یک شنبه 16 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611469
  • 6 اردیبهشت 1403
  • 13:52
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
لزوم تشکیل کارگروهی در حوزۀ مسایل بین‌الملل شهرداری کرمان

سرپرست شهرداری کرمان تأکید کرد:

لزوم تشکیل کارگروهی در حوزۀ مسایل بین‌الملل شهرداری کرمان

سرپرست شهرداری کرمان، بر لزوم تشکیل کارگروهی در حوزۀ مسایل بین‌الملل شهرداری کرمان و پیگیری دقیق و سریع پرونده‌های مربوط به خواهرخواندگی شهر کرمان، تأکید کرد.

به گزارش کرنا، در نشست سرپرست شهرداری کرمان با رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان، مشاور شهردار در امور گردشگری، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، موارد مربوط به امور بین‌الملل شهرداری به‌ویژه اقدامات حوزۀ خواهرخواندگی، بررسی شد.

در ابتدای این نشست، محمدرضا احمدی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در زمینۀ دو مورد خواهرخواندگی شهر کرمان با شهرهای «آرماویر» ارمنستان و «بصره» عراق، ارائه کرد.

سپس، مشاور شهردار کرمان در امور گردشگری، با بیان اینکه با بررسی‌هایی که شد به این نتیجه رسیدیم که متأسفانه کرمان مقصد نام‌آشنایی برای مخاطب داخلی و خارجی نیست، افزود: برای حل این مشکل، سه مورد را در دستور کار قرار دادیم؛ ابتدا باید شهر کرمان را خوب معرفی کنیم که در این زمینه زیرساخت‌های لازم فراهم نیست و به همین منظور، یک‌سری تولید محتواهای چندزبانه داشتیم و حدود ۴۰ کار تصویری فاخر و کوتاه برای معرفی کرمان آماده شده است.

حسین کرمانی، افزود: موضوع دوم، ضرورت گرفتن برچسب بین‌الملل برای شهر کرمان ازطریق دسته‌بندی‌های مختلف سازمان یونسکو ازجمله شهر خلاق، شهر الکترونیک، شهر یادگیرنده و ... است که قرار گرفتن در این دسته‌بندی‌ها موجب افزایش تعاملات درون‌شبکه‌ای با کشورهای مختلف و شناخته‌شدن بیشتر شهر کرمان در سطح بین‌المللی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع سوم، ضرورت برقراری ارتباطات مستقیم بین‌المللی است که خواهرخواندگی یکی از راه‌های تحقق این موضوع است.

کرمانی، همچنین گزارشی از روند طی‌شده در فرایند خواهرخواندگی شهر کرمان با شهرهای آرماویر، بصره، بعلبک و نیژنی، ارائه کرد.

محمدامین شمسی، رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، بیان کرد: مطالعات زمینه‌ای در مورد هر یک از شهرهای پیشنهادی در زمینۀ خواهرخواندگی از ابعاد مختلف، انجام شده و درخصوص تعاملاتی که در پی انعقاد قرارداد خواهرخواندگی شهرداری کرمان با سایر شهرها در سطح بین‌الملل، علاوه بر شهرداری، با سایر نهادها ازجمله اتاق بازرگانی، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، استانداری، دانشگاه‌ها و سازمان میراث فرهنگی می‌تواند شکل گیرد، برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست شهرداری کرمان هم، در این نشست، با بیان اینکه یکی از هنرهای ما در شهرداری، باید شناساندن شهر کرمان به جوامع بشری در داخل و خارج از کشور باشد، افزود: مطرح‌شدن شهر کرمان به‌عنوان «جهان‌شهر مقاومت» و «پایتخت مقاومت جهان اسلام»، رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید از این ظرفیت برای معرفی بیشتر کرمان استفاده کنیم.

محسن تویسرکانی، خاطرنشان کرد: موافق موضوع خواهرخواندگی هستم، اما چند ایراد در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود؛ ازجمله برای هر موضوع باید یک مدیر پروژه تعریف کنیم که به همۀ امور مرتبط، اشراف داشته باشد تا کار به‌صورت اصولی و سریع پیگیری شود؛ همچنین باید روزنه‌ها و مسیرها را شناسایی کرده و زمینه‌سازی کنیم.

وی تأکید کرد: در اسرع وقت، کارگروهی در حوزۀ مسایل بین‌الملل تشکیل شود و پرونده‌های مجزا در ارتباط با اقداماتی که تاکنون در زمینۀ خواهرخواندگی هر یک از شهرهای آرماویر، بصره، بعلبک و نیژنی، انجام شده، تشکیل و اطلاعات لازم گردآوری شود.

سرپرست شهرداری کرمان، ادامه داد: همچنین لازم است جلسۀ کارگروه یادشده با حضور نمایندۀ وزارت خارجه در کرمان تشکیل شود و با توجه به بازبینی پرونده‌ها ازسوی کارگروه، نقایص موجود، اصلاح و به‌روزرسانی شود.

تویسرکانی، بیان کرد: در اولین فرصت، جلسه‌ای برای هماهنگی با استانداری و سایر متولیان امر ازجمله اتاق بازرگانی، میراث فرهنگی و ... درخصوص موضوع خواهرخواندگی شهر کرمان با شهرهای موردنظر، تشکیل شود.

15.6376