جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606648
  • 6 خرداد 1397
  • 13:10
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
11 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند

هم‌زمان با جشن نسیم مهر در کرمان،

11 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان کرمان کرمان گفت: انجمن حمایت از زندانیان کرمان، هم‌زمان با روز نسیم مهر 11 زندانی جرائم غیر عمد را با پرداخت مبلغ 1 میلیارد و 100 میلیون ریال آزاد کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رییس کل دادگستری استان کرمان کرمان در آیین بزرگداشت روز نسیم مهر و افتتاح کارخانه گلاب و آب آَشامیدنی بردسیر که با حضور رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: زندان یک داروی تلخ برای تامین امنیت و عدالت کیفری است اما این دارویی تلخ عواقب و پیامدهای وخیمی دارد.

موحد ادامه داد: در سال گذشته انجمن حمایت از زندانیان 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در حوزه‌های مختلف از جمله تهیه‌ی جهیزیه، کمک هزینه‌ی تحصیلی و ... به خانواده‌های زندانیان حمایت کرده است و درآمدزایی این کارخانه برای اشتغال زندانیان و همچنین حمایت از خانواده‌های زندانیان است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: 71 درصد زندانیان ما متاهل هستند که هر کدام به طور متوسط دارای یک یا دو فرزند هستند و باید به این نکته توجه داشت که 60 درصد آن‌ها واقعاً با بحران اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه هستند و دچار گسست خانواده می‌شوند.

نماینده عالی قوه قضائیه در پایان از دو خیر آقای دکتر « محمدحسین حسین‌زاده» رییس هیات مدیره هلدینگ صالحین و آقای دکتر « علیرضا عکاف‌زاده» رییس هیات مدیره مجموعه گلاب‌گیران مشیز به دلیل اهدای کارخانه‌ی گلاب و آب آشامیدنی بردسیر در راستای حمایت از زندانیان مالی و غیرعمد تشکر کرد.

0