جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611401
  • 7 فروردین 1403
  • 20:21
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اجرای جهاد آسفالت در شهر کرمان و لزوم هماهنگی با شرکت‌های حفار

سرپرست شهرداری کرمان خبر داد:

اجرای جهاد آسفالت در شهر کرمان و لزوم هماهنگی با شرکت‌های حفار

سرپرست شهرداری کرمان، از اجرای جهاد آسفالت در شهر کرمان خبر داد و بر لزوم هماهنگی شرکت‌های حفار تأکید کرد.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، در نشست با مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان کرمان، با اشاره به اینکه وضعیت فضای سبز شهر کرمان بسیار نگران‌کننده است، افزود: با توجه به‌ کمبود آب، فضای سبز شهر، حال‌ و‌ روز خوبی ندارد و این وضعیت در تابستان وخیم‌تر است.

وی بر همکاری بیشتر با شرکت آب و فاضلاب برای استفاده از پساب فاضلاب و آبیاری درختان تأکید کرد و ادامه داد: اعتقاد دارم شهرداری با پشتوانه و همکاری با ارگان‌های همکار، بهتر می‌تواند وظایف خود را انجام دهد. 

سرپرست شهرداری کرمان، با بیان اینکه هدف ما، انجام کار به نفع شهر است و با جزیره‌ای عمل‌کردن کاری پیش نمی‌رود، از عقد قرارداد با پیمانکاران و در پیشِ ‌رو ‌بودن جهاد آسفالت در شهر خبر داد.

تویسرکانی افزود: بنابراین، از شرکت آب و فاضلاب می‌خواهیم برای ایجاد شبکه و حفاری در معابر، با شهرداری هماهنگ باشد. 

سرپرست شهرداری کرمان، به عدم اجرای شبکه‌های فاضلاب در بعضی از معابر اصلی اشاره کرد و گفت: قبل از آسفالت باید تکلیف اتصال شبکه‌های فاضلاب معلوم شود. 

تویسرکانی بیان کرد: در راستای جهاد آسفالت، سه پیمانکار به‌همراه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، کار آسفالت را انجام می‌دهند. 

وی، در ادامه، بر ایجاد وضعیت مناسب کارگاه‌های تجهیز اجرای شبکه فاضلاب در سطح شهر تأکید کرد و مجوز کار را منوط بر این وضعیت مناسب، دانست و گفت: پروژه فاضلاب شهر کرمان طولانی شده است؛ بنابراین، باید به سمتی برویم که فرایندها کوتاه‌تر شود. 

سرپرست شهرداری کرمان، با اشاره به اینکه در راستای آماده‌سازی شهر برای ایام نوروز، از ۲۷ اسفندماه به بعد کار عمرانی نداشتیم، یادآور شد: پیمانکار را به تحویل به‌موقع کار ملزم کرده‌ایم و در کنار کیفیت، سرعت کار را نیز، در نظر گرفته‌ایم. 

تویسرکانی، ازجمله معضلات شهر کرمان را وضعیت نامناسب روشنایی و ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: البته با آسفالت معابر فرعی و بهسازی معابر می‌توان از شدت ترافیک کم کرد؛ بنابراین، ترمیم آسفالت معابر فرعی پر‌تردد را در دستور کار قرار دادیم. 

وی تقاطع «سمیه»(طهماسب‌آباد)، سه‌راه «هوانیروز»، میدان «بیرم‌آباد»، و تقاطع «شرف‌آباد» را ازجمله نقاط پرترافیک شهر کرمان دانست و افزود: با هماهنگی و هم‌پوشانی دستگاه‌ها با یک‌دیگر بسیاری از مشکلات شهر حل‌وفصل می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به جهاد آسفالت شهرداری، بر هماهنگی بیشتر با شهرداری برای حفاری معابر اجرای شبکه، تأکید کرد. 

علیرضا عبدیان، با اشاره به نیاز فضای سبز شهر کرمان به پساب فاضلاب، گفت: براساس یک قرار‌داد، مقرر شده بخشی از پساب، به شهرداری واگذار و در این راستا به فضای سبز شهر کمک شود. 

وی گفت: با ارائه نقشه‌های اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان»، مشکل اجرای فاضلاب در غرب کرمان برطرف شده است؛ ضمن اینکه ۷۰ درصد کار در شهرک «الغدیر» تمام شده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، با اشاره به اینکه برای اجرای شبکه در بافت قدیم، نیازمند مجوز شهرداری هستیم، ادامه داد: ترمیم مناطق حفاری‌شده برای فاضلاب برعهده پیمانکار و نظارت با شهرداری است. 

عبدیان، موضوع سرمایه‌گذاری برای ايجاد سایت لندفیل به‌منظور تولید کود و گاز متان را مطرح و این اقدام را به آینده موکول کرد و گفت: در این راستا به همکاری شهرداری نیازمندیم.

0