شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611390
  • 28 اسفند 1402
  • 01:26
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آماده‌باش آتش‌نشانان در تعطیلات نوروز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد:

آماده‌باش آتش‌نشانان در تعطیلات نوروز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از آماده‌باش کامل آتش‌نشانان در ایام نوروز، خبر داد.

به گزارش کرنا، ابراهیم بابایی گفت: با توجه به وجود وسایل گرمایشی در کمپ‌های نوروزی و چادرهای مسافرتی در بعضی پارک‌ها برای اسکان مسافران نوروزی، به این مسافران آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی، به مسافران درخصوص مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن ناشی از روشن‌کردن آتش با هیزم و ذغال و استفاده غیراستاندارد از گاز پیک‌نیک، هشدار داد و افزود: در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان و مسافران نوروزی در حوادث احتمالی، آتش‌نشانان در سرتاسر ایام تعطیلات نوروز در آماده‌باش کامل بوده و به همین منظور مرخصی‌ آتش‌نشانان از تاریخ ٢۵ اسفند‌ماه امسال تا ١۵ فروردین‌ماه سال آینده، لغو شده است.

بابایی، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل به تمام ایستگاه‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی اظهار داشت: نیروهای این سازمان به محض اطلاع از هر نوع حادثه از طریق مرکز فرماندهی کنترل ١٢۵، در کوتاه‌ترین زمان در محل حادثه حضور خواهند یافت.

وی خطاب به شهروندان درباره گردشگری در طبیعت گفت: از روشن‌کردن آتش در محيط‌های باز و در نزديکي درختان و علف‌هاي خشک، جداً خودداري شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از شهروندان درخواست کرد با رعايت نكات ايمني و احترام به محيط زيست، در روز ١٣ فروردين، موسوم به روز طبيعت، یک روز بدون حادثه را سپری کنند و تعطیلات نوروزی خود را با یک روز خوش و خاطره‌انگيز به پایان ببرند.

3.0523