جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605886
  • 26 آذر 1396
  • 16:32
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
استقرار هر چه سریع‌تر پنجره واحد سرمایه گذاری در کرمان

در شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی تاکید شد:

استقرار هر چه سریع‌تر پنجره واحد سرمایه گذاری در کرمان

در نشست شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، بر استقرار هر چه سریع‌تر پنجره واحد سرمایه گذاری با هدف تسهیل در امور سرمایه گذاران و بهبود محیط کسب و کار تاکید شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئیس اتاق کرمان در بیست و هشتمین نشست شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با انتقاد از این‌که تاکنون اقدام اجرایی لازم برای استقرار پنجره واحد سرمایه‌گذاری انجام نشده است، گفت: اگر چه این مبحث مهم از سال 82 مطرح شده اما هر سازمان و دستگاهی برداشت خاص خود را از پنجره واحد دارد.

 سیدمهدی طبیب‌زاده، با بیان این‌که جلسات برگزار شده در طول سال‌های گذشته در رابطه با این موضوع نتیجه چندانی نداشته است، افزود: در ارزیابی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و اتاق ایران در زمینه شاخص‌های فضای کسب و کار کشور، کرمان همیشه جزو 10 استان انتهایی جدول بوده که این جایگاه برای استانی با این همه توانمندی و ظرفیت، بسیار نامناسب است.

وی بیان کرد: باید به شکل‌‌گیری پنجره واحد سرمایه گذاری به صورت جدی پرداخته شود که برای این کار همکاری همه دستگاه‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم آن ضروری است.

طبیب‌زاده، با اشاره به این‌که بهتر است هر دستگاه و مجموعه‌ای یک فرد را به عنوان مسئول پنجره واحد در آن مجموعه مشخص کند، تصریح کرد: بهتر است سازمان‌‌های استعلام شونده هم موظف شوند تا در مدت زمانی معین، امکان پاسخ به استعلامات را از طریق نرم افزاری و سخت افزاری فراهم کنند و سپس سرمایه گذار پاسخ تمامی استعلام‌ها را از یک مجموعه‌ی مشخص دریافت کند.

رئیس اتاق کرمان درخواست کرد سیستم GIS با 64 لایه‌ی آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تکمیل و استقرار یابد.

وی پایش محیط کسب و کار، شناسایی قوانین مخل، مزاحم و غیرضرری، تولید و اصلاح یا تغییر آن‌ها و لزوم تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت در بودجه‌ی سال آینده 50 میلیارد دلار برای تضمین فاینانس خارجی پروژه ها در نظر گرفته که امیدواریم این تضمین فقط مختص پروژه‌های دولتی نباشد و بخشی ازآن به بخش خصوصی نیز تعلق گیرد.

در ادامه‌ی این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان نیز بیان کرد: سرمایه گذار باید پاسخ نهایی استعلام‌های مربوط به دستگاه‌های مختلف برای سرمایه گذاری را از یک واحد و بدون مراجعه به دستگاه‌های متعدد دریافت کند که این معنای واقعی اجرای پنجره واحد سرمایه‌گذاری است.

محمدجواد فدایی، افزود: پنجره واحد سرمایه گذاری به گونه‌ای که در قانون برنامه پنجم توسعه دیده شده، تاکنون اجرا نشده و بر استقرار آن در کرمان تاکید داریم. وی با بیان این‌که حذف و اصلاح قوانین مربوط به توسعه می‌تواند اشتغال خوبی را در سطح استان ایجاد کند، ادامه داد: در ابتدای کار دولت تدبیر و امید در کرمان قوانین مربوط به توسعه در استان احصاء  و در دیدار اخیر با معاون وزیر اقتصاد و دارایی کشور مقرر شد این قوانین در هیات مقررات زدایی مطرح و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری و در صورت لزوم اصلاح شوند.

در این نشست، نمایندگان برخی دستگاه‌های مرتبط با امور سرمایه گذاری و بهبود محیط کسب و کار مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راهداری و حمل و نقل پایانه‌ها و مدیریت و برنامه‌ریزی استان در رابطه با استقرار پنجره واحد سرمایه‌گذاری در مجموعه خود توضیحاتی ارائه کردند.

0