سه شنبه 27 شهریور 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611831
  • 20 مرداد 1403
  • 14:12
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تعیین‌تکلیف املاک و کاربری‌های آموزش و پرورش در شهر کرمان

در نشست شهردار کرمان با مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید شد:

تعیین‌تکلیف املاک و کاربری‌های آموزش و پرورش در شهر کرمان

شهردار کرمان گفت: سوابق مدنظر آموزش و پرورش درخصوص تعریض املاک مسیری، همچنین کاربری‌ها و موارد مدنظر دیگر، باید به‌صورت مستند و با حضور شهرداران مناطق شهر کرمان, در جلساتی ارائه و تشریح شود.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش و مسولان این اداره‌کل که با حضور رامین امیرمداح، معاون مالی و اقتصادی شهردار، امیرحسین تویسرکانی، شهردار منطقه پنج و رضا دادگر، مشاور شهردار در حوزه مالی، اقتصادی و املاک، برگزار شد، بر رفع ابهامات موجود بین شهرداری و آموزش و پرورش درخصوص مطالبات تأکید و خاطرنشان کرد: درخواست دارم هرچه زودتر میزان بدهی و بستانکاری در قالب همکاری دوطرفه، تعیین‌تکلیف شود و در این‌ خصوص، تشکیل کارگروهی با مشارکت کارشناسان حقوقی و نماینده املاک دو طرف، می‌تواند راه‌گشا باشد.

وی ادامه داد: همچنین لازم است موضوعات به‌صورت موردی دنبال شده و پیشنهادهای لازم به‌صورت مشترک ارایه شود.

تویسرکانی، بررسی و جمع‌‎بندی نهایی کار را مستلزم بررسی دقیق موضوعات دانست و ادامه داد: سوابق مدنظر آموزش و پرورش درخصوص تعریض املاک مسیری این ارگان، در کنار کاربری‌ها و موارد مدنظر دیگر، باید به‌صورت مستند و با حضور شهرداران مناطق در جلساتی ارائه و تعهدات شهرداری در قبال تعریض‌ها، مشخص شود.

وی ادامه داد: لازم است موضوعات مرتبط با تعهدات و اقدامات دوطرفه، در ابتدا اولویت‌بندی، و پس از بررسی و پیگیری، در موردشان تصمیم نهایی گرفته شود؛ چراکه در این‌صورت در سنوات آینده می‌‎توان بدون ابهام و با شفافیت کامل، موارد دوطرف را پیگیری کرد و به سرانجام رساند.

شهردار کرمان، با اشاره به اینکه واحد املاک و مستغلات شهرداری مسئول پیگیری موارد مربوط به املاک است، یادآور شد: رویکرد ما معمولا معطوف به حل مشکلات است و شهرداری تا جای ممکن و در حد مقدورات و امکانات کمک خواهد کرد.

وی افزود: براساس ضوابط موجود درخصوص پرداخت عوارض اقدام خواهیم کرد و درخصوص جرایم کمیسیون‌ها و موضوع استحکام بنای ساختمان‌های تحت اختیار آموزش و پرورش، طبق قانون برخورد خواهد شد.

تویسرکانی، تصریح کرد: ضوابط ساخت‌وساز در همه‌جای کشور یکسان است و مدارس در حال ساخت را هم شامل می‌شود.

 

نیاز مبرم به ساخت مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست، به بررسی کاربری‌های آموزشی در شهر اشاره کرد و گفت: با همکاری شهرداری بسیاری از کاربری‌ها در حال پیگیری است.

 رضا رضایی، از ساخت اردوگاه «شهید سلیمانی» خبر داد و افزود: طبق توافق با شهرداری مقرر شده امکاناتی چون درختکاری برای این اردوگاه فراهم شود؛ در سنوات گذشته نیز توافقی با شهرداری برای همکاری در احداث این اردوگاه وجود داشته است.

در ادامه، رئیس اداره حقوقی و املاک اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، به موضوع تملک املاک مسیری متعلق به آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: هرچند در ازای تملک، چندین زمین با کاربری موردنظر به آموزش و پرورش واگذار شده، اما از لحاظ حقوقی انتقال و واگذاری تعدادی از اسناد مالکیت به این اداره‌کل، انجام نشده که از آن‌جمله می‌توان به زمین واقع در خیابان «شهید خالداری» اشاره کرد.

کبری معین‌الدینی، با بیان اینکه به‌دلیل کمبود فضای آموزشی، نیاز مبرمی به ساخت مدرسه وجود دارد، افزود: پیشنهاد می‌شود برای تعیین‌تکلیف املاک، کارگروهی با حضور مسئولان اموال و املاک دوطرف تشکیل شود.

وی در ادامه، خواستار پیگیری و مشخص‌شدن حساب‌های بین دوطرف، مطالبات مالی و ملکی آموزش و پرورش، پیگری پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ و اخطارهای داده‌شده برای عدم استحکام بنای ساختمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان شد.

لازم به ذکر است؛ بررسی مشکلات مربوط به مدارس موقوفه، تعیین‌تکلیف برای معاف‌بودن عوارض احداث بنای آموزش و پرورش و همچنین قانون پرداخت سه درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی و چگونگی واریز آن به حساب آموزش و پرورش، ازجمله موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود.

15.6701