جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607854
  • 25 خرداد 1398
  • 12:30
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ساخت 1500 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در کرمان

پورابراهیمی خبر داد:

ساخت 1500 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از ساخت 1500واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در شهرستان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدرضا پورابراهیمی در نشست با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و کارکنان کمیته امداد استان کرمان گفت:‌ طی دوسال اخیر اتفاقات مهمی در زمینۀ اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد شکل گرفته که به تمکن مالی برسند و بهترین کار هم این است که این افراد به خودکفایی برسند.

وی بیان کرد: اگر تمرکز را در هر استان بر اشتغال بگذاریم و رده‌های فعالیتی و شغلی تعریف شود؛ ضمن آن‌که بهای تمام‌شدۀ سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد، ‌با رویکرد بلندمدت به‌عنوان یک صنعت فعالیت می‌توان به آن نگاه کرد.

پورابراهیمی به حضور کمیته امداد در ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی اشاره کرد و افزود: درخواست ما این است که به تناسب وضعیت هر استان و منطقه در چند رشتۀ شغلی متمرکز شوید تا ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به موضوع واگذاری سهام عدالت به صاحبان اصلی آن‌ها یعنی مردم نیز پرداخت و گفت: با رئیس‌جمهور مکاتبه شده و اگر این موضوع عملیاتی شود، تا چند ماه دیگر سهام به 10 میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مشمولان این طرح، واگذار خواهد شد. 

وی با بیان این‌که با این کار، ‌مردم به ارزش واقعی دارایی خودشان می‌رسند، گفت: برآورد می‌شود به هر نفر یک‌ونیم تا 2 میلیون تومان برسد و دغدغه در مورد شرکت‌های بزرگ هم برطرف می‌شود.

پورابراهیمی بیان کرد: امیدواریم طی یک‌ماه آینده خبرهای خوبی در خصوص انتقال قطعی مالکیت سهام عدالت بشنویم.

وی افزود: طبق قانون، دولت هیچ‌گونه حق ادامۀ مدیریت و مالکیت سهام تحت پوشش امداد و بهزیستی را ندارد و از نظر ما ادامۀ حضور دولت، ‌دخل و تصرف در اموال این مجموعه است. 

15.6117