سه شنبه 29 اسفند 1402
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605839
  • 19 آذر 1396
  • 13:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
به زودی نوسازی قنات‌ها آغاز می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان:

به زودی نوسازی قنات‌ها آغاز می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در اثر زلزله‌ی اخیر به قنات‌های شهرستان‌های کرمان و راور آسیب وارد شده که باید نوسازی این قنات‌ها به زودی آغاز شود.

به گزارش رمان‌شهرآن‌لاین، عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  با هیات همراه از مناطق آسیب دیده هجدک بازدید کردند.

سعیدی در این بازدید با اشاره به این‌که 225 قنات بر اثر زلزله‌ی اخیر خسارت دیده‌اند گفت: میزان خسارت زلزله به قنات‌ها در شهرستان‌های کرمان وراور بیش از 61 میلیارد ریال است.

وی افزود: از این 225 قنات 87 قنات در شهرستان کرمان و 138 قنات در  شهرستان راور بر اثر زلزله خسارت دیده‌اند.

وی با اشاره به این‌که این قنات‌ها بین 30 تا 80 درصد دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی ارزیابی‌های لازم را انجام داده‌اند و میزان خسارت را 61 میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که کار مردم منطقه کشاورزی است و این قنات‌ها باید هر چه سریعتر احیا شودند، خاطر‌نشان کرد: تلاش می‌شود که بحث احیای قنات‌ها با تمام شدن پس‌لرزه‌ها انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: همچنین به 52 استخر ذخیره‌ی آب و 18 کیلومتر خطوط انتقال آب خسارت وارد شده است که این میزان معادل 10 میلیارد ریال می باشد.

سعیدی در ادامه ضمن  بازدید ازدامداری‌های منطقه اعلام کرد: با توجه به خسارت وارده به دام‌های شهرستان کرمان و راور، 1200میلیون ریال اعتبار بلاعوض نیاز است .

سعیدی افزود: با به‌سازی و نوسازی اماکن دامی با تخصیص تسهیلات کم بهره و بلا عوض معادل 61 میلیارد ریال، دامداری در این شهرستان‌ها رونق دوباره می‌یابد.

 

15.5815