جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9606834
  • 19 تیر 1397
  • 11:43
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سامانه گویای قیمت مرغ  راه‌اندازی می‌شود

سرپرست استانداری :

سامانه گویای قیمت مرغ راه‌اندازی می‌شود

سرپرست استانداری گفت: سامانه گویای قیمت مرغ تا شنبه هفته آینده برای اطلاع مصرف‌‌کنندگان راه‌اندازی و این شماره به مردم اعلام خواهد شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سرپرست استانداری کرمان در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان با بیان این‌که دولت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کند، گفت: تمامی مردم، مسئولان و فروشندگان باید از قیمت‌گذاری مورد تایید ستاد تنظیم بازار استان کرمان پیروی کنند.

محمدجواد فدایی با تاکید بر این‌که رئیس جمهوری تنظیم بازار را جزو اولویت‌های چهارگانه مدیران دستگاه‌های دولتی می‌داند، افزود: کمیته‌ها و دستگاه‌های متولی باید ضمن تنظیم قیمت‌ها، در راستای بازگرداندن آرامش به مردم تلاش کنند.

سرپرست استانداری کرمان ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه گویای قیمت مرغ، گفت: با ایجاد این سامانه، اعتماد مردم نیز جلب می‌شود و افراد مطمئن می‌شوند که کسی به حقوق آن‌ها اجحاف نمی‌کند.

وی افزود: مردم باید زمان مراجعه به بازار به قیمت‌ها اعتماد داشته باشند لذا مرجع و یا سامانه‌ای باید نرخ‌ها را تایید کند و مردم به راحتی از قیمت محصولات آگاه شوند.

فدایی با اشاره به شکایات مردمی در خصوص گران فروشی در استان کرمان بیان کرد: باید سامانه‌ای وجود داشته باشد تا مردم گران فروشی را به مراجع متولی اطلاع دهند و اطمینان داشته باشد به این شکایت ها رسیدگی و برخورد قانونی می شود.

** 3612 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان هم در این نشست گفت: سه هزار و 612 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان انجام شده که نسبت به اردیبهشت ماه امسال 53 درصد افزایش داشته است.

مهدی حسینی‌نژاد ادامه داد: از این میزان 61 پرونده‌ی افراد متخلف در بازرسی‌های ادواری خردادماه سال جاری در زمینه‌ی قیمت گذاری‌های واحدهای صنفی استان کرمان تشکیل شده است.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی هیات دولت حداکثر افزایش قیمت باید 10 درصد باشد لذا حداقل‌ها برای تنظیم قیمت در بازار تعیین می‌شود.

این عضو ستاد تنظیم بازار استان کرمان افزود: قیمت امروز گوشت مرغ با حدود 400 تومان افزایش، به هشت هزار و 800 تومان رسیده است.

0