سه شنبه 27 شهریور 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611839
  • 22 مرداد 1403
  • 14:42
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اختصاص مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای برگزاری مسابقات ورزشی در محله‌های شهر کرمان

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شد؛

اختصاص مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای برگزاری مسابقات ورزشی در محله‌های شهر کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رئیس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرنا، رییس شورای اسلامي شهر کرمان، در این نشست که صبح امروز ۲۲ مردادماه برگزار شد، به کابینه پیشنهادی رییس‌جمهور و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی شهر کرمان اشاره کرد و گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی، بدون در نظرگرفتن مسائل جناحی و سیاسی و با در نظرگرفتن مصلحت کشور و توانمندی‌های افراد معرفی‌شده، کابینه را بررسی و سپس به همکاران رییس‌جمهور، رأی دهند تا دولت جدید برای خدمت‌گذاری به جمهوری‌اسلامی، کار خود را به‌خوبی و به‌زودی آغاز کند.

علیرضا نادری افزود: با توجه به هدفی که رییس‌جمهور در راستای عدالت، انصاف و صداقت در نظر گرفته، از خداوند متعال موفقیت ایشان را خواستاریم.

در ادامه، دبیر شورای اسلامي شهر کرمان، دستور یکصدوهفتادمین نشست شورای عمومی شهر را اعلام و مصوبات مربوط به  قدرالسهم تعدادی از تملک املاک مسیری را تشریح کرد.

سیدمحمد موسوی، به نامه شهرداری مبنی بر تقسیط عوارض پروانه ساختمانی شرکت تعاونی مسکن اداره‌کل امور مالیاتی استان اشاره کرد و گفت:  مبلغ تعیین‌شده برای پرداخت، در حد مقدورات شرکت تعاونی مذکور نیست، اما درخواست تقسیط داده شده است.

محمد امینی‌زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر نیز،  با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌ای برای تقسیط عوارض وجود داشته است، تأکید کرد: هرگونه تصمیم برای تقسیم عوارض، باید براساس آیین‌نامه مربوط باشد و موردی برخورد نشود.

در این خصوص فتح‌الله مؤیدی، رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرمان، با بیان اینکه تقسیط صدور پروانه ساختمانی، در همۀ شهرها وجود دارد، گفت: برای رونق ساخت‌و‌ساز، باید شرکت‌ها را تشویق به ساخت کنیم؛ چراکه تعداد زیادی از مردم از طریق شرکت‌های تعاونی ساختمانی، خانه‌دار می‌شوند؛ بنابراین، پیشنهاد داده می‌شود تا جای‌ ممکن به این شرکت کمک شود، که با موافقت اعضای شورای شهر، دریافت مبلغ 5 میلیارد ریال به‌عنوان پیش‌پرداخت و تقسیط مابقی به‌صورت 30 ماهه به تصویب رسید.

رییس شورای اسلامي شهر کرمان نیز، در درخواست تعدادی از شهروندان برای تقسیط عوارض، بر تقسیط آن طبق عدالت و بدون وارد‌شدن اجحاف به حق شهروندان تأکید کرد.

در ادامه، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا، با بیان اینکه درخواست مردم هم به شورا و شهرداری مرتبط است، گفت: بر این اساس، آیین‌نامه‌ای در مورد تقسیط بدهی مردم به شهرداری داشتیم و موارد را هم در آن اصلاح کردیم که پس از ایام اربعین، این آیین‌نامه اصلاح‌شده را اعلام خواهیم کرد.

حسین چناریان، رویه شورا در این خصوص را مبتنی بر عدالت و انصاف دانست و گفت: البته موضوع و مشکلات مردم متفاوت است، اما پیشنهاد می‌شود تا جای‌ ممکن، موارد مورد درخواست مردم برای تقسیط در شهرداری بررسی و سپس مشکلات مردم با رأی موافق شورای شهر حل‌و‌فصل شود.

موسوی، در ادامه، از ارسال نامه شهرداری درخصوص درخواست کمک به خانواده «شهید امیر سلطانی‌نژاد»، از نیروهای شاغل در شهرداری کرمان و از شهدای حادثه تروریستی خبر داد و گفت: درخواست شده بود که این خانواده از منازل مسکونی مسیری در اختیار شهرداری برای سکونت استفاده کند.

محمود بابایی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، در ادامه، به مصوبه‌ شورا برای کمک مالی به خانواده شهدای حادثه تروریستی اشاره کرد و پیشنهاد داد بر این اساس به خانواده شهید کمک شود.

در این خصوص شهردار کرمان گفت: تصمیم گرفته‌ شده با کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری کرمان، خانواده شهید برای اسکان، در مکان و محل بهتری اقامت کنند و مبلغی به‌عنوان رهن به این منظور اختصاص یابد؛ بنابراین، نیاز است  در این راستا مصوبه شورا مبنی بر استفاده از خانواده‌های مسیری نیز اصلاح شود.

در این خصوص، حسین چناریان، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان، پیشنهاد داد با درنظرگرفتن وام بلند‌مدت و کمک بنیاد شهید، خانواده شهدا مسکن‌دار شوند و در مورد اقامت موقت، مدت‌زمان رهن منزل، کوتاه‌مدت و در صورت نیاز تمدید شود که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

در ادامه، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، به مصوبه کمیسیون بودجه مبنی بر پرداخت بدهی شرکت «جهاد نصر» مربوط به سال ۹۰ با مبلغ سه میلیارد و 384 میلیون ریال، اشاره کرد و گفت: شهرداری اعلام‌ کرده مبلغ مورد درخواست تعدیل «جهاد ‌نصر»، از محل دیون پرداخت شود که این موضوع مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

موسوی، پرداخت صورت‌وضعیت شرکت «عالم‌کاران بادگیر کویر» و شرکت «نماسازان پایدار کرمان» را از مبالغ بدهی شهرداری به این شرکت‌ها دانست و ادامه داد: این شرکت‌ها مبلغی طلبکارند و شهرداری تقاضا داشته مبلغ مدنظر از محل دیون به‌صورت نقدی پرداخت شود، که در ادامه، پرداخت بدهی یک میلیارد 177 میلیون ریال از محل دیون عمرانی و به‌صورت نقد، به تصویب رسید.

در ادامه، درخواست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، در مورد طرح جشنواره ورزشی در محله‌ها مطرح شد.

موسوی، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، به درخواست این سازمان برای پرداخت مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان، برای تهیه جوایز و برگزاری مسابقات اشاره کرد و یادآور شد: کلیات مربوط به پرداخت مبلغ پیشنهاد‌شده، در کمیسیون بودجه به تصویب رسیده است.

در این خصوص، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر، بر لزوم برقراری توازن و تعادل بین ورزش‌های فردی و جمعی در ورزش محله‌ها تأکید کرد و گفت: این موضوع باید اصلاح و چند ورزش پارکی ازجمله  بدمیتون و بسکتبال به مسابقات اضافه شود.

محمد امینی‌زاده، همچنین پیشنهاد داد: هزینه‌کرد خرید لباس ورزشیِ ورزشکاران،  در جایزه شرکت‌کننده‌ها لحاظ و موارد مدنظر، اصلاح و جزییات نحوۀ اهدای جوایز شفاف‌سازی شود.

رییس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان نیز، با انتقاد از اینکه موضوع مسابقات ورزشی محله‌ها باید در کمیسیون  فرهنگی و اجتماعی بررسی و  در مورد چگونگی برگزاری آن سیاست‌گذاری می‌شد، گفت: بودجه و جوایز در کمیسیون بودجه شورا بررسی شده، اما کلیات مسابقات «قهرمان‌شو»، باید در کمیسیون فرهنگی بررسی و سپس تصمیم‌گیری شود.

در ادامه، با اختصاص مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای برگزاری مسابقات محله‌ها موافقت کردند و قرر شد جزییات اهدای جوایز برای تأیید نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال شود.

اعضای شورای اسلامی شهر همچنین، طبق نامه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، به  مشوق‌های در نظرگرفته‌شده و تصویب  مبلغ 239 میلیون  و220 هزار ریال مربوط به هدایا و پرداخت‌های تشویقی برای اعطای بلیط استفاده از تله‌کابین برای خانواده‌های چهار فرزند و بالاتر موافقت کردند.

همچنین موضوع پرداخت بدهی به شرکت «دیدبان سامانه پویانگر» تحت نظارت سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر در سال ۱۴۰۱ مطرح شد و اعضای شورای اسلامی شهر، با پرداخت مبلغ بدهی به میزان ۸۴ میلیون و 939 هزار تومان موافقت کردند و پرداخت بدهی به مبلغ  131 میلیون تومان به شرکت «دیدبان سامان گستر» نیز از محل دیون مورد موافقت قرار گرفت.

موافقت با پرداخت قبض گاز مربوط به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان، از دیگر مصوبات بود.

در ادامه، دبیر شورای اسلامي شهر کرمان، به نامه ارسال‌شده ازسوی سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری، مبنی بر پرداخت هزینه خسارت تعطیل‌شدن جایگاه سی‌ان‌جی مربوط به درخواست شرکت «بهینه‌سازان»، در مورد بهره‌برداری از این جایگاه سوخت اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جایگاه به‌دلایل مربوط به شهرداری، تعطیل شده، مشکلاتی برای پرداخت حقوق و مزایای پرسنل باقی مانده که موارد مورد درخواست جایگاه‌دار، بررسی و از چهار مورد، با سه مورد آن موافقت شد.

در ادامه، درخواست مجوز خرید و توزیع لوازم ورزشی بین محله‌ها، و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات که در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مطرح ‌شده بود، با رأی اعضای شورا به تصویب رسید.

همچنین، طرح پیشنهادی ساختِ ساختمان جدید شورای اسلامی شهر، مطرح و احداث ساختمان بالای پارکینگ شهرداری به‌دلیل نامناسب‌بودن مکان آن، مورد انتقاد قرار گرفت.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامي شهر کرمان، با اشاره به بررسی  نقشه‌ها در کمیسیون عمران، گفت: پیشنهاد ‌شده تا ساختمان شورا، در مکانی دیگر و نزدیک به ساختمان شهرداری، جانمایی و ساخته شود.

منصور ایرانمنش افزود: برای ساختمان شورای اسلامی شهر، به‌دنبال جایی در نزدیکی شهرداری هستیم تا محل رفت‌و‌آمد مردم تسهیل شود که درخصوص اصلاحیه طرح پیشنهادی ساختمان شورا واقع در مجاور شهرداری مرکز، با توجه به نامناسب‌بودن محل مورد نظر، با کلیت پیشنهاد شهرداری به لحاظ مکانی مخالفت شد.

در ادامه، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، به موضوع نرخ کرایه حمل بار درون‌شهری خودروهای یدک‌کش‌، اشاره و خاطرنشان کرد: نسبت به سال قبل در نرخ‌نامه اصناف، حدود ۴۰ درصد به مبالغ اضافه شده که مقرر شد ابتدا این افزایش نرخ درنظرگرفته‌شده، در شورای اسلامی شهر تصویب و از رانندگان گرفته شود که این موضوع به تصویب اعضای شورا رسید.

سید‌محمد موسوی، همچنین موضوع نقشه تفکیکی زمین‌های واگذار‌شده ازسوی شهرداری مربوط به سال ۱۴۰۰ را ازجمله موضوعات مطرح در کمیسیون حقوقی اعلام کرد و افزود: بعد از واگذاری، مشخص‌ شده که تعدادی از زمین‌ها در سهم اراضی دولتی هستند که این موضوع در کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی بررسی و مقرر شد قطعات واگذارشده، با مذاکره از طریق راه‌و‌شهرسازی‌ تعیین‌تکلیف و مبالغ گرفته‌شده از مردم، به طریقی برگشت داده شود که این موضوع به تصویب رسید.

در ادامه، اعضای شورای اسلامی شهر، علیرضا نادری، رییس شورای اسلامي شهر کرمان را به‌عنوان نماینده در کمیته بهبود فرایندهای شهرداری معرفی کردند و مقرر شد پیرو آسیب‌شناسی ارائه‌شده در راستای اصلاح فرایندها پیرامون فضای سبز و قرارگرفتن نیروی انسانی در این سازمان، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، ضمن بررسی ابعاد مختلف موضوع، پیشنهاد لازم را برای بررسی طی دو هفته آینده به این شورا ارائه کند.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان، به مواردی مربوط به بودجه اشاره کرد و با بیان اینکه از محله‌های مختلف شهر کرمان بازدید می‌شود؛ ازجمله موارد مورد بررسی در محله‌ها را بررسی میزان قدرالسهم املاک و تصرفات انجام‌شده و اقدامات حقوقی و توافق‌نامه‌های بین شهرداری و شهروندان اعلام کرد.

محمد امینی‌زاده، گفت: موارد بررسی‌شده مربوط به املاک به مناطق پنج‌گانه شهرداری ارسال و بر تعیین‌تکلیف شدن آنها از لحاظ حقوقی اصرار شده و نیاز به رسیدگی دارد.

وی افزود: شهرداری طبق توافق با شورا، باید با بودجه مصوب هماهنگ باشد؛ چراکه در مناطق مختلف شهر ازجمله سرآسیاب، شهید ایرانمنش و شهرک ولایت، احداث بوستان مدنظر بوده و به نظر می‌رسد که عدم هماهنگی با شورای شهر در موضوع بودجه برای ساخت بوستان وجود دارد و شروع اجرای کار در بوستان‌ها، در ماه چهارم قابل‌ تأمل است.

در ادامه، موضوع «هتل‌بام» مطرح شد که در این خصوص محمدرضا کمساری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، در مورد ابهامات مربوط به قرارداد مؤسسه ملل، گفت: در آخرین صحبت‌های انجام‌شده، اصل مسأله بر فسخ قرارداد بین شهرداری و مؤسسه مذکور و بررسی مجدد است و تأکید داریم تکلیف قرار‌داد مربوط به بام کرمان، بین شهرداری و مؤسسه ملل مشخص شود.

0