جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608757
  • 16 فروردین 1399
  • 15:59
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بیش از 100 هزار نفر در استان بیکار هستند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:

بیش از 100 هزار نفر در استان بیکار هستند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: میزان ورود به بازار کار در استان سالانه بین ۳۵ تا ۳۷ هزار نفر است و باید حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا پاسخگوی نیاز فعلی بازار کار و بخشی از بیکاران جامعه باشد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، جعفر رودری در اولین جلسه‌ی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان در سال ۹۹ افزود: تعداد بیکاران فعلی استان کرمان بیش از ۱۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.
وی بیان کرد: در برنامه‌ی ششم توسعه و مطالعات سند آمایش و اشتغال، هدف‌گذاری شده که در سال‌جاری ۳۹ هزار و ۸۶۳ نفر شغل در استان ایجاد شود که این عدد برگرفته از تلاقی عرضه و تقاضای نیروی کار و نرخ بیکاری هدف‌گذاری‌شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: هدف‌گذاری ایجاد شغل استان در سال گذشته ۳۸ هزار مورد بوده که همان عدد نیز محقق شده است.
رودری ادامه داد: نرخ بیکاری استان کرمان ۱۱.۴ درصد است و این نرخ در سطح کشور ۱۰.۶ درصد است که البته این نرخ بیکاری مربوط به پاییز سال ۹۸ بوده است.
وی بیان کرد: منتظر اعلام سیاست‌های اشتغال سال ۹۹ از مرکز هستیم و باید برنامه‌های اشتغال، اقتصاد مقاومتی و سایر حوزه‌ها هماهنگ و متمرکز شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان یادآور شد: در راستای ایجاد شغل، یک تعهد استانی داریم که در برنامه‌ی ششم توسعه است و برای سال گذشته ۳۷ هزار و ۷۲۶ مورد بوده و اعداد دیگری که اعلام می‌شود براساس تعهد و برنامه‌ی سازمان‌هاست.

 

5.5734