جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605884
  • 26 آذر 1396
  • 12:17
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شهردار کرمان، کار خود را به طور رسمی آغاز کرد

شهردار کرمان، کار خود را به طور رسمی آغاز کرد

صبح امروز، جلسه‌ی معارفه‌ی سید مهران عالم‌زاده برگزار شد و وی کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، صبح امروز مراسم معارفه‌ی شهردار جدید کرمان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و مسئولان استانی در سالن بسطامی، پارک مادر، برگزار شد.

در این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن خیرمقدم به مهمانان و حاضران، گفت: شورای اسلامی بنا دارد با شفافیت و قانون مداری بستری برای فعالیت شهرداری فراهم کند.

فرشاد افزود: انتظار شورای اسلامی شهر کرمان از شهردار کرمان این است که با استفاده از مدیران و کارکنان دلسوز و مدبر شهرداری، همت شهرداری را صرف اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری کند.

در ادامه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در سخنان کوتاهی، ضمن اشاره به گذرا بودن  دوران مدریت‌ها گفت: همیشه پایان هر مسئولیت آغاز مسئولیتی دیگر است، آما آن‌چه باقی می‌ماند این است که آیا می‌توانیم در پیشگاه خداوند متعال از آن‌چه انجام داده‌ایم دفاع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیدادی، افزود: هر شهری فرصت‌ها و تهدیدهایی دارد که باید از فرصت‌ها استفاده کرد و به تهدیدها هم توجه کرد.

در ادامه‌ی این جلسه استاندار کرمان با تقدیر از تلاش همه مسئولان گفت: اگر می‌خواهید فقط برای مردم و بدون ملاحظات سیاسی و منفعت گروهی کار کنید، باید مانع از گسترش شهر شوید.

استاندار کرمان افزود: اگر بخواهیم با پول نقد شهر را اداره کنیم، فقط می‌توانیم جدول‌ها را رنگ کنیم، در این شرایط باید با پرداخت‌های بلند مدت پروژه‌های بزرگ شهری را اداره کرد.

رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهردار باید مختار باشد، نباید برای هر جلسه‌ای از شورا اجازه بگیرد؛ شورا هم باید نظارت‌ها را بیش‌تر کند اما به شهردار اختیار دهد زیرا شهردار بدون اختیار نمی‌تواند این شهر بزرگ را اداره کند.

استاندار کرمان در پایان سخنان خود با خطاب قرار دادن مسئولان گفت: مدیران عزیز! اگر می‌خواهیم بدون تظاهر راه شهدا را ادامه دهیم، باید وقت‌مان را وقف خدمت به مردم کنیم.

در ادامه، مهندس بابایی به عنوان شهردار سابق کرمان با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در زمان تصدی این مسئولیت گفت: در دوران مسئولیت، در جهت چابک‌سازی شهرداری و کاهش نیروهای حقوق بگیر مستقیم از شهرداری تلاش کردیم.

بابایی با اشاره به اهمیت توجه به بخش خصوصی، افزود: با واگذاری حمل زباله به بخش خصوصی بهره وری را ۴۰ درصد افزایش دادیم.

بابایی با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: ما در سال ۹۵، در جهت اقتصاد مقاومتی ۴۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی کردیم.

در پایان جلسه؛ شهردار جدید کرمان ضمن تشکر از شهرداران سابق شهر، گفت: مدیریت استاندار کرمان نشان داد با همه‌ی تنگناها می‌توان با مدیریت جهادی، برای آبادانی شهر و استان‌مان تلاش کنیم

سید مهران عالم‌زاده با اشاره به دیدارش با حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی افزود: در این دیدار دریافتم که دیدگاه ایشان در مسائل شهری بسبار موشکافانه و‌عمیق است و این را پشتوانه‌ای برای شهر می‌دانم.

شهردار کرمان در ادامه  فهرست محورهای فعالیت شهرداری را بیان کرد و از رسانه‌ها خواست که پیگیر فعالیت‌های شهرداری باشند.

در پایان به درخواست شهردار جدید کرمان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان به نمایندگی از طرف اعضای شورای شهر و شهردار کرمان در حرکتی نمادین با هم پیمان بستند که برای آبادانی شهر، هم‌صدا باشند.

در این مراسم از مهندس بابایی شهردار سابق کرمان و مهندس موسوی سرپرست شهرداری تقدیر شد و سیدمهران عالم‌زاده با دریافت حکم خود از استاندار کرمان، کار خود را به‌طور رسمی آغاز کرد.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از امهندس رزم‌حسینی و اعضای  شورای اسلامی شهر کرمان در دوره قبل تقدیر کردند.

 

 

0