معاون حملونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، تصمیمات راهبردی برای ترافیک کرمان؛ از تصویب آزادسازی رینگ بزرگراهی تا شناسایی ۲۳ نقطه حادثهخیز را که در جلسه کمیته فنی ترافیک شهرداری کرمان به آن پرداخته شد، تشریح کرد.
به گزارش کرنا، محمدرضا یحییزاده، معاون حملونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، با اعلام این خبر، در توضیح مهمترین مصوبات این جلسه، اظهار کرد: با توجه به ضرورت تسریع در اجرای پروژههای عمرانی و بهبود وضعیت ترافیکی شهر، موضوع آزادسازی رینگ بزرگراهی پروژه غیرهمسطحسازی میدان بیرمآبادی مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر کارشناسی، آزادسازی این مسیر به تصویب اعضای کمیته فنی ترافیک رسید.
یحییزاده، افزود: اجرای این مصوبه نقش مؤثری در تسهیل روند اجرای پروژه، کاهش گرههای ترافیکی و ارتقای ایمنی تردد شهروندان در این محدوده خواهد داشت.
وی، با اشاره به موضوعات مهم دیگری که در این جلسه عنوان شد، توضیح داد: بر اساس نتایج پژوهش تخصصی مکانیابی نقاط حادثهخیز شهر کرمان، تعداد ۲۳ نقطه حادثهخیز شناسایی شد که پس از بررسی کارشناسی، مقرر شد اقدامات لازم برای اصلاح هندسی، ایمنسازی و اجرای راهکارهای ترافیکی متناسب در این نقاط در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی و اصلاح نقاط حادثهخیز یکی از مهمترین برنامههای مدیریت شهری در راستای کاهش تصادفات، ارتقای ایمنی معابر و افزایش کیفیت خدمات حملونقل شهری است و شهرداری کرمان با بهرهگیری از مطالعات علمی و کارشناسی، اجرای این برنامهها را با جدیت دنبال میکند.
گفتنی است، جلسه کمیته فنی ترافیک شهرداری کرمان به ریاست وحید خلیفه، مدیرعامل سازمان مهندسی شبکه و حملونقل شهرداری کرمان و با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.