شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606208
  • 28 بهمن 1396
  • 10:00
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سبک زندگی ایرانی – اسلامی بین خانواده‌های تحت حمایت ترویج می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان کرمان:

سبک زندگی ایرانی – اسلامی بین خانواده‌های تحت حمایت ترویج می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مراسم جشن تکلیف مراکز شبه خانواده‌های بهزیستی استان گفت: با اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی سبک زندگی ایرانی-‌اسلامی بین فرزندان و خانواده‌های تحت حمایت ترویج می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مراسم جشن تکلیف مراکز شبه خانواده‌های بهزیستی استان و شهرستان‌ها و تقدیر از فرزندان موفق شبه خانواده با حضور مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان، مدیرکل اجتماعی –فرهنگی استانداری، مدیر بهزیستی شهرستان کرمان، مدیران و مربیان مراکز و کارشناسان شبه خانواده استان و شهرستان کرمان در محل تالار بهارستان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ضمن تبریک این روز مهم به فرزندان شبه خانواده گفت: برگزاری جشن تکلیف در راستای ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه‌ی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بسیار تأثیرگذار است.

عباس صادق‌زاده سن تکلیف و توفیق عبادت همراه با شناخت را یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها دانست و افزود: برنامه‌های حوزه امور اجتماعی استان کرمان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مثبت بوده و با برنامه‌ریزی دقیق و برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توان به اعتلای ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی بین خانواده‌های تحت حمایت و فرزندانشان دست یافت.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام امیرحسین نخعی با بهره‌گیری از بیان کودکانه و تشریح مباحث نماز، دعا و سن تکلیف بیان کرد: ما برای هر عید و نعمتی که از طرف خداوند به ما رسیده ازجمله فرارسیدن سن تکلیف و شناخت خداوند جشن می‌گیریم که نشانه‌ی سپاسگزاری ماست.

ایشان راه رسیدن به کمالات و سعادت دنیا و آخرت را انجام ئائن واجبات دانست و خاطرنشان کرد: کسی به سعادت می‌رسد که با استفاده از عقل و دین در اجرای فرمان خداوند و دوری از گناه کوشا باشد.

زهرا موشی‌پور، مدیرکل امور اجتماعی -فرهنگی استانداری هم بابیان این‌که به شکرانه‌ی سن تکلیف باید سجده‌ی شکر به‌جا آوریم، گفت: خوشحالم که در جشن بزرگ تکلیف، جشن بندگی در برابر خدا در جمع شما فرزندان هستم و به‌یقین کرمان و ایران اسلامی به وجود داشتن فرزندانی چون شما به خود می‌بالد.

در این مراسم که باهدف ترویج و توسعه‌ی فرهنگ نماز بین نوجوانان برگزار شد از 96 نفر از فرزندان دختر و پسر بی‌سرپرست و بدون سرپرست صلاحیت‌دار تحت پوشش کرمان و سایر شهرستان‌های و همچنین زنان سرپرست خانوار موفق و فرزندانشان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

15.6382