شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611395
  • 29 اسفند 1402
  • 02:47
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ساخت و نصب ۳۵ اِلِمان و سفره هفت‌سین در شهر

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان خبر داد:

ساخت و نصب ۳۵ اِلِمان و سفره هفت‌سین در شهر

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از ساخت و نصب ۳۵ اِلِمان و سفره هفت‌سین در شهر، خبر داد.

به گزارش کرنا، یدالله علیزاده، بیان کرد: با تلاش معاونت سیما‌و‌منظر سازمان، در کارگاه هنرهای شهری، تعداد ۳۵ اِلِمان و سفره هفت‌سین طراحی، ساخت و در سطح شهر نصب شد. 

وی، در ادامه از ساخت چهار اِلِمان هشت‌وجهی همراه با نورپردازی و نصب در رفیوژ ورودی جاده تهران و ساخت پنج عدد اِلِمان سه‌وجهی و نصب در میدان‌های «عاشورا»، ورودی خیابان «سام»، ورودی «گلزار شهدا» و «مصلی» در یک ماه گذشته، خبر داد.

علیزاده، همچنین به ساخت پنج اِلِمان «ماه» و «قرآن» به مناسبت ماه مبارک رمضان، اشاره و خاطرنشان کرد: این تعداد اِلِمان در چهار‌راه «پاسداران»، پارک‌های «گنبد جبلیه» و «پدر»، «گلزار شهدا» و ورودی حسینیه «ثار‌الله» نصب شد. 

وی، طراحی و آماده‌سازی حدود  ۱۰ اِلِمان از  تمبرهای نوروزی، توسط هنرمندان و نصب آنها در بوستان «گنبد جبلیه» را از جمله دیگر اقدامات دانست و بیان کرد: سفره‌های هفت‌سین نیز در محدوده «شاهزاده محمد»، «گلزار شهدا» پایانه مسافربری و «گنبد جبلیه» طراحی و اجرا شد. 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، نیز گفت: المان «برج و اژدها» همراه با نورپردازی و اجرای سفره هفت‌سین، به طول ۱۰ متر ساخته شده که در مجموعه پارک «شهید مطهری» صب خواهد شد.

وی همچنین گفت: درکنار المان‌های مذکور، تعداد سه المان نماد ۱۴۰۳ نیز ساخته و در نقاط مختلف شهر نصب شده است. 

عیزاده، از نورپردازی زیرگذر «گنبد جبلیه» و درختان جنب دریاچه «پردیسان قائم(عج)» خبر داد و به بازپیرایه‌آرایی جداره‌های کمربند شرقی، اشاره کرد. 

معاون سیما‌ومنظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، نیز گفت: در کنار المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین، بازپیرایه‌آرایی دیوار‌ه‌ها و جداره‌های کمربند شرقی، (مسیر رفت، حد فاصل پل سعیدی تا گنبد جبلیه) با همکاری معاونت خدمات شهری مرکز و شهرداری منطقه یک، به اتمام رسید که مسیر برگشت آن به‌زودی انجام می‌شود.

هادی کاربخش، با بیان اينکه پل‌های عابر پیاده در حال رنگ‌آمیزی و بازنگری بصری هستند، یادآورشد: با توجه به زائرپذیر‌بودن شهر کرمان، تابلو و بنرهای متخلف نصب‌شده در سطح شهر ، در حال جمع‌آوری هستند و این رویه در ایام عید نیز استمرار خواهد داشت. 

وی افزود: در دو ماه اخیر تعداد ۴۰۰ عدد بنر، تابلو و داربست متخلف، از سطح شهر جمع‌آوری شده است. 

لازم به ذکر است، به‌منظور افزایش نشاط و شادابی در بین مردم، در کنار ساخت المان‌های ساخته‌شده در کارگاه هنرهای شهری سازمان، تعداد ۱۵ عدد المان و سفره هفت‌سین پس از بازسازی به‌صورت امانی در اختیار دهیاری‌ها و سازمان‌های درخواست‌کننده قرار گرفته است.

0