جمعه 27 مهر 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9612031
  • 26 مهر 1403
  • 14:17
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نشست ملی «نان کامل» با حضور متولیان آرد و نان کشور برگزار شد

به میزبانی شهرداری کرمان؛

نشست ملی «نان کامل» با حضور متولیان آرد و نان کشور برگزار شد

صبح امروز، نشست ملی «نان کامل» با حضور متولیان آرد و نان کشور، به میزبانی شهرداری کرمان، برگزار شد.

به گزارش کرنا، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان، در این نشست که با حضور معاونان برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و مالی و اقتصادی شهردار کرمان و مدیران غله استان‌های شرکت‌کننده در دومین جشنواره ملی نان در کرمان، دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان، و دیگر مدیران و افراد شرکت‌کننده در این جشنواره در محل شهرداری کرمان برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی «نان»، گفت: در این جشنواره میزبان ۲۷ استان کشور هستیم که در مقایسه با میزبانی از ۲۰ استان، در سال گذشته، رشد داشته‌ایم.

سیدمرتضی حسینی، با بیان اینکه از بین ۱۸ شهرستان استان کرمان، ۱۵ شهرستان در این جشنواره شرکت کرده‌‌اند، اظهار داشت: این جشنواره با هدف افزایش نشاط اجتماعی، و فرهنگسازی در خصوص استفاده از «نان کامل» و سالم، و جذب گردشگر فرهنگی، برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه امروزه با پخت برخی نان‌های بی‌کیفیت، سلامت مردم به خطر افتاده، گفت: وظیفه ماست برای استفاده بیشتر مردم از نان‌های سالم فرهنگسازی کنیم و از پخت نان‌های مضر، پیشگیری کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز گفت: امسال افتخار میزبانی استان‌های مختلف بیشتری را نسبت به سال گذشته داریم و امیدواریم بتوانیم از تجارب آنها بهره‌مند شده و برای رفع نواقص احتمالی گام برداریم.

وحید خطیبی، افزود: موضوع «جشنواره نان» در شهرداری کرمان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و یکی از دلایل آن، تجربه سال گذشته است که با استقبال شگفت‌انگیزی مواجه شد و همین مساله باعث شد برای تداوم این جشنواره برنامه‌ریزی شود.

وی، اکرام و تکریم «نان» را در روایات معصومین(ع) و سنت ما یادآور شد و گفت: به‌دلیل جایگاه ویژه نان در فرهنگ ما، ضریب نفوذ این جشنواره در شهر کرمان بسیار بالاست. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، با بیان اینکه می‌توانیم در حاشیه این جشنواره، یکسری موضوعات کلیدی و لازم را به بدنه اجتماعی انتقال بدهیم، افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی، در حاشیه این جشنواره، می‌تواند بین نیروهای مختلف هم‌افزایی ایجاد کند و آسیب‌های احتمالی را هم بررسی کند.

در این نشست، مشاور معاون وزارت جهاد کشاورزی، نیز ضمن تقدیر از شهرداری کرمان، برای برگزاری دومین جشنواره ملی «نان»، بر حمایت مدیران غلات استان‌های دیگر و مجموعه شرکت‌های بازرگانی و دولتی ایران از این جشنواره، تاکید کرد و گفت: مواردی را که در این نشست مطرح شد، به اطلاع وزیر جهاد کشاورزی و معاون ایشان، خواهم رساند.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، و دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان نیز گفت: رسالت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و به تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی، تامین سلامت و امنیت غذایی مردم است و با توجه به اینکه «نان» قوت قالب مردم ماست، فرهنگسازی و تلاش برای تامین نانی که ارزش غذایی کامل داشته باشد، یکی از کارهای اساسی ما در این زمینه است.

پیام خزائلی، با بیان اینکه برای تشویق به تهیه نان کامل، در چندین زمینه تلاش و فرهنگسازی کرده‌ایم، اظهار داشت: در این جشنواره هم برای فرهنگسازی و تولید محتوا، تمرکز می‌کنیم.

در ادامه، مدیران غلات استان‌های مختلف حاضر در این نشست، به بیان توضیحاتی درباره «نان کامل»، مزایای استفاده از آن، مشکلات نان و پخت آن در کشور، و مسایل مربوط به جشنواره ملی نان شهرداری کرمان، پرداختند.

15.6251