جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605462
  • 23 مهر 1396
  • 10:14
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آموزش بیش از 8000 نفر از شهروندان کرمانی در طرح همیار سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خبر داد:

آموزش بیش از 8000 نفر از شهروندان کرمانی در طرح همیار سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان از آموزش بیش از 8000 نفر از شهروندان کرمانی در طرح همیار سبز در شش‌ماهه‌ی اول سال‌جاری خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، ایمان سیف‌الهی با بیان این‌که واحد آموزش این سازمان 28 هزارساعت آموزش شهروندی و زیست‌محیطی را در دستور کار قرار داده است، افزود: هدف از اجرای این طرح، حساس کردن شهروندان به محیط زیست خود و ترغیب به حفظ و نگه‌داری فضای سبز شهر کرمان است.

سیف‌الهی هم‌چنین از مشارکت 120 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی و ارشد کشاورزی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: این دانشجویان با گذراندن واحدهای کارورزی و کارآموزی و انجام مراحل دفاع پایان‌نامه در اجرای طرح‌های تحقیقی مربوط به فضای سبز حضور دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان با بیان این‌که شش هکتار فضای سبز در شش‌ماه اول سال‌جاری اجرا شده، به وجود 182 بوستان در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: فضای سبز فاز دوم بوستان پارسیان، بوستان ایرانیان، بوستان یاس و بوستان بهار، بوستان رز و بوستان مالیات اجرا شده است.

وی با بیان این‌که فضای سبز فاز دوم بوستان جبلیه و مثلثی پل دانش نیز اجرا شده است، گفت: مساحت کل بوستان‌های شهر کرمان 406 هکتار است.

سیف‌الهی با بیان این‌که از سال 90 تاکنون بیش از 400 هکتار به فضای سبز شهر کرمان افزوده شده است، گفت: با اجرای 976 هکتار فضای سبز داخلی و کمربند سبز، سرانه‌ی فضای سبز کرمان به 18 متر رسیده است.

وی از کاشت بیش از  600 هزار نهال فصلی از ابتدای سال‌جاری خبر داد و با اشاره به کاشت 50 هزار نهال دائمی در شهر کرمان گفت: بیش از  16 هزار  اصله درخت و 25 هزار اصله درختچه نیز در شهر کرمان کاشته شده است.

وی افزود: هم‌چنین بیش از  9 هزار مترمربع گیاهان پوششی در شهر کرمان کاشته شده است.

سیف‌الهی از سامان‌دهی فضای سبز گلزار شهدا خبر داد و با اشاره به اصلاح و ترمیم چمن در گلزار شهدا گفت: بیش از 10 هزار اصله درخت و درختچه نیز در پردیسان قائم کاشت شده است.

15.5951