شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605697
  • 24 آبان 1396
  • 10:34
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
رشد سالمندی زنگ خطر است

مدیرکل بهزیستی کرمان:

رشد سالمندی زنگ خطر است

عباس صادق‌زاده آمار رو به رشد سالمندی را زنگ خطر دانست.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، جلسه‌ی شورای سالمندان با حضور مدیرکل، معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان کرمان، مدیرکل امور بانوان استانداری و مدیران ادارات استان در محل استانداری کرمان برگزار شد.

 مدیرکل بهزیستی کرمان در این جلسه بابیان اینکه رشد سالمندی پدیده‌ای اجتماعی است، بیان کرد: برای تکریم  سالمندی همه‌ی سازمان‌ها باید برنامه‌ای علمی، جامع  و مؤثر داشته باشند.

عباس صادق‌زاده آمار رو به رشد سالمندی را یک زنگ خطر دانست و افزود: برای ارتقای سطح سلامت و رفاه حال سالمندان باید  خانواده‌ها، دولت و سازمان‌ها  در راستای کاهش تبعات سالمندی به‌صورت مشترک، برنامه‌های طراحی‌شده را اجرا و  عملیاتی کنند.

علیرضا اسدی معاون توان‌بخشی بهزیستی استان یکی از سیاست‌های مثبت سازمان بهزیستی را داشتن برنامه برای ارتقای سلامت جسمی و روانی سالمندان دانست و گفت: برای این هدف، راه‌اندازی دو مرکز روزانه و شبانه ویژه‌ی سالمندان در دستور کار است.

وی پر کردن اوقات فراغت سالمندان را از طریق بنیاد فرزانگان مهم دانست و خاطرنشان کرد: دوره‌ی آموزشی مددیار سالمندی  برای مراقبت در منزل  و همچنین بررسی وضعیت جسمی و شناختی از طریق غربال‌گری  مبتنی بر توان‌بخشی خانواده با همکاری بهزیستی قابل‌اجرا است.

زهرا موسی پور مدیرکل امور بانوان استانداری هم با اظهار تأسف از نبود برنامه‌های آموزشی کافی برای سالمندان گفت: برای تأمین نیازها، حفظ استقلال و بالا بردن کیفیت زندگی سالمندان همه‌ی سازمان‌ها باید پکیج‌های آموزشی فراهم کرده و برای مناسب‌سازی محیط جهت دسترسی آسان سالمندان برنامه‌ریزی کنند.

0