پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9606871
  • 30 تیر 1397
  • 19:59
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بیش از ۵ برابر نیاز کشور کالا ذخیره شده است

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان:

بیش از ۵ برابر نیاز کشور کالا ذخیره شده است

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: بیش از ۵ برابر نیاز کشور کالا ذخیره شده است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌‌لاین، محمدرضا خواجویی در نشست خبری با بیان این‌که در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه‌ی کالاهی مورد نیاز مردم وجود ندارد، گفت: در فصل‌های خاص مانند ماه رمضان که تقاضا بیش‌تر است، اقلام مورد نیاز به بازار تزریق می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم‌چنین تصریح کرد: باید همه‌ی انبارها در سامانه‌ی جامع انبارها ثبت شوند و در صورت کشف، تحت عنوان احتکار با حکم تعزیرات، کالا را توزیع می‌کنیم.

خواجویی با بیان این‌که تنظیم بازار کالاهای دارای اولویت کمتر به‌عهده‌ی سازمان صنعت، معدن و تجارت است، گفت: گروه سوم، کالاها و خدمات صنفی است که در حیطه‌ی کار ماست و چهار رسته‌ی توزیعی، تولیدی، خدماتی و خدمات فنی را شامل می‌شود.

وی افزود: در واحدهای توزیعی، نحوه‌ی نظارت براساس درصد سود و فاکتور است و در تولیدی، براساس نرخ پیشنهادی اتحادیه‌ها که در کمیته‌ی نرخ‌گذاری و کمیسیون مصوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که قیمت سایر کالاها و خدمات نیز در جلسه‌ی تنظیم بازار تعیین می‌شود، بیان کرد: براساس آخرین بخش‌نامه‌ی رییس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت، همه‌ی نرخ‌گذاری‌ها باید مصوبه‌ی تنظیم بازار داشته باشد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: هیچ واحد صنفی حق ندارد افزایش قیمت داشته باشد.

خواجویی درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: شیوه‌نامه‌ی خرید کالا و جذب نیرو در واحدهای تابعه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان تدوین شده که برای تأمین کالا و نیرو ابتدا باید از داخل استان و در صورت نبود نیرو و کالا در داخل استان، از خارج از استان تهیه شود.

وی بیان کرد: پیگیری می‌کنیم تمام کالاها و خدمات نرخ‌گذاری و قیمت اعلام شود.

15.6216