد نامبرده اضافه شود.

وی، در ادامه، به نامه شهرداری در مورد پسماندهای شهر اشاره کرد و افزود: شهرداری تقاضا دارد ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور برای کارخانه پالایش زباله دریافت کند که به موافقت شورای اسلامی شهر نیاز دارد.

شهردار کرمان، درخصوص مورد یادشده، با تأکید بر اینکه برای تفکیک زباله باید چاره‌اندیشی کنیم، ادامه داد: اکنون، موقعیت خوبی ایجاد‌ شده به این دلیل که تسهیلات اختصاص‌یافته با نرخ پایین واگذار می‌شود؛ در این خصوص سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۱۴ درصد بازپرداخت نرخ تسهیلات را متقبل شده و ۹ درصد باقی‌مانده توسط شهرداری متقاضی پرداخت خواهد شد.

محسن تویسرکانی، ادامه داد: شهرداری‌های مراکز استان‌ها مشمول این تسهیلات هستند و شهر کرمان نیز در اولویت قرار دارد و این موقعیت از لحاظ درآمدی و زیست‌محیطی، اهمیت زیادی دارد.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان نیز به مستهلک‌بودن کارخانه فعلی و ظرفیت پایین تولید و نبود پالایش مناسب اشاره و خاطرنشان کرد: بازپرداخت این تسهیلات سه‌ساله است و مدارک مورد نیاز ازجمله مجوز شورای اسلامی شهر، باید تا آخر مهرماه ارسال شود.

در این خصوص با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر، این پیشنهاد مصوب شد.

در ادامه، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، موضوعات مختلف شهری را مطرح و مواردی را متذکر شدند.

رییس کمیسیون هوشمند‌سازی و شفافیت شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن تشکر از اقدامات خوب شهرداری در راستای طرح «جهاد آسفالت»، گفت: انتظار داریم در پایان سال نیز، کار به‌صورت جدی دنبال شود و از شهردار می‌خواهیم که طبق وعده داده شده در ماه‌های پایانی سال نیز به‌خوبی قبل عمل کند.

سیدمحمد‌صادق تقوی، همچنین به خرید ماشین‌آلات برای سازمان عمران اشاره و بیان کرد: انتظار داریم این سازمان در امور عمرانی و آسفالت شهر وارد کار شود.

وی، همچنین ضمن تشکر برای تهیه بانک املاک شهرداری خواستار اختصاص وام، به نیروهای شرکتی شد.

در ادامه، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر انتقادات بی‌جا اشاره و آن را نادرست اعلام کرد و گفت: دیده شده که گاهی در شورای اسلامی شهر، مشکلات بیش از حد بزرگ شده‌اند و تلاش مجموعه شهرداری نادیده گرفته شده که منصفانه نیست.

محمود بابایی، با اشاره به اینکه شفاف‌سازی در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بیشتر شده، ادامه داد: تولید نقشه هوایی، ممیزی املاک و اسکن یکپارچگی اسناد بعد از سال‌های متمادی، اقدامی بزرگ و شایسته بوده که موجب کاهش فساد در سیستم است و نباید نادیده گرفته شود.

وی، بر وجود اطلاعات دقیق در مورد پرونده‌های ملکی و تجاری و نحوه محاسبه عوارض تأکید کرد و گفت: اینکه اعضای شورای اسلامی شهر، نباید در انتصاب مدیران شهری، دخالت کنند قابل قبول است.

در ادامه، محمدامین شمسی، رییس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان، به برگزاری دو رویداد مهم ازجمله جشنواره ملی «نان» و دومین ماراتن شب بیابان‌ «لوت»، اشاره کرد و گفت: این ماراتن در ۲۶ مهر برگزار می‌شود.

محمد موسوی، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان نیز در مورد ارزش افزوده، گفت: متأسفانه مرجع تشخیص در این خصوص مشخص نیست و نیاز است که مراحل کار و نوع رسیدگی به این موضوع با شفافیت به مردم اعلام شود.

کمساری، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تشکر از برنامه خوب شهرداری برای مدیریت بحران و برگزاری مانور، به موضوع تفکیک‌های جدید اشاره و بر لزوم تعیین مبنای مشخص و دقیق برای مردم در ساخت‌و‌ساز و جلوگیری از مشکلات بعدی تأکید کرد .

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا نیز به توافق‌نامه قرارگاه سازندگی «خاتم‌الانبیا(ص)» برای ادامه پروژه «شهدای خلبان» اشاره کرد و با اشاره به وجود چالش‌های پیش‌رو افزود: هرچند که امیدورایم  این طرح، بدون وقفه اجرا شود، اما به نظر می‌رسد معارضات سنگ‌فروشی حل‌وفصل نشده و ما از وقفه احتمالی نگران هستیم.

حسین چناریان، همچنین بر رعایت ظرافت‌ها در اجرای «جهاد آسفات» تأکید کرد و آن را از مطالبات مردم دانست.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی نیز، یاد «شهید باقدرت» را گرامی داشت و با بیان اینکه قرار بود در اجرای  پروژه‌های در دست اجرا روزشمار نصب شود، که هنوز نصب نشده، گفت: رفع معارضات ایجاد‌شده، مستلزم ورود دادستانی و دستگاه قضاست تا پروژه‌ها با وقفه مواجه نشوند.

محمد امینی‌زاده، همچنین بر تشکیل کمیسیون ماده هفت با حضور قاضی تأکید و در مورد طرح «جهاد آسفالت»، به اهمیت تشخیص بودجه اختصاص داده‌شده برای اجرای بهتر کار اشاره کرد.

در ادامه، موضوع تعیین‌تکلیف تملکات وقفی و چگونگی روند تبدیل‌به‌احسن آن، مطرح شد؛ همچنین رفع هرگونه اختلاف برای عوارض ارزش افزوده و ارجاع آن به کمیسون ماده ۷۷ ازسوی رییس کمیسیون حقوقی ونظارت مورد تأکید قرار گرفت.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامي شهر کرمان نیز ۲۲ مهر روز «کاهش اثرات بلایای طبیعی» را ارج نهاد و به موضوع مطالبه کسبه میدان «ارگ» و تأمین پارکینگ مناسب، اشاره و در مورد دقت در تأمین مصالح به‌کار برده‌شده در پروژه بلوار «حمزه» و جلوگیری از وقفه در اجرای پروژه «شهدای خلبان» و لزوم پای‌بند‌بودن به تعهدات پیمانکار تأکید کرد.

فتح‌الله مویدی، رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن تشکر از برگزاری مانور «کاهش اثرات بلایای طبیعی» و مدیریت خوب شهردار برای همراهی و مشارکت ارگان‌های دیگر در این مانور، بر شفاف‌سازی و پایبند‌بودن به پیگیری مطالبات مردم، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله)، تأکید کرد.

در ادامه، شهردار کرمان، با اشاره به اینکه پیگیری موضوعات جزئی در شورای اسلامی شهر، قابل درک و پذیرش است، افزود: برای انجام‌‌نشدن کارها، هزارتوجیه داشتیم، اما مشکلات را پذیرفتیم و کار را در گوشه‌وکنار شهر شروع کردیم.

محسن تویسرکانی، افزود: بهتر است به‌جای مشکلات کوچک، برای انجام کارهای بزرگ هم‌اندیشی کنیم.

شهردار کرمان، از صدور ۳۸۰ کارت پارکینگ برای کسبه میدان «ارگ» خبر داد و گفت: به‌‌منظور تأمین پارکینگ از ظرفیت قضایی برای تخریب خرابه‌های اطراف استفاده خواهیم کرد؛ در این راستا زمین‌ها تسطیح و با حفظ مالکیت از آنها به‌عنوان پارکینگ بهره خواهیم برد.

تویسرکانی، در مورد «جهاد آسفالت»، گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع، آسفالت برای شهر کرمان مورد نیاز است که فاز اول اجرا شد و تمام کوچه‌ها و معابر مشکل‌دار دیگر نیز به‌زودی آسفالت خواهد شد.

 وی، یادآورشد: مشکل جدی البته بودجه است و اگر اعتبار کافی داشتیم فاز سوم را هم شروع می‌کردیم، که در این‌ خصوص نیازمند همکاری شورا هستیم.

شهردار کرمان، در مورد معارض سنگبری، گفت: هرچند پیگیری کردیم و به مالک سنگبری موارد را ابلاغ کردیم، اما به‌نظر می‌رسد که ایشان توجیه و حاضر به همکاری نیست، که در این خصوص مقرر شد در یک جلسه مشترک با حضور عوامل تاثیرگذار، موارد بررسی و مشکل حل‌وفصل شود؛ همچنین ابتدا ارزش زمین‌های مدنظر برای واگذاری به پیمانکار، مورد موافقت قرار نگرفته بود، که با بررسی و کارشناسی مجدد، قیمت زمین مشخص و اعلام نهایی شد.

وی، با این نکته که سازمان عمران باید کار انجام دهد و شهرداری هم باید خودکفا باشد، اعلام موافقت کرد و افزود: در این مورد، اقداماتی در حال محقق‌شدن است.

0