شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9610174
  • 3 بهمن 1401
  • 17:33
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شهروندان مشکلات شهری را ازطریق پیامک اعلام کنند

مدیر بازرسی شهرداری کرمان:

شهروندان مشکلات شهری را ازطریق پیامک اعلام کنند

مدیر بازرسی شهرداری کرمان گفت: شهروندان می‌توانند ازطریق ارسال پیامک یا ارسال پیام در پیام‌رسان‌های داخلی به شمارۀ 09130500137، مشکلات شهری را مطرح کنند تا به‌سرعت رسیدگی شود.

به گزارش کرنا، مرتضی هوش‌هویدا، با بیان اینکه در حال تغییر ساختار مرکز پاسخگویی به ارتباطات مردمی 137 هستیم، افزود: هدف ما این است که به هر تماسی که شهروندان با 137 می‌گیرند، -غیر از آسفالت- حداکثر ظرف 24 تا 48 ساعت رسیدگی شود و بتوانیم مشکلات آنها را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: می‌دانیم که در زمینۀ آسفالت، مشکلات عدیده‌ای در شهر وجود دارد، اما منابع شهرداری در حال حاضر محدود است؛ در طول سال حدود 750 هزار مترمربع معبر باید آسفالت شود که این اقدام انجام می‌شود.

مدیر بازرسی شهرداری کرمان ادامه داد: امیدواریم در زمینۀ لکه‌گیری آسفالت در دو ماه پایانی سال اتفاقات خوبی بیفتد؛ ضمن اینکه در منطقه یک شهری این اتفاق افتاده است.

هوش‌هویدا، با اشاره به اینکه شهروندان برای طرح مشکلات خود در ارتباط با شهر می‌توانند به سایت شهرداری قسمت میز خدمت و همچنین نرم‌افزار کاربردی 137 مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار در شهرداری، یک شمارۀ موبایل نیز جهت ارائه مشکلات شهری اعلام می‌کنیم و شهروندان می‌توانند ازطریق ارسال پیامک یا ارسال پیام در پیام‌رسان‌های ایرانی به شمارۀ 09130500137، مسایل خود را مطرح کنند تا فوراً رسیدگی شود و نتیجه ازطریق ارسال پیامک یا تماس تلفنی به آنها اعلام ‌شود.

وی با بیان اینکه در دو ماهۀ پایانی سال حجم تماس شهروندان با سامانۀ 137 بیشتر است، افزود: از شهروندان تقاضا داریم چون حجم تماس‌ها زیاد است، در تماس با 137 پیام صوتی بگذارند یا عکس و فیلم بفرستند و اصرار نداشته باشند که حتماً با اپراتور صحبت کنند؛ چون تعداد اپراتورها محدود است و نمی‌توانند هم‌زمان به چند تماس، پاسخ دهند.

مدیر بازرسی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه در ایام دهۀ فجر، پروژه‌های شهری متعددی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد، یادآور شد: با توجه به اینکه بودجۀ 1402 در حال تدوین است، از شهروندان خواسته‌ایم پروژه‌های محلی کوچک را که در محله‌های سکونت خود و در سطح شهر لازم می‌دانند، ازطریق شمارۀ موبایل اعلام‌شده، حداکثر تا دهم بهمن‌ماه به ما اعلام کنند تا در تدوین بودجۀ سال آینده لحاظ شود.

هوش‌هویدا با اشاره به حضور بازرسان و کارشناسان 137 در مناطق پنج‌گانۀ شهری، از شهروندان خواست در مراجعه به مناطق شهرداری هرگونه مشکلی مشاهده کردند، با نیروهای بازرسی شهرداری مناطق در تماس باشند و از مراجعه به شورای شهر و شهرداری مرکز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در صورت طرح مشکل شهروندان در شورای شهر و شهرداری مرکز نیز درنهایت موضوع جهت پیگیری به بازرسی برمی‌گردد، افزود: حدود 80 درصد از مراجعه به بازرسان و کارشناسان 137 در همان مناطق رفع می‌شود و اگر نیاز به دستور یا پیگیری و اخذ مجوزی از شورا باشد، نیروهای بازرسی این کار را انجام می‌دهند و به شهروندان این قول را می‌دهیم که در صورت مراجعه به بازرسان مناطق، کارشان انجام شود.

مدیر بازرسی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: در این راستا از مناطق خواهش کردیم اقداماتی را انجام دهند و شهروندان هم پیگیر این امور باشند، ازجمله هر صورت‌حساب یا فیشی که در مناطق صادر می‌شود، کارشناسان منطقه موظف هستند ریز محاسبات را به شهروندان ارائه دهند تا آنها بدانند هزینه بر چه مبنایی دریافت شده است.

هوش‌هویدا، همچنین از شهروندان خواست اگر با برخورد نامناسبی ازسوی کارمندان شهرداری مواجه شدند، مورد را به واحد بازرسی انعکاس دهند و افزود: در حوزۀ فرایندهای شهرداری نیز اگر مردم پیشنهادی دارند که می‌تواند فرایندهای پیچیده، متورم و انسان‌محور را تبدیل به فرایندهای شفاف و سیستم‌محور کند، پیشنهادهای خود را مطرح کنند، تا پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: از سرمایه‌گذاران تقاضا داریم به سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مراجعه کنند و پروژه‌هایی که فراخوان شده را ببینند و در صورت تمایل، سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانیم شهرمان را آباد کنیم، درآمدهای شهرداری را بالا برده و خدمت بیشتری به شهروندان ارائه کنیم.

مدیر بازرسی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: افراد و نهادهایی که قصد مشارکت با شهرداری در ایجاد فضاهایی در حوزۀ خدمات شهری، مشارکت‌های مردمی و موضوعات فرهنگی دارند، می‌توانند به بنیاد خیریۀ بنیاهای ماندگار شهرداری مراجعه کنند، شهرداری، زمین را به‌عنوان آوردۀ اولیه در اختیارشان قرار می‌دهد و با مشارکت آنها پروژۀ موردنظر اجرا خواهد شد.

هوش‌هویدا، با بیان اینکه برای اینکه شهر خوبی داشته باشیم نیازمند مشارکت شهروندان هستیم، افزود: بازرسی، پل ارتباطی شهرداری به‌معنای عام آن با مردم است و ما امیدواریم بتوانیم مشکلات شهروندان را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

0