شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608758
  • 16 فروردین 1399
  • 16:00
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
100 هزار شغل در استان کرمان به علت شیوع کرونا صدمه دیده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

100 هزار شغل در استان کرمان به علت شیوع کرونا صدمه دیده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در اسفندماه 98 و فروردین‌ماه سال‌جاری 100 هزار شغل در استان کرمان به علت شیوع ویروس کرونا صدمه دیده‌اند و بیش از هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان ضرر وارد شده است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رضا اسماعیلی در اولین جلسه‌ی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان در سال ۹۹ افزود: در نیمه‌ی دوم سال ۹۸ کارگروه اشتغال را با ترکیب جدید اداره کردیم و در طول سال گذشته ۱۰ جلسه برگزار شد که ۴۶ دستور کار و ۶۱ مصوبه داشت و همه‌ی مصوبات صددرصد اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۷۰۰ طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و بیش از هشت هزار شغل در حوزه‌های کمتر توسعه‌یافته ایجاد شد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: در سال ۹۸ تعداد ۳۸ هزار شغل در استان کرمان ایجاد کردیم؛ در حوزه‌ی تسهیلات توسعه‌ی روستایی سهم استان کرمان ۴۹۰ میلیارد تومان بوده و پیش‌بینی می‌کنیم برای هشت هزار نفر در این حوزه شغل ایجاد شود.
اسماعیلی افزود: در اشتغال خرد، خانگی و خوداشتغالی سهم ابلاغی استان ۲۳۸ میلیارد تومان بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون ابلاغ شده است.
وی یادآور شد: ۱۷ هزار و ۶۵۸ نفر جویای کار در سال گذشته در کاریابی‌های استان ثبت‌نام کرده و ۱۳ هزار و ۲۰۷ فرصت شغلی در کاریابی‌های استان ثبت شده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: ۱۳ هزار و ۶۸ نفر از سوی کاریابی‌ها معرفی شده و مجموع به کار گمارده‌های ما از کاریابی‌ها ۳۷۳۰ مورد است.
اسماعیلی با اشاره به آسیب دیدن صد هزار شغل به علت شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه سال‌جاری در استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه‌ی بیمه‌ی بیکاری نام‌نویسی کرده‌اند؛ ضمن آنکه افرادی که شرایط لازم را برای استفاده از بیمه‌ی بیکاری ندارند اما دچار آسیب شده‌اند نیز باید به این عدد اضافه کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای بیمه‌شدگان اجباری استفاده از بیمه‌ی بیکاری برقرار می‌شود و برای اصناف نیز به واحدهایی که نیروهای خود را اخراج نکرده‌اند، تسهیلات ۱۲ درصد پرداخت می‌کنیم؛ ضمن اینکه توزیع بسته‌ی معیشتی و پرداخت دو میلیون تومان نیز در حال اجرا است.

 

15.9039