جمعه 27 مهر 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611761
  • 1 مرداد 1403
  • 14:01
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نرخ‌های پیشنهادی شهرداری درخصوص خدمات سرویس مدارس برای سال  ۱۴۰۳ / تقدیر از خبرنگاران حامی و منتقد شهرداری کرمان در روز «خبرنگار»

در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

نرخ‌های پیشنهادی شهرداری درخصوص خدمات سرویس مدارس برای سال ۱۴۰۳ / تقدیر از خبرنگاران حامی و منتقد شهرداری کرمان در روز «خبرنگار»

صبح امروز اول مرداد‌ماه، نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس شورای اسلامی شهر، اعضای این شورا و معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، برگزار شد.

به گزارش کرنا، رییس شورای اسلامي شهر کرمان در این نشست، ضمن آرزوی موفقیت برای رییس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، با راهنمایی و تحت حمایت رهبر معظم انقلاب(مدظله)، موفقیت دولت جدید را، موفقیت مردم و عدم موفقیت آن را، عدم موفقیت مردم برشمرد و با تاکید بر اینکه به گفته ولی امر مسلمین، شعار «وحدت» و «وفاق ملی» رئیس‌جمهور منتخب، حول کلمه توحید امکان‌پذیر است، گفت: در شعارهای محوری رئیس‌جمهور، مفاهیم دیگری چون «صداقت، «حق» و «عدالت» نیز نمایان بود و اگر آقای پزشکیان، به صداقت رفتار کند، بر مبنای حق و عدالت حکومت کند و به دیگر شعارهای خود نیز پایبند باشد، می‌تواند کسانی را که در رأی‌دهی مشارکت نداشتند و حتی افراد مخالف را نیز، با خود همراه کند و در غیر این‌صورت نه‌تنها مخالفان، بلکه طرفداران ایشان نیز ناامید شده و از او دور خواهند شد.

علیرضا نادری، صداقت، حق و عدالت را از خواسته‌های فطری بشر برشمرد و گفت: دنبال‌کردن منافع شخصی و زیرپا گذاشتن عدالت، افراد را متفرق خواهد کرد؛ بنابراین از رئیس‌جمهور منتخب درخواست داریم تا به شعارهای محوری خود عمل و با انتخاب افراد شایسته و معتقد به صداقت و عدالت، کشور را در مسیر پیشرفت و آبادانی حرکت دهد.

وی بیان کرد: آقای پزشکیان، با نهج‌البلاغه و قرآن آشنا هستند و ما اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با باور به تحقق وعده‌های داده شده، در کنار ایشان هستیم.

در ادامه این جلسه، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، دستور صدوشصت‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرمان را صادر کرد.

سیدمحمد موسوی، به درخواست شهرداری برای پرداخت بدهی معوقه به شرکت «کرمان‌فرا‌راه» با مبلغ ۴۸ میلیون تومان اشاره کرد، که با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر با پرداخت این مبلغ از محل دیون عمرانی پروژه‌های عمرانی در وجه این شرکت در سال ۱۴۰۳ موافقت شد، اما اعضای شورای اسلامی شهر با در‌خواست شهرداری مبنی بر ارائه درخواست اعضای شرکت‌های تعاونی  مسکن که با مشکل مادی مواجه هستند، برای  پرداخت قدرالسهم ریالی  تفکیک ملک، متعلق به شرکت‌های تعاونی مسکن به شهرداری، که پیش از این، درخواست مذکور در کمیسیون بودجه نیز مصوب نشده بود، موافقت نکردند.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، مصوبه کمیسیون بودجه مبنی بر درخواست شهرداری برای افزایش پرداخت هزینه مکالمات مدیران شهرداری را، ازجمله شورای معاونان و دیگر مدیران مناطق و سازمان‌ها، مطرح کرد که مورد موافقت اعضای شورا نیز، قرار گرفت.

همچنین در این نشست، درخواست شهرداری مبنی بر دادن مجوز لازم برای افزایش حق فوق‌العاده مأموریت روزانه کارکنان شهرداری مطرح شد که با پیشنهاد افزایش مبلغ پرداخت هزینه‌های مأموریت روزانه کارکنان شهرداری تا سقف ۵۰۰ هزارتومان اضافه برحق مأموریت موافقت شد.

در ادامه، سیدمحمد موسوی، به درخواست شهرداری برای فروش یک دستگاه خودروی سواری «لندکروز» و یک دستگاه سورای «هیوندای النترا» اشاره و خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر پیش از این برای فروش خودروهای مذکور مجوز داده بود، اما اکنون شهرداری برای برگزاری مزایده با مشکل مواجه شده و امکان واگذاری نیست؛ بنابراین، درخواست شده تا مزایده یک دستگاه سواری «هیوندای النترا» از دستور کار خارج شود و جهت استفاده در اختیار شهرداری قرار گیرد، که با پیشنهاد شهرداری موافقت نشد و مصوبه قبلی پابرجا ماند و اعضای شورا بر عدم استفاده از خودروی سواری « تویوتا لندکروز» تا تعیین‌تکلیف‌ نهایی، تأکید کردند.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز، با دفاع از اینکه خودروی کافی در اختیار مدیران شهرداری نیست، درخواست کرد در این خصوص بررسی‌های لازم انجام و سپس تصمیم‌گیری شود.

در ادامه، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، درخواست بازگشایی شهربازی سرپوشیده «پارک مادر» را ازجمله موضوعات مطرح‌شده دانست و ادامه داد: این مجموعه با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، اما به لحاظ توافق‌نامه ۱۴ ساله بین شهرداری و سرمایه‌گذار، درخصوص تعیین‌تکلیف زمان باقی‌مانده و تجهیزات ارایه‌شده، جلساتی برگزار و مقرر شد  که با توافق لازم و انجام کار کارشناسی در مورد دورهٔ باقی‌مانده و اجارهٔ محل، پیشنهادهایی مطرح شود.

موسوی، افزود: برای تحویل‌‌گرفتن مجموعه شهربازی از سرمایه‌گذار، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان ازسوی شهرداری به سرمایه‌گذار پیشنهاد و به‌صورت تهاتر با زمین، با وی توافق شد.

وی بیان کرد: در کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا، با طرح موضوع تهاتر باقی‌مانده دورهٔ بهره‌برداری درخصوص راه‌اندازی مجدد شهربازی سرپوشیده «پارک مادر» با نامهٔ شهرداری موافقت شده که این مصوبه مورد تأیید و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر نیز قرار گرفت.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، به نامه‌ای ازسوی شهرداری مبنی سرمایه‌گذاری و تهاتر پل عابر پیاده  واقع در بلوار «جمهوری‌اسلامی»، مقابل خیابان «شهید لاری نجفی» (۲۰ متری نادر) برای ساخت سه پل عابر پیاده جدید در کمربندی شهر، اشاره کرد و افزود: درخصوص اجرای فضای تبلیغاتی پل عابر پیاده یادشده در مقابل خیابان «شهید لاری نجفی» در کمیسیون بودجه موافقت شده که اعضای شورای اسلامی شهر با این شرط که قبل از اعلام فراخوان عمومی، جزئیات برای بررسی به شورا ارایه شود، موافقت کردند.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، به درخواست شهرداری برای قدردانی از خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد «روز خبرنگار» اشاره و بیان کرد: این موضوع در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا مطرح و تا پرداخت سقف ۱۵۰ میلیون تومان، برای این منظور موافقت شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، با  یادآوری این نکته که در سال‌های گذشته از حدود ۱۰۰ نفر از خبرنگاران تقدیر شده است، افزود: به مناسبت روز خبرنگار در سال‌جاری، به‌صورت جداگانه ازسوی شهرداری و شورای شهر از خبرنگاران تقدیر می‌شود.

محمود بابایی، افزود: امسال هم قصد داریم از ۱۰۰ نفر از خبرنگارانی که در حوزه مسایل شهری فعال هستند، تقدیر کنیم و پیشنهاد داده شد تا خبرنگاران منتقد، نیز مورد توجه قرار گیرند و از آنها نیز تجلیل شود که در این راستا در صورت موافقت اعضای شورای اسلامی شهر، پنج نفراز خبرنگارانی که با نگاه انتقادی، سازنده و حمایتی تولید محتوا داشته‌اند، انتخاب و در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان، از آنها تجلیل خواهد شد، که این درخواست نیز، با رأی مثبت و موافق اعضای شورای اسلامی شهر، مصوب شد.

در ادامه، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، با درخواست مجوز برای اهدای جوایز به برگزیدگان کارگاه آموزشی بناهای تاریخی با مبلغ ۲۶ میلیون تومان موافقت کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان نیز، درخصوص مجوز یادشده، توضیح داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، قصد دارد با هدف حفظ بناهای تاریخی، حفاظت اضطراری و استحکام‌بخشی به این بناها، با همکاری دانشگاه «شهید باهنر»، و با سبک رویداد‌محوری و یک کارگاه‌ آموزشی پژوهشی، برگزار کند.

محمود بابایی، با بیان اینکه متقاضیان شرکت در این کارگاه، باید طرح ارائه دهند، یادآور شد: خروجی این کارگاه مبتنی برنوآوری است و ایدههای مطرح‌شده در آن، داوری خواهند شد و به نفرات برتر نیز، جوایزی اهدا می‌شود که این موضوع مورد تصویب قرار گرفت.

 در ادامه، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، به نامه شهرداری مبنی بر اصلاحیه جدید نرخ پیشنهادی خدمات سرویس مدارس، اشاره کرد و گفت: با نرخ‌های پیشنهادی شهرداری درخصوص خدمات سرویس مدارس برای اقدام در سال ۱۴۰۳ در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر، موافقت شده است.م

وی، افزود: نرخ کرایه سرویس‌ در محدودهٔ ترافیکی تعیین‌شده، در توضیحات «بند سه» محدودهٔ ترافیکی در نقشه‌های سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه کمیسیون، مبدأ یا مقصد باید در محدوده ترافیکی باشد، خاطرنشان کرد: در مورد بند پنج، سرویس‌های یک‌طرفه، از ۷۰ درصد به ۶۰ درصد مبلغ ماهیانه اصلاح می‌شود و در ضمن، محاسبه مسافت براساس میانگین حداقل مسافت بین مبدأ و مقصد، براساس اپلیکیشن «نشان» خواهد بود؛ که با درنظر گرفتن ظرفیت استاندارد سرنشین‌های هر خودرو، مندرج در کارت خودرو، محاسبه می‌شود.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان، در ادامه، به برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان شرکت‌ها و نمایندگان سازمان حمل‌ونقل بار ومسافر شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: در این جلسات، معایب طرح سال گذشته بررسی و پیشنهادات لازم برای اصلاح موارد، ارائه شد.

منصور ایرانمنش، با بیان اینکه یکی از معیارهای محاسبه، میزان مسافت مسیر بر حسب کیلومتر مصوب و مشخص است، افزود: در صورتی‌که نظارت به صورت دقیق انجام شود، کار سرویس‌دهی بهتر از سال قبل خواهد بود؛ بنابراین در صورت تصویب، تشریفات اداری آن در اسرع وقت انجام خواهد شد، که این مورد نیز با توافق اعضای شورا، تصویب شد.

محمد امینی‌زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به اینکه مصوبه مورد نظر با جزئیات ارایه شده است، بر نظارت ویژه شهرداری بر آن، تأکید کرد و آن را از انتظارات مشروع مردم دانست.

در ادامه این نشست، نامه شهرداری مبنی‌ بر درخواست بودجه به منظور تأمین برق مجتمع «صاروج پارس» مطرح شد و دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، با بیان اینکه در سال گذشته برای تأمین برق این مجتمع، یک مصوبه وجود داشته است، گفت: اما شهرداری نتوانسته هزینه را تأمین کند و درخواست تأمین اعتبار داده که برای ادامهٔ کار، تا مبلغ ۲۵ میلیارد تومان، از محل مرمت و بازسازی «خانه شهر» کسر شود و به برق‌رسانی به این مجتمع، اختصاص یابد.

وی افزود: این درخواست در کمیسیون حقوقی مطرح و با پیشنهاد شهرداری موافقت، و مقرر شد شهرداری از تعهدات سرمایه‌گذار در پروژه مذکور، با زمان‌بندی مشخص، گزارشی تهیه کند و طی دو هفته آینده، به شورا ارایه دهد، که با موافقت اعضای شورا این موضوع نیز به تصویب رسید .

رئیس کمیسیون بهره‌وری، هوشمند‌سازی و شفافیت شورای اسلامی شهر کرمان نیز، به اقدام تأثیرگذار شهرداری کرمان و بانک «رسالت» درخصوص راه‌اندازی کیف‌پول الکترونیک شهروندی برای اولین‌بار در کشور اشاره کرد و از اقدامات نوآورانه ازجمله نوسازی ناوگان تاکسیرانی با خودروهای جدید، تشکر کرد.

سیدمحمد‌صادق تقوی، بر ارائه تسهیلات به نیروی‌های شرکتی با در نظر گرفتن امتیاز شهرداری دربانک‌ها و پیگیری برای گرفتن قدرالسهم شهرداری درخصوص اجرای طرح نهضت مسکن ملی و صدور پروانه ساختمانی برای جلوگیری از تعلل مردم، تأکید کرد.

همچنین محمود بابایی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، از شهرداری برای فضاسازی‌های خوب شهری و ارایهٔ محتوای مناسب و تأثیرگذار در ایام محرم  تشکر کرد و خواستار حضور نمایندهٔ طراحی در کمیته زیبا‌سازی برای ساخت اِلِمان‌های شهری شد.

محمد‌امین شمسی، رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز، از برگزاری دیدار محله‌ای امروز اول مردادماه با اهالی محله «شیروانی» در بلوار «جمهوری‌اسلامی» خبر داد و با تأکید بر توجه به اهمیت موضوع استفاده از ظرفیت‌های مردم و نخبگان کرمانی در سطح کشور، به دورهمی فعالان گردشگری، هر دو هفته یک‌بار، اشاره کرد و از دغدغهمندان حوزهٔ گردشگری، برای شرکت در این جلسات دعوت کرد.

در ادامه رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان، با بیان اینکه موضوع افزایش زمان دوره‌های ششم شوراهای اسلامی شهر، اخیرأ در سطح ملی، مطرح شده است، گفت: این موضوع پس از شهادت آیت‌الله رییسی، از طریق نمایندگان مجلس، شورای نگهبان و نمایندگان شوراهای اسلامی شهر، در کشور مطرح، پیگیری و درباره آن، پیشنهادهایی مطرح شد.

محمد امینی‌زاده ادامه داد: براساس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، درخصوص ادامه کار شورها، دو امکان وجود دارد؛ یا کار آنها متوقف و دوباره رأی‌گیری شود و یا تا دوره بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری تمدید شود.

وی گفت: پیشنهاد تمدید شورای ششم به مدت هفت‌سال، جای تأمل دارد و پیشنهاد هفت‌ساله‌شدن شوراها که ازسوی شورای عالی استان‌ها مطرح می‌شود، نیازمند بازنگری است، که به‌دلیل تعارض منافع قابل توجه است و مجلس نباید به‌جای مردم تصمیم بگیرد؛ به‌عنوان عضو شورا پیشنهاد میدهم موضوع هفتسالهشدن شوراها در مجلس پیگیری نشود و در صورت مطرح‌شدن با آن مخالفت شود.

فتح‌الله مویدی، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌‌زیست شورای اسلامی شهر کرمان نیز، بر شفاف‌سازی آرای مخالف، موافق و ممتنع درخصوص موضوعات مختلف شهری با ذکر نام افراد، تأکید کرد.

محمدرضا کمساری، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز، تعیین‌تکلیف مجموعه آبشار، حل اختلافات بین شهرداری و سرمایه‌گذار، انجام تعهدات پیمانکاران و توافق نهایی شهرداری با این مجموعه را مطرح کرد.

در ادامه، عشرت کردستانی، نایب‌رییس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، به موضوع تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز و وفور موارد تخلف در سطح شهر اشاره کرد و خواستار حذف زواید بصری و پیگیری موارد ازسوی معاونت خدمات‌شهری شد.

در  این نشست، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، با بیان اینکه قبل از شروع ماه محرم طبق دستور شهردار، فضای شهری توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برای ایام محرم آماده شد، گفت: خوشبختانه اقدامات انجام شده مورد تأیید مدیران شهر و مردم قرار گرفت.

محمود ایرانمنش، افزود: در ماه محرم و در مکان‌های برگزاری مراسم عزاداری حسینی، ازجمله در مساجد، تکایا و پارک‌ها، نیروهای شهرداری فعال و تنظیف محل به‌صورت جدی در دستور کار بود.

وی به حضور آتشنشانان و سرویس‌دهی به عزاداران، توسط سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان، اشاره کرد و گفت: ایجاد امکاناتی ازجمله داربست و فعالیت شبانهروزی نیروهای شهرداری ازجمله این خدمات، بوده است.

ایرانمنش، ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر کرمان، برای حمایت از برگزاری مراسم ملی و مذهبی در شهر کرمان، به انجام اقداماتی برای برخورد با تابلوهای غیرمجاز اشاره و بیان کرد: گزارش کارهای انجامشده، به شورا ارائه خواهد شد.

 

15.5744