جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605845
  • 20 آذر 1396
  • 13:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آمادگی شهرداری منطقه یک برای بارش‌های فصلی

آمادگی شهرداری منطقه یک برای بارش‌های فصلی

شهردار منطقه یک کرمان از آمادگی شهرداری برای بارش‌های فصلی خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، علی سعیدی با اشاره به وضعیت منطقه و محدوده‌ی بافت تاریخی کرمان در زمان بارش‌های فصلی گفت: شهرداری کرمان با توجه به آسیب‌پذیری بازار و خیابان‌های اطراف آن و کانون آب‌گرفتگی خیابان میرزارضا، از هشت سال گذشته با آمادگی کامل به استقبال بارش‌های فصلی می‌رود.

وی از شیب‌بندی جوی‌های خیابان میرزارضا و اتصال آب‌های سطحی بازار به شبکه‌ی فاضلاب شهری با هماهنگی شرکت فاضلاب خبر داد و بیان کرد: طرح انتقال آب‌های سطحی در زمان کف‌سازی و سامان‌دهی بازار و اجرای کانال اطراف میدان شهدا به‌صورت رینگ ازجمله اقدامات برای مقابله با آب‌گرفتگی در هنگام بارش‌ باران است.

شهردار منطقه یک با اشاره به اصلاح ورودی کانال بولوار شهید باهنر و شهدای خانوک با پیش‌رفت 30 درصدی افزود: کانال عرضی بزرگ‌راه شمالی برای انتقال آب به‌صورت ثقلی به گودال (گوراب) جنوب بلدالامین نیز اجرا شد.

سعیدی با بیان این‌که بزرگ‌راه شرقی هم جزء مناطقی است که با مشکل آب‌گرفتگی روبه‌روست، گفت: در بولوار فرزانگان، طرح سپتیک برای آب‌گیری اجرا و در سپتیک انتهای بولوار باستانی نیز با اجرای خط لوله به طول دو کیلومتر، آب به گودال بلدالامین هدایت شده است.

شهردار منطقه یک با اشاره به اجرای دو سپتیک در بولوار دادبین برای هدایت و آب‌گیری آب‌های سطحی گفت: هم‌چنین با مشارکت راه و شهرسازی، ساخت کانال در بزرگ‌راه شرقی شروع شده که در فاز اول، حدود 500 متر کانال بتنی مسلح و سرپوشیده اجرا می‌شود.

15.5817