جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9609125
  • 8 تیر 1399
  • 13:53
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
دولت از کشاورزان گوجه‌کار و پیازکار حمایت کند

کاهش ۵۰ درصدی فروش میوه و تره‌بار در پی شیوع کرونا

دولت از کشاورزان گوجه‌کار و پیازکار حمایت کند

رییس اتحادیۀ میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان با اشاره به افزایش بیش از دو برابری قیمت سبد میوه گفت: بخش خصوصی مواد اولیه را وارد می‌کند و به دلیل بالا رفتن قیمت ارز، قیمت مواد تولیدی نیز افزایش یافته و هزینه‌های کشاورزان کمرشکن شده است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، علی کاظمی افزود: اگر دولت مواد اولیۀ ارزان‌تر در اختیار کارخانه‌داران بگذارد، قیمت سبد و ... پایین‌تر می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: قیمت بعضی از میوه‌ها در کرمان نسبت به سال قبل افزایش چندانی نداشته اما برخی میوه‌ها به دلیل کمبود محصول و سرمازدگی، افزایش قیمت داشته‌اند.

رییس اتحادیۀ میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان بیان کرد: میوه‌های سردرختی مانند گیلاس و زردآلو بین ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته گران شده است.

کاظمی درخصوص افزایش قیمت صیفی‌جات گفت: گلخانه‌ها به دلیل گرمی هوا تولید ندارند و صیفی‌جات جنوب استان را نداریم و از سایر استان‌ها وارد؛ به همین دلیل صیفی‌جات از جمله کدو و بادمجان ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت دارند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت سیب‌زمینی و پیاز تغییری نداشته، قیمت گوجه تقریباً کمتر از سال قبل است و هندوانه پنج درصد افزایش قیمت داشته که این افزایش قیمت‌ها به دلیل هزینه‌های کشاورزان است.

رییس اتحادیۀ میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان با اشاره به افزایش کرایۀ حمل و نقل گفت: کرایه‌ و دستمزد کارگر از سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته و این مسائل در قیمت میوه و تره بار اثر گذاشته است.

کاظمی یادآور شد: شیوع کرونا باعث کاهش ۵۰ درصدی فروش میوه و تره بار شده و سفارش بار از دیگر شهرستان‌ها نیز کمتر شده است.

وی بیان کرد: دولت باید از کشاورزان گوجه‌کار و پیازکار حمایت کند تا بخشی از مشکلات آنها حل شود.

 

 

0