جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606602
  • 27 اردیبهشت 1397
  • 11:29
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ارائه خدمات زیربنایی حاشیه‌نشینی را گسترش می‌دهد

فرماندار کرمان:

ارائه خدمات زیربنایی حاشیه‌نشینی را گسترش می‌دهد

علی بابایی با اشاره به این‌که زیربنای توسعه‌ی حاشیه در شهرها ارائه‌ی خدمات زیربنایی آب ، برق و گاز است؛ افزود: طبق گزارشی که به تازگی شرکت گاز ارائه کرده است در یکی از مناطقِ خارج از محدوده در یکی از بخش‌های کرمان امتیاز گاز واگذار شده است این خلاف قانون است و مدیر مربوط باید پاسخ‌گو باشد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، فرماندار کرمان در کارگروه مقابله با حاشیه‌نشینی شهرستان با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از محدوده گفت: اگر امروز مسامحه کنیم و چشم‌مان را بر روی ساخت و سازهای جدیدی که خارج از محدوده و طرح‌های هادی انجام می‌شود ببندیم فردا باید شاهد تخریب ساختمان‌ها و منازلی باشیم که امروز بنا شده است.

علی بابایی مقابله با حاشیه‌نشینی شهرستان کرمان افزود: احکامی که در این رابطه توسط دستگاه قضایی صادر می‌شود لازم الاجراست و مدیران نباید در انجام دادن آن‌ها سهل‌انگاری کنند چرا که عدم اجرای آن‌ها در آینده تبعات بیش‌تری، هم برای جامعه، هم شخص خاطی و هم مدیر مربوط دارد لذا هم بخشداران و هم مدیران دستگاه‌های مرتبط باید در این زمینه دقت کنند.

سلیمانی معاون دادستان کرمان نیز با بیان این‌که ساخت و ساز در حاشیه‌ی شهرها جرم مشهود محسوب می‌شود، گفت: در حاشیه‌ی شهر کرمان هر کس به هر نحو خواسته ساختمان سازی کرده اما باید با تدبیر با این مساله مقابله شود.

وی افزود: اگر مدیری وظیفه‌ی قانونی خود را انجام ندهد و در اجرای حکم قضایی کوتاهی کند به سه سال حبس محکوم خواهد شد و اگر بر اساس رأی قاضی، ساختمانی، حصاری، دیواری و ... باید تخریب شود مدیران اجرایی ملزم به انجام آن هستند.

سلیمانی ضمن بیان این‌که اگر احکام قضایی با قاطعیت اجرا نشوند حاشیه نشینی را نمی‌توان متوقف کرد گفت: کوتاهی در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و خارج از محدوده و دلسوزی برای خاطیان یا فریب خوردگان سبب می‌شود در آینده شاهد باشیم که کرمان از یک طرف به جوپار و از سمت دیگر به رفسنجان ختم شود.

وی همچنین خواستار ارائه‌ی گزارش کاملی از ایجاد و نگه‌داری کمربند سبز کرمان شد.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری کرمان نیز با اشاره به این‌که در اطراف کرمان تعداد زیادی تلمبه‌ی کشاورزی وجود دارد که مالکان آن‌ها تقاضای در نظر گرفتن طرح هادی برای آن منطقه را دارند، گفت: تهیه طرح هادی برای تلمبه‌های کشاورزی دولت را ملزم می کند که خدمات آب، برق و گاز نیز به آن‌ها ارائه دهد و این به معنی روستا سازی و خلاف است لذا باید چاره‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

ایلاقی مدیر بنیاد مسکن شهرستان نیز تعداد زیاد پرونده‌های موجود را یکی از مشکلات مهم این اداره دانست و خاطر نشان کرد: حدود پنج هزار پرونده با مشکلات مالی در این اداره تشکیل شده است همچنین امور مربوط به بیش از 2500 قطعه زمین واگذار شده به مردم باید ساماندهی ورسیدگی شوند.

کردی نماینده شهردای کرمان نیز رفع تصرف از 71 هکتار از اراضی حاشیه‌ی شهر را از جمله اقدامات شهرداری در راستای مقابله با حاشیه‌نشینی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 3241 مورد ابزارآلات ساخت و ساز، 239 مورد درب و 6722 متر مربع شفته کاری جمع آوری شد.

مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز با بیان این موضوع که 11 درصد از اراضی کشاورزی شمال استان مربوط به شهرستان کرمان است، اضافه کرد: پدیده‌ی ویلاسازی در اراضی کشاورزی و تغییرکاربری به یک معضل جدی تبدیل شده است و رسیدگی به این تخلفات وقت زیادی از مجموعه جهاد کشاورزی می‌گیرد.

0